کد خبر 429403
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲

مدیر اطلاعات ملی آمریکا با نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق با "جیمز کلاپر" مدیر اطلاعات ملی آمریکا و هیئت همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره تقویت همکاری در زمینه‌های اطلاعاتی و اهمیت افزایش تلاش‌ها برای فائق آمدن بر گروه‌ تروریستی داعش صحبت کرددند.

العبادی در این دیدار بر اهمیت تقویت تلاش اطلاعاتی و هماهنگی بین‌المللی برای متوقف کردن تروریسم و نفوذ آن به عراق و دیگر کشورها تاکید و بر تاثیر خطرناک آن بر امنیت ملی تمامی کشورها اشاره کرد.

از سوی دیگر، کلاپر در این دیدار بر حمایت کامل آمریکا از عراق در زمینه‌های مختلف و تلاش جدی برای کمک به عراق در زمینه اطلاعاتی تاکید کرد.

وی گفت: ما خطر این گروه‌ها بر منطقه و جهان را درک می‌کنیم.

همچنین روز گذشته مدیر اطلاعات ملی آمریکا که به عربستان سفر کرده است، با «محمد بن نایف بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مشترک بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار همچنین خالد بن علی الحمیدان رئیس دستگاه اطلاعات عمومی عربستان و سفیر آمریکا در عربستان نیز حضور داشت.

کلاپر بعد از این دیدار با محمد بن سلمان بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد عربستان در جده دیدار و با وی درباره موضوعات مشترک بین دو کشور گفت‌وگو کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس