مدیر اطلاعات ملی آمریکا در نامه‌ای به مجلس سنا بر عدم تغییر رویکرد جامعه اطلاعاتی کشورش درباره میزان تهدیدهای ایران و حزب‌الله تأکید کرده است.

به گزارش مشرق، «جیمز کلاپر»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در نامه‌ای به مجلس سنا نوشته جامعه اطلاعاتی کشورش همچنان ایران و حزب‌الله را تهدیدی مستقیم علیه منافع واشنگتن و کشورهای متحد آن به شمار می‌آورد.

به گزارش «واشنگتن‌فری‌بیکن»، او این نامه را در پاسخ به نمایندگانی از مجلس سنا نوشته که پیشتر انتقاد کرده بودند گزارش ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا از تهدیدهای ضد منافع واشنگتن در سال 2015  می‌توانست اشاره‌های جزئی‌تری به ایران داشته باشد.

۷ نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا در ماه آوریل با تقدیم نامه‌ای به آقای کلاپر از او درباره اینکه چرا در گزارش ارزیابی سال ۲۰۱۵ «آژانس اطلاعات ملی آمریکا» اشاره‌ای به میزان دقیق تهدیدهای ایران نشده بود، انتقاد کرده بودند.

کلاپر در جواب این نامه نوشته است: «اشاره خاص به تهدیدهای تروریستی از جانب ایران و حزب‌الله - که در هیچ‌یک از نسخه‌های پیش‌نویس این ارزیابی نبود ـ می‌توانست اقدامی مفید باشد اما نبود آن به هیچ وجه به معنای تغییر ارزیابی جامعه اطلاعاتی نیست.»

او همچنین می‌نویسد: «ارزیابی جامعه اطلاعاتی کماکان این است که ایران و حزب‌الله مستقیماً منافع آمریکا و متحدان ما را تهدید می‌کنند و حزب‌الله همچنان یک تهدید تروریستی جهانی است. این دیدگاه پایدار ما در خلال بیش از سه دهه بوده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس