کد خبر 400831
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳

کارشناس مصری، آمریکا را محرک اصلی سعودی‌ها در جنگ علیه یمن آن هم برای حفظ منافع رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

به گزارش مشرق، سرلشکر «صفوت الزیات»، کارشناس مصری امور استراتژیک بر این باور است که محرک اصلی جنگ عربستان سعودی علیه یمن و از جمله جنبش انصار الله یمن خدمت به رژیم صهیونیستی است که از توسعه و گسترش نفوذ این جماعت در یمن بیمناک است.

این کارشناس امور استراتژیک مصری تصریح کرد: منافع آمریکا در یمن با عربستان همراستاست، همانگونه که نظام مصر نیز خواهان تسلط دولت یمن بر تنگه استراتژیک «باب المندب» نیست، تلاقی این منافع با یکدیگر موجب عملیات «طوفان قاطعیت» شد، اما هیچ کس هم اکنون نمی‌تواند، نتایج چنین تجاوزی را پیش بینی کند.

الزیات در ادامه نسبت به گرفتار شدن مصر در تجاوز به یمن هشدار داد و تاکید کرد که این عملیات نتایج منفی بسیاری بر اوضاع سیاسی و اقتصادی مصر دارد و می‌توان آن را به نوعی تکرار حوادث جنگ اول یمن دانست که قربانیان آن هزاران سرباز مصری بودند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 0
    آمریکا محرک و اسراییل به عنوان کسی که این حملات را مهندسی میکند برای هرچه بیشتر شدن آشوب بین کشورهای خاورمیانه .... در حال حاضر به غیر از ایران تمام کشورهای عربی و خاورمیانه یا جنگ داخلی دارند یا اینکه با تروریستها دارن میجنگند .... بهتر است بگیم فتنه بینداز و حکومت کن! اسراییل این عبارت را به خوبی اجرا کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس