صبح یکشنبه درگیری‌های خشونت‌باری در دو منطقه صبیه و جیزان در مرزهای عربستان سعودی و یمن آغاز شد و آژیر خطر در این دو منطقه به صدا درآمد.

آژیر خطر در عربستان به صدا درآمد/رایزنی ایران و آمریکا درباره یمن/اهالی جنوب عربستان خانه های خود را تخلیه می کنند/اسرائیل خود را همسگر عربستان می داند/ظریف دیدار خود با فرانسه و آلمان را عالی توصیف کرد/دلیل عدم دعوت از آمریکا برای عملیات تکریت/یمن:

روزنامه اسرائیل الیوم- مداخله اخیر ایران در تحریک نیروهای حوثی برای بدست گرفتن کنترل مواضع حساس در یمن از جمله شهرهای بندری و فرودگاه‌های اصلی در جنوب یمن بلند پروازی ایران در حفظ کنترل تنگه‌های هرمز و باب المندب را نشان می‌دهد و بدین شکل ایران قدرت فلج کردن خط دریایی بین دریای سرخ و خلیج فارس را پیدا می‌کند.

راشاتودی- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشتی جنگی سیویرومورسک این کشور با هدف اظهار وجود نظامی روسیه در منطقه دریایی غرب مدیترانه راهی این منطقه است. وی گفت: کشتی ضد زیر دریایی سیفیرومورسک پیش تر نیز در چارچوب مجموعه کشتی های دائمی وابسته به ناوگان جنگی روسیه در دریای مدیترانه برای آموزش و تامین امنیت کشتی ها مشارکت داشته است. مدیر دفتر اطلاع رسانی ناوگان شمالی روسیه تصریح کرد که ناو جنگی سیویرومورسک همچنین در هنگام ماموریت خود اقدام به تامین امنیت خطوط دریایی غیرنظامی در دریای سرخ و خلیج عدن کرده است.

العربیه- پسر علی عبدالله صالح که در مقاطعی نقش همراهی با انقلابیون را هم ایفا کرد، دو روز پیش از حمله به کشورش به طور محرمانه با محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان دیدار کرده بود. محمد عبدالله صالح پسر علی عبد الله صالح رئیس جمهور مخلوع و اسبق یمن دور روز قبل از تهاجم به کشورش با وزیر دفاع جوان عربستان دیدار وگفتگو کرد. در این دیدار وی که در دوران پدر ریاست گارد ریاست جمهوری را برعهده داشت، نحوه برچیده شدن بایکوت از پدرش را بررسی و در مورد دریافت تضمین ها ومصونیت هایی برای خود وپ درش با وزیر دفاع عربستان به چانه زنی پرداخت.

روزنامه مصری الوطن- محمد علی الحوثی از رهبران انصارالله یمن که به انتخاب عبدالملک الحوثی در حال حاضر اداره امور ریاست‌جمهوری را در صنعا برعهده دارد، گفت: حملات هوایی عربستان سعودی به صنعا، تاثیری بر انصارالله نداشته و تمامی رهبران در مکانهای امنی حضور دارند. وی گفت: تا به این لحظه ما به حملات هوایی که آن را تجاوز به ملت یمن می‌دانیم، پاسخی نداده‌ایم. وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود ما برای کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و به طور مشخص عربستان سعودی تهدید هستیم، درست نیست. دلیل رد این ادها نیز، موافقت ما به عنوان بخش مهمی از ملت یمن با طرح ابتکاری شورای همکاری در گذشته است. این رهبر انقلابی یمن گفت: هر دولتی که به یمن نیروی زمینی بفرسند، باید پیامدهای این تصمیمش را نیز بپذیرد زیرا ما به هیچ کس اجازه نخواهیم داد وارد اراضی کشور ما شود. در صورت افزایش حملات هوایی نیز تمامی گزینه‌ها بر روی میز خواهد آمد و ما از حاکمیت اراضی خود دفاع خواهیم کرد.

المیادین- صبح یکشنبه درگیری‌های خشونت‌باری در دو منطقه صبیه و جیزان در مرزهای عربستان سعودی و یمن آغاز شد و آژیر خطر در این دو منطقه به صدا درآمد. این در حالی است که رسانه‌های عربستان اعلام می‌کنند که نیروهای نظامی این کشور در مرزهای یمن مستقر شده‌اند تا برای هرگونه حمله احتمالی نیروهای انصارالله جلوگیری کنند.

رویترز- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز شنبه گفت جان کری، وزیر خارجه این کشور که برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 در لوزان سوئیس به سر می‌برد در یکی از نشست‌های موضوع یمن را با طرف ایرانی مورد بحث قرار داده است.

روزنامه سعودی عکاظ- یک منبع آگاه یمن اعلام کرد که عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن که برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب به شرم‌الشیخ رفته است، به منظور جلب حمایت‌های بیشتر، سفری دوره‌ای به کشورهای اروپایی و عربی برنامه‌ریزی کرده است. هادی به عدن در یمن بازنخواهد گشت و به چند کشور غربی و عربی سفر خواهد کرد و بعید نیست که حتی در نشست‌های شورای امنیت حضور یابد تا اعضای این شورا را در جریان تحولات کشورش قرار دهد. هدف از این سفر، جلب حمایت‌های بدون توقف بین‌المللی برای عملیات طوفان قاطع علیه یمن است.


خبرگزاری فارس- روز شنبه چندین انفجار، بخش شرقی صنعا را لرزاند و ضدهوایی‌هایی ارتش یمن همچنان در حال هدف‌گیری جنگنده‌های متجاوز سعودی هستند. همزمان با تداوم حملات هوایی عربستان به پایتخت یمن، شاهدان عینی از وقوع انفجارهای مهیب در منطقه نقم و سعوان در شرق صنعا خبر دادند و اعلام کردند که ضدهوایی‌های ارتش در حال هدف‌گیری جنگنده‌های متجاوز هستند.تاکنون جزئیات بیشتری از این انفجارها منتشر نشده است اما منطقه کوهستانی نقم، یکی از بزرگترین انبارهای تسلیحاتی یمن به شمار می‌رود که اکنون در اختیار علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن و نیروهایش قرار دارد.

رویترز- بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ ضمن حمایت از حملات عملیات طوقان قاطع بر ضرورت تشکیل نیروهای مشترک عربی تاکید کرد. این بیانیه از نیروهای انصارالله خواسته تا پایتخت یمن را ترک کنند و بنابر درخواست رئیس جمهور مستعفی یمن نشستی ویژه برای بررسی اوضاع یمن در ریاض برگزار خواهد شد.

پرس تیوی- بسیاری از اهالی جنوب عربستان همزمان با تشدید نگرانی از پاسخ ارتش یمن به حملات جنگنده‌های سعودی، خانه و کاشانه خود را ترک کردند. هزاران نفر همزمان با احتمال پاسخ نیروهای یمن به حملات رژیم عربستان سعودی وادار به ترک خانه های خود در مناطق جنوبی عربستان شدند.

المیادین- سرگئی بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خارومیانه خواستار توقف سریع درگیری‌ها در یمن و پایان حملات هوایی به این کشور شد.

خبرگزاری فارس- جنگنده‌های سعودی بار دیگر شهر صنعا را بمباران کردند و ضدهوایی‌ها در این شهر به وی جنگنده‌ها شلیک کردند. عربستان سعودی از 3 روز قبل عملیاتی را تحت عنوان طوفان قاطع علیه یمن آغاز کرده است. سومین روز تجاوز عربستان سعودی به یمن در حالی آغاز شد که ارتش یمن توانست در آسمان صنعاء، یک جنگنده سعودی را ساقط کرده و خلبان آن را دستگیر کند.

المیادین- موفق الربیعی نماینده کنونی پارلمان عراق و وزیر سابق امنیت ملی این کشور از طرح عراق برای پایان دادن به حملات نظامی عربستان سعودی به یمن خبر داد. وی گفت : طرح عراق شامل پایان دادن به حمله نظامی توسط عربستان،‌ برپایی آشتی ملی و انجام انتخابات است. پیش از این وزیر خارجه الجزایر نیز پنجشنبه گذشته در جریان اجلاس وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب طرحی سه ماده ای ارائه کرده بود که کاملا به نفع سعودی ها بود از جمله اینکه انقلابیون یمنی می بایست هرچه سریعتر پایتخت یمن را ترک کنند تا تجاوزات عربستان به یمن پایان یابد.

پایگاه سبأ نت- شورای عالی انقلاب یمن در بیانیه شماره 9 خود بازنشستگان نیروهای نظامی و نظامیان و نیروهای امنیتی به مرخصی رفته این کشور را به خدمت فراخواند.

المیادین- قبائل در یمن بر سه دسته تقسیم می‌شوند که همگی آنها در شمال متمرکز هستند و این قبائل با مناطق عربستانی هم مرز در شمال به ویژه در استان صعده ریشه های فامیلی و نَسَبی دارند .اینجا بخوانید

سی ان ان- محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفته که انتقاد از ایران به خاطر اوضاع یمن، کاری نامعقول است. ظریف ضمن نامعقول دانستن ایجاد ارتباط میان انقلاب مردم یمن و ایران، گفته که تصمیم عربستان برای حمله به یمن، تصمیمی شتاب‌زده بود.

یدیعوت احارنوت- جنگ عربستان در یمن علیه انصار الله فرصت بسیار مناسبی برای ما می باشد تا بتوانیم ثمرات استراتژی حیاتی امنیتی خود را درو کنیم. با قدرت گرفتن حوثی ها در یمن سازمانهای امنیتی اسراییل به تمامی کشتی های نیروی دریایی هشدار دادند تا از نزدیک شدن به سواحل یمن اجتناب کرده و با این منطقه به عنوان منطقه دشمن تعامل کنند. با حملات صورت گرفته توسط عربستان علیه یمن ما خود را در همان سنگری می بینیم که کشورهای معتدل اهل تسنن به رهبری عربستان در آن قرار دارند.

پایگاه مصدرک نیوز مصر- فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق، امروز به هنگام سخنرانی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، اجلاس را ترک کرد.

خبرگزرای فارس- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه در خصوص تحولات یمن با بیان اینکه ما از تقویت روند سیاسی و بازگشت به گفت‌وگوی ملی در یمن حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: حمله نظامی سعودی به یمن خطایی استراتژیک است. وی افزود: انتظار می‌رفت رهبران جدید سعودی با زبان سیاسی، تکریم و صلح با تحولات یمن مواجه شوند. اینکه سعودی به جای حمله به تروریست‌ها در یمن به زیرساخت‌ها و مردم این کشور حمله کند، امری غیر قابل قبول است. امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که متاسفانه تبعات این اقدام سعودی به ضرر منطقه و جهان اسلام است، یادآور شد: ریاض فراموش نکند که حضور نظامی سعودی در بحرین مشکل را پیچیده‌تر و بحران را تداوم بخشید و تا امروز وضع بحرین بی ثبات است.

فلسطین الیوم- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در اعلام موضع خود نسبت به یمن اعلام کرد: حماس با مشروعیت سیاسی در یمن و گزینه برگزیده ملت این کشور که با دموکراسی آن را انتخاب کرده ، است.

هاآرتص- بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعلام کرد که محور ایران-لوزان-یمن برای بشریت بسیار خطرناک است و می‌بایست متوقف شود.

اکسپرس نیوز- سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در تماس تلفنی با نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان درمورد اوضاع کنونی خاور میانه از جمله یمن بحث و تبادل نظر کرد. نخست وزیرپاکستان در این گفتگوی تلفنی گفت: پاکستان تمام قدرت نظامی خود را برای دفاع از عربستان به‌کار خواهد گرفت.

پایگاه العهد لبنان- سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن هشدار نسبت به افزایش خطرات دخالت نظامی در یمن، خواستار حل سیاسی بحران این کشور از طریق در پیش گرفتن گفت‌وگوها شد.

رویترز- فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با سلمان پادشاه عربستان حمایت خود از عملیات نظامی این کشور یمن اعلام کرد.

آژیر خطر در عربستان به صدا درآمد/رایزنی ایران و آمریکا درباره یمن/اهالی جنوب عربستان خانه های خود را تخلیه می کنند/اسرائیل خود را همسگر عربستان می داند/ظریف دیدار خود با فرانسه و آلمان را عالی توصیف کرد/دلیل عدم دعوت از آمریکا برای عملیات تکریت/ایران:

آسوشییتدپرس- منابع خبری نزدیک به مذاکرات ادعا کرده‌اند ایران ممکن است با اعمال محدویتهای جدید بر برنامه غنی‌سازی خود موافقت کند، اما تهران درباره مدت اجرای محدودیت‌ها بر فناوری‌های هسته‌ای خود اصرار می‌ورزد.

خبرگزرای فرانسه- یک منبع نزدیک به هیات مذاکره ایران در گفت‌وگوهای هسته‌ای گزارش داد که اگر ما تا سه روز آینده همه موضوعات را حل کنیم، می‌توانیم شروع به نگارش متن(توافق) بکنیم. این منبع نزدیک به تیم ایرانی در ادامه افزود: اما در حال حاضر ما همچنان در حال مذاکره و گفت‌‌وگو هستیم.

خبرگزاری فارس- فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: به توافق نزدیک هستیم ولی نقاط مهمی باقی مانده است. ‫هیچ وقت به این اندازه به توافق نزدیک نبوده‌ایم.

کانال 2 اسرائیل- یووال اشتاینیتز وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل می‌گوید که شکل توافق سیاسی ایران و 1+5، چیزی بین توافق و بیانیه خواهد بود.

رویترز- یک منبع روسی گفته که درصد احتمال توافق با ایران از 50 فراتر رفته است. این منبع همچنین در خصوص تأثیرات نامطلوب مناقشه یمن بر مذاکرات هسته‌ای ابراز نگرانی کرد هاست.

خبرگزاری فارس- محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار با لوران فابیوس همتای فرانسوی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره دیدار با فابیوس و اشتاین مایر همتایان فرانسوی و آلمانی این دیدارها را عالی توصیف کرد و افزود:‌ بحث‌های بسیار خوبی هم با وزیر خارجه فرانسه و هم آلمان داشتیم. رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: فکر می‌کنم می‌توانیم پیشرفت مورد نیاز را برای حل موضوعات داشته باشیم تا بتوانیم آنها را به عنوان متن توافقنامه جامع مکتوب کنیم.

آژیر خطر در عربستان به صدا درآمد/رایزنی ایران و آمریکا درباره یمن/اهالی جنوب عربستان خانه های خود را تخلیه می کنند/اسرائیل خود را همسگر عربستان می داند/ظریف دیدار خود با فرانسه و آلمان را عالی توصیف کرد/دلیل عدم دعوت از آمریکا برای عملیات تکریت/قطر:

النشره- محمد سیف بوعینین سفیر قطر در قاهره به مصر بازگشت. بعد از قطع روابط دیپلماتیک قاهره و دوحه در پی حمایت قطر از اخوان المسلمین در مصر، روز گذشته تمیم بن حمد امیر قطر برای شرکت در نشست اتحادیه عرب که در شرم الشیخ مصر برگزار شده بود به این کشور سفر کرد.سفیر قطر نیز در این سفر امیر این کشور را همراهی کرده تا بعد از پایان نشست اتحادیه عرب فعالیت دیپلماتیک خود را در مصر از سر بگیرد.

آژیر خطر در عربستان به صدا درآمد/رایزنی ایران و آمریکا درباره یمن/اهالی جنوب عربستان خانه های خود را تخلیه می کنند/اسرائیل خود را همسگر عربستان می داند/ظریف دیدار خود با فرانسه و آلمان را عالی توصیف کرد/دلیل عدم دعوت از آمریکا برای عملیات تکریت/آمریکا:

پرنسا لاتینا- جان کلی رئیس ستاد فرماندهی جنوب ایالات متحده آمریکا پس از نشست با فردی دیاز رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح هندوراس، طی کنفرانسی مطبوعاتی در تگوسیگالپا (پایتخت هندوراس) اعلام کرد که آمریکای مرکزی امروز یک اولویت برای دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا می‌باشد و به همین علت از برنامه‌های پیشرفت در منطقه حمایت خواهد کرد. کلی در این خصوص خاطرنشان کرد: آمریکای مرکزی یکی از 4 اولویت اوباما می‌باشد و به همین دلیل از کنگره هزار میلیون دلار بودجه مالی برای 2016 درخواست کرده تا بدین وسیله از طرح اتحاد برای رفاه هندوراس، ال‌سالوادور و گوآتمالا حمایت کند.

آژیر خطر در عربستان به صدا درآمد/رایزنی ایران و آمریکا درباره یمن/اهالی جنوب عربستان خانه های خود را تخلیه می کنند/اسرائیل خود را همسگر عربستان می داند/ظریف دیدار خود با فرانسه و آلمان را عالی توصیف کرد/دلیل عدم دعوت از آمریکا برای عملیات تکریت/فلسطین:

الخلیج آنلاین- یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد دیدارهای سیاسی میان مسئولان مصری و حماس پس از چند ماه توقف از سر گرفته شده است. وی گفت: در خلال چند روز گذشته مقامات حماس و در رأس آنها موسی ابومرزوق دیدارهایی با اعضای اطلاعات مصر در قاهره داشته‌اند. وی افزود: این دیدارها به صورت محرمانه و به دور از دوربین رسانه‌ها انجام شده است تا اولا نتیجه خوبی داشته باشد و ثانیا دیدگاه حماس در قبال اوضاع سیاسی کنونی مصر و عملیات ارتش این کشور در صحرای سینا مشخص شود.

پایگاه الرساله- جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که خواستار مداخله نظامی علیه غزه شده بود اعلام کرد که با نگرانی بسیار به این سخنان می‌نگرد. خضر حبیب یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی گفت: تمامی پرونده‌ها و مسائل فلسطینی به تصمیم ابومازن به تأخیر افتاده است، او بر تشکیل نشدن چهارچوب رهبری سازمان آزادیبخش فلسطینساف اصرار دارد موضوعی که از مهم‌ترین پرونده‌های مورد توافق فلسطینی است.

روزنامه فلسطینی الایام- محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه خواستار انجام عملیات طوفان قاطع در فلسطین مانند یمن شد.امیدواریم که اعراب موضعی مشابه یمن در کشورهای دیگر که از فتنه در رنج هستند مانند سوریه، عراق، غزه، سومالی و لیبی اتخاذ کنند.

آژیر خطر در عربستان به صدا درآمد/رایزنی ایران و آمریکا درباره یمن/اهالی جنوب عربستان خانه های خود را تخلیه می کنند/اسرائیل خود را همسگر عربستان می داند/ظریف دیدار خود با فرانسه و آلمان را عالی توصیف کرد/دلیل عدم دعوت از آمریکا برای عملیات تکریت/عربستان:

خبرگزاری عربستان- با گذشت بیش از 2 هفته تنش در روابط سوئد و عربستان، ریاض قصد دارد تا بار دیگر سفیر خود را به استکهلم بفرستد. مقامات این کشور در پی عذرخواهی سوند تصمیم به از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور گرفته‌اند. استفان لوفن نخست‌وزیر سوئد از صحبت‌های والستروم عذرخواهی کرده است و سلمان پادشاه عربستان هم نامه‌ای آشتی‌جویانه از کارل گوستاو شانزدهم پادشاه سوئد دریافت کرده است.

آژیر خطر در عربستان به صدا درآمد/رایزنی ایران و آمریکا درباره یمن/اهالی جنوب عربستان خانه های خود را تخلیه می کنند/اسرائیل خود را همسگر عربستان می داند/ظریف دیدار خود با فرانسه و آلمان را عالی توصیف کرد/دلیل عدم دعوت از آمریکا برای عملیات تکریت/سوریه:

المیادین- پس از آنکه مصر حاضر به دعوت از مخالفان سوری برای حضور در نشست بیست‌وششم سران کشورهای عربی نشد،‌ ائتلاف مخالفان سوری با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کردند. دولت مصر حاضر به پذیرش حضور مخالفان سوریه به جای نماینده دولت دمشق در نشست شرم الشیخ نشد.

آژیر خطر در عربستان به صدا درآمد/رایزنی ایران و آمریکا درباره یمن/اهالی جنوب عربستان خانه های خود را تخلیه می کنند/اسرائیل خود را همسگر عربستان می داند/ظریف دیدار خود با فرانسه و آلمان را عالی توصیف کرد/دلیل عدم دعوت از آمریکا برای عملیات تکریت/عراق:

خبرگزاری فارس- سرتیپ جبار علی المشکوری، یکی از رهبران سازمان بدر عراق درباره چند و چون عملیات آزادسازی تکریت که از ماه گذشته آغاز شده است گفت: ارتش عراق و بسیج مردمی تاکنون موفق شدند هشتاد درصد از اراضی اشغالی تکریت را آزاد کنند و اکنون حضور آمریکا و نیروهای ائتلاف در عملیات تکریت به منظور مصادره این پیروزی است.

المیادین- جنگنده‌های آمریکایی مواضع نیروهای مردمی در نزدیک تکریت بمباران کردند که در این حمله تعدادی از این نیروها زخمی شدند. جنگنده‌های آمریکایی که در چارچوب ائتلاف ضد داعش مواضع نیروهای مردمی را بمباران کردند که این نیروها درحال نبرد با داعش هستند.

المیادین- نیروهای داوطلب مردمی همچنان دخالت آمریکایی ها در عملیات ازاد سازی تکریت را برنمی تایند و معتقدند احتمال بمباران مواضع آنان از سوی جنگنده های آمریکایی وجود دارد. نیروهای داوطلب مردمی تمامی عملیات های تاکتیکی خود را متوقف کرده اند و منتظر توقف حملات جنگندههای آمریکایی هستند.

آژیر خطر در عربستان به صدا درآمد/رایزنی ایران و آمریکا درباره یمن/اهالی جنوب عربستان خانه های خود را تخلیه می کنند/اسرائیل خود را همسگر عربستان می داند/ظریف دیدار خود با فرانسه و آلمان را عالی توصیف کرد/دلیل عدم دعوت از آمریکا برای عملیات تکریت/ترکیه:

آناتولی- طانگو بیلجیک سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گزارش‌های مربوط به درخواست آنکارا برای حضور در بیست و ششمین اجلاس سران عرب در شرم الشیخ به عنوان عضو ناظر را رد کرد و گفت: این گزارش‌ها کاملا بی‌اساس و عاری از صحت است. پیشتر رسانه‌های مصری گزارش داده بودند که مقامات قاهره با درخواست مقامات آنکارا برای حضور در بیست و ششمین اجلاس سالانه اتحادیه عرب در شرم الشیخ به عنوان عضو ناظر، مخالفت کرده بودند.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 0
    دن گیلرمن، سفیر پیشین اسرائیل در سازمان ملل، روز یک‌شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: «نمی‌فهمم چرا آمریکا این اندازه برای رسیدن به توافق «بد» با ایران شتاب دارد. به گزارش پایگاه خبری «تیک»، وی افزود: «من محمدجواد ظریف را می‌شناسم زیرا چهار سال به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل همکار من بود. او بسیار زیرک است، شخصیت جذابی هم دارد و مذاکره‌کننده زیرکی هم هست. او الان، به‌زعم خود، می‌بیند که آمریکا ضعیف است و اروپا هم مشتاق امضای توافق.» دن گیلرمن می‌افزاید: «ایران استاد گمراه کردن دنیا است. ایران از کره شمالی خطرناک‌تر است زیرا کره شمالی از سر درماندگی به دنبال برنامه سلاح اتمی رفته اما ایران برای برآوردن آرزوهای خود.» مقام‌های غربی به آسوشیتدپرس می‌گویند که ایران ممکن است ایجاد محدودیت‌هایی را بر برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود بپذیرد اما طرف ایرانی در حال حاضر در خصوص مدت‌زمان محدودیت‌هایی که باید در ارتباط با فناوری قابل استفاده در ساخت سلاح هسته‌ای بپذیرد چانه می‌زند.
  • محسن ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 0
    بدون تردید و با عنایات الهی جنبش قهرمان انصارالله در دفاع از کشور و مردم مظلوم یمن پیروز میدان خواهد شد و رژیم اشغالگر و وهابی صهیونیستی آل سعود بار دیگر همچون شکست های رسوا کننده در سوریه و عراق، این بار نیز طعم شکست تلخ از انصارالله را در کام خود احساس خواهد کرد. و پیروزی درخشان مردم مقاوم یمن در دفاع از کشورشان وعده خدای سبحان است.
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 0
    خدا قوت جمع بندي آخرين اخبار اقدام بسيار جالبي است
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 0
    مشرق خیلی بی جنبه ای همین
  • علیرضا ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    از دایر نمودن این بخش ممنونم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس