کد خبر 399189
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که حذف نام ایران از فهرست تهدیدات تروریستی آمریکا به واسطه مذاکرات هسته‌ای در جریان بین ایران و 1+5 بوده است.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا که همه ساله تحت عنوان «ارزیابی تهدیدات جهانی» توسط مدیر اطلاعات آمریکا منتشر می‌شود، نام ایران و حزب‌الله لبنان را از فهرست تهدیدات «تروریستی» علیه آمریکا، حذف کرده است.

«جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» در خصوص علیت این مسئله گفت: من فکر می‌کنم که مذاکره‌کنندگان ایران در مذاکرات هسته‌ای به مذاکره‌کنندگان آمریکا گفته‌اند که "شما می‌بایست در خصوص موضوع تروریسم به ما آسان بگیرید».

وی سپس مدعی شد: آنچه که آنها (ایران) می‌خواهد این نیست که تنها از تحریم‌هایی که به دلیل برنامه هسته‌ای به این کشور تحمیل شده است، رهایی یابد بلکه می‌خواهد از تحریم‌هایی که به مدت 30 سال به واسطه حمایت از تروریسم به این کشور تحمیل شده، رهایی یابد.

در این گزارش که روز 26 فوریه توسط جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به هیئت منتخب کمیته نیروهای مسلح سنا ارائه شده، قدرت گرفتن گروه‌های «سنی افراط گرا» اصلی‌ترین تهدید تروریستی برای آمریکا معرفی شده‌اند.

این در حالی است که واشنگتن تا سال گذشته همواره در گزارش‌های خود ایران و حزب‌الله لبنان را به فعالیت‌های تروریستی متهم می‌کرد.

حذف نام ایران از این گزارش واکنش تحلیلگران اسرائیلی را در پی داشته است. مرکز داده‌های تروریسم و اطلاعات «معیر عامیت»، در گزارشی در این رابطه نوشته است: «معتقدیم که این امر نتیجه ترکیب منافع دیپلماتیک (مذاکرات ایالات متحده با ایران در مورد مسئله هسته‌ای) و این ایده است که ایران می‌تواند به نبرد با داعش در عراق و سوریه و حتی در دیگر کشورها، کمک کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس