کد خبر 398507
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد:پارلمان چین بودجه نظامی این کشور را ده درصد افزایش داد.

به گزارش مشرق، نشست سالانه پارلمان چین در پکن پایتخت این کشور به کار خود پایان داد. پارلمان چین بالاترین نهاد قانونگذاری در این کشور است. پارلمان چین طرح کاری دولت، طرح ملی توسعه اقتصادی، اجتماعی و بودجه پیشنهادی دولت را تصویب کرد. اعتبارات بخش نظامی چین در این بودجه ده درصد افزایش یافته است.

ناصر عبدالحق خبرنگار این شبکه در پکن در گزارشی در این زمینه افزود: پارلمان چین در نشست پایانی خود بر ادامه مقابله با فساد گسترده در دستگاه های دولتی و حزب حاکم این کشور تاکید کرد. قانونگذاران چنین با بازنگری گسترده در نهادهای دولتی موافقت کردند. بروکراسی و فساد اداری باعث تضعیف نهادهای دولتی چین شده است. همچنین پارلمان چین از راهبرد فراگیر رئیس جمهور این کشور برای تقویت حکومت قانون و نظم و انضباط در داخل حزب حاکم حمایت کرد.
 
پارلمان چین طرح ها و راه حل های مختلفی را برای حل مشکلات این کشور مورد تاکید قرار داده است. این مشکلات سالهاست که همچنان پابرجاست که پرسش هایی را درباره اقدامات دولت در این زمینه مطرح است. همچنان شکاف طبقاتی زیادی میان روستاها و شهرها وجود دارد و بر فقر فقرای چینی افزوده و بازار لوکس ثروتمندان این کشور گسترده تر می شود.

 با وجود بازداشت شماری از مقامات ارشد چینی در سالهای گذشته به اتهام فساد مالی ولی همچنان سوء استفاده از قدرت و دریافت رشوه، تهدیدی برای دولت و حزب حاکم این کشور است. ناظران سیاسی در چین از تصمیمات فراوان دولت این کشور و کندی در اجرای آن در سالهای گذشته انتقاداتی دارند.

شهروند چینی گفت: زمانی که در اخبار بازداشت برخی از فاسدان را می شنویم خوشحال می شویم. باید این افراد به ویژه کسانی که در ارتش مرتکب فساد می شوند، بازداشت شوند.
جولی جیا استاد دانشگاه در چین گفت: تصمیماتی که مرتبط به اصلاحات اتخاذ شده است باید در یک دوره زمانی مشخص شده قابلیت اجرایی داشته باشد. همچنین باید این اصلاحات باعث بهبود وضع زندگی مردم شوند و مردم تغییر واقعی در سطح معیشت خود احساس کنند.

خبرنگار این شبکه افزود:دولت چین خود را آماده اجرای اصلاحات سرنوشت سازی در بخش های اصلی اقتصاد این کشور کرده است. رشد اقتصادی چین در سالجاری هفت درصد پیش بینی شده است. پارلمان چین از افزایش ده درصدی بودجه نظامی این کشور حمایت کرد و این بودجه به یکصد و سی میلیارد دلار رسید.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس