کد خبر 399085
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۴

سناتور آمریکایی که از گزینه‌های جمهوری‌خواهان برای انتخابات سال 2016 است، می‌گوید رئیس‌جمهور بعدی می‌تواند در برابر اروپایی‌ها ایستاده، توافق هسته‌ای با ایران را لغو کرده و تحریم‌های بیشتری وضع کند.

به گزارش مشرق، در ادامه تهدید‌ها و لفاظی‌های سناتورهای آمریکایی علیه توافق هسته‌ای احتمالی ایران و گروه موسوم به 1+5، سناتور مارکو روبیو هم هشدار داد که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا می‌تواند توافق را لغو کرده و به صورت یکجانبه تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کند.

روبیو که با خبرگزاری آسوشیتدپرس صحبت می‌کرد، با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده «نباید محدود» به توافقنامه‌های امضاشده توسط باراک اوباما باشد، گفت: «هرچند چندان ایده‌آل نیست، اما ایالات متحده می‌تواند به صورت یکجانبه تحریم‌های بیشتر و شدیدتری اعمال کند.»

این نماینده آمریکایی یکی از 47 سناتوری است که هفته گذشته به ابتکار تام کاتن سناتور تازه‌کار و جوان کنگره، نامه‌ای را علیه توافق هسته‌ای و خطاب به رهبران ایران نوشتند.

روبیو که از گزینه‌های احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 نیز به شمار می‌رود، همچنین گفت در صورتی که رئیس‌جمهور شود، توافق را لغو می‌کند. وی تصریح کرد تنها توافقی را می‌پذیرد که برنامه غنی‌سازی ایران را به طور کامل برچیند.

وی با بیان اینکه حاضر است در برابر اروپایی‌ها ایستاده و یکجانبه تحریم‌هایی علیه ایران وضع کند، گفت: «زره‌ای شک ندارم که تا ریاست‌جمهوری بعدی، ایران برخی مفاد این توافق را نقض می‌کند. آنوقت چالش ما این خواهد بود که ببنیم آیا جامعه اروپا و متحدانمان در سرتاسر جهان می‌خواهند خود را به ندیدن بزنند و این مسئله را نادیده بگیرند یا اینکه حاضر تحریم‌ها را مجددا اعمال کنند.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای روز یکشنبه در شهر لوزان سوئیس آغاز شده و همچنان نیز با شرکت وزرای خارجه ایران و آمریکا ادامه دارد. در حالی که کاخ سفید می‌گوید توافق هسته‌ای با ایران الزام‌آور نیست و یک توافق اجرایی است، اما کنگره خواستار رأی دادن به این توافق است و آن را یک «پیمان» می‌‌داند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    قابل توجه آقای ظریف
  • محمد رضا ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    مدعی خواست که از بیخ زند ریشه ما ، غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما.
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    قابل توجه اصلاح طلبان
  • مسعود ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    این بدبخت تازه به دوران رسیده خودش را مسخره کرده. کسی که با ادبیات سیاست آشناست می داند که این حرفهای یک فرد عوام است که از سیاست بین الملل چیزی نمی داند. این یارو از هنوز نفهمیده که چرا اوباما اعلام شرمندگی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس