کد خبر 400874
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

منابع عربستانی گفتند که پادشاه عمان در نامه‌ای از شاه سعودی درخواست کرده است جنگ علیه یمن را متوقف کند؛ چرا که این جنگ دامی آمریکایی است که پیامدهای فاجعه‌باری برای عربستان خواهد داشت.

به گزارش مشرق, «الاتحاد پرس» اعلام کرد: منابع خاصی در «ریاض» پایتخت عربستان سعودی اعلام کردند که «سلطان قابوس بن سعید» پادشاه عمان در نامه‌ای که عصر دیروز تسلیم «ملک بن سلمان» پادشاه سعودی شده است، به وی توصیه کرده است جنگ علیه یمن را متوقف کند؛ چرا که این جنگ دامی آمریکایی است که تمام منطقه را هدف قرار داده است.

طبق گفته این منابع عربستانی، پیش از این نیز «ولید بن طلال» شاهزاده میلیاردر سعودی در محکومیت تجاوز نظامی به یمن، به خاندان آل‌سعود تأکید کرده است که چراغ سبز آمریکا برای حمله به یمن (دامی) خطرناک است که هدف از آن تضعیف عربستان و تجزیه آن است.

این منبع تصریح کرد که توصیه سلطان قابوس در تایید درخواست ولید بن طلال، شاهزاده لیبرال سعودی از بزرگان این خاندان صورت گرفته است. ولید با معرفی «محمد بن سلطان» و «محمد بن نایف» به عنوان عاملان تجاوز به یمن، گفته است این بی‌فکران و بی‌پروایان با آینده و امنیت عربستان بازی می‌کنند.

شاهزاده ولید بن طلال تأکید کرده است دامی آمریکایی که در حال حاضر برای عربستان در یمن پهن شده، شبیه به دامی است که قبلا برای «صدام  حسین» (دیکتاتور معدوم عراق) پهن شده بود و به وی برای حمله به کویت چراغ سبز نشان دادند.

از سوی دیگر، اتهاماتی بین شاهزاده «متعب بن عبدالله» که با جنگ علیه یمن مخالفت کرده و «محمد بن سلمان» که به نیابت از پدر آلزایمری خود، ملک سلمان دستور این حمله را صادر کرده است، رد و بدل می‎شود. شاهزاده متعب بن عبدالله، محمد بن سلمان را تهدید کرده است که گارد ریاست‌جمهوری اقدامات لازم برای متوقف کردن ماجراجویی خطرناک عربستان در یمن را انجام خواهد داد.

این منبع عربستانی خاطرنشان کرد که نگرانی‌های فزاینده‌ای نیز در داخل خاندان آل‌سعود نسبت به ماجراجویی خطرناک ریاض علیه یمن وجود دارد.

این منبع افزود گزارش‎ها تأکید می‌کند که پروژه آمریکا همان تجزیه عربستان و یمن است که به موجب آن یمن به 2 کشور یمن شمالی و یمن جنوبی تجزیه خواهد شد و عربستان نیز به 3 کشور، یکی در منطقه شرقی، دوم در حجاز و سوم در نجد تجزیه خواهد شد.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 0
    بابا بزاريد عربستان تجزيه بشه، به نفعه ما
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 0
    عمان نشان داده که مثل عربهای بی بخار عربستان و قطر و ... نیست. حماس و تشکیلات خودگردان هم که ایندفه برای عربستان سنگ تموم گذاشتند ... به نظر من ایران باید دور فلسطین را خط قرمز بکشد ، چون که اینا آدم بشو نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس