کد خبر 398065
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: وزارت ورزش می‎خواهد با اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی اداره امور تمام فدراسیون‎ها را در دست بگیرد که این موضوع برخلاف روح مردم سالاری و انتخابات است.

به گزارش مشرق، مصطفی هاشمی طبا در خصوص پیش نویس اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و ایرادهایی که به آن وارد است، اظهار داشت: چنین پیش‌نویسی را ندیده‌ام اما مطالبی در خصوص آن شنیده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای معاونان در جایگاهی قرار دارد که برای فدراسیون‌های ورزشی اساسنامه بنوسید یا اصولا چنین بحثی عرف است، عنوان کرد: در هیچ جایی، شورای معاونان یک تشکیلات رسمی نیست. برخی از وزرا اعلام می‌کنند که ما شورای معاونان داریم و ممکن است دو هفته یک بار با معاونان خود نشسته و جلساتی را برگزار کنند که این کاملا هم طبیعی است؛ اما اینکه شورای معاونان چیزی را تصویب کند ارزش حقوقی ندارد و نمی‌توان روی آن مانور کرد.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی عنوان کرد: طبق قانونی که در مجلس موجود است، پیشنهاد اساسنامه توسط سازمان ورزش تهیه می‌شود و به تصویب هیئت دولت می‌رسد. در حال حاضر نیز هر تغییری که بخواهد صورت بگیرد از طریق وزارت ورزش است، بنابراین وزارت ورزش چنین حقی را دارد.

وی در خصوص حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در انتخابات و حق رای آن، گفت: چندی پیش چنین موضوعی به گوشم رسید. در همان زمان به سجادی نامه نوشتم و گفتم تمام این اساسنامه حاکی از آن است که وزارت ورزش می‎خواهد اداره امور فدراسیون‎ها را به نوعی در دست بگیرد و فدراسیون‌ها بدون اجازه حق انجام کوچک‎ترین کاری را نخواهند داشت. تقریبا با این کار افرادی را که دلشان می خواهد منصوب خواهند کرد. این خلاف روح مردم سالاری و انتخابات است. این  اساسنامه به معنی دولتی کردن فدراسیون‌ها است.

هاشمی‌طبا در خصوص اینکه آیا ممکن است فدراسیون‌های جهانی نسبت به این موضوع حساس شوند، تصریح کرد: فدراسیون‌های جهانی که فعال باشند ممکن است به این موضوع معترض شوند. مهمترین موضوع این است که نقش دولت در این اساسنامه خیلی پررنگ شده است. مجامع جهانی به اینکه چه کسی اساسنامه را نوشته خیلی کار ندارند اما محتوای موجود در اساسنامه برای‌شان مهم است و به آن حساس هستند.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در خصوص حضور نماینده ورزش استان در مجمع انتخاباتی تاکید کرد: نماینده ورزش استان می‌تواند، مدیر کل یا معاونش باشد. اینکه دیگر خیلی واضح و کاملا به معنی دور زدن فدراسیون‌ها است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد وزارت ورزش به دنبال دولتی کردن ورزش است، گفت: به نظرم همینطور است. باید کاری کنند که مجامع فعال شده و افراد احساس مسئولیت کنند. باید رای جامعه ورزش کشور اعمال شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس