کد خبر 468112
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی معتقد است که تغییر جایگاه ورزش ایران در قاره آسیا و حضور در بین کشورهای آسیای مرکزی تفاوت چندانی در وضعیت ورزش کشور ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، مصطفی هاشمی‌طبا درباره موافقت کمیته شورای المپیک آسیا با درخواست کمیته ملی المپیک ایران برای پیوستن به منطقه آسیای مرکزی به جای غرب آسیا اظهار داشت: این مسئله از برخی زوایا به نفع ورزش ایران و از برخی زوایای دیگر نیز به ضرر است. ایران به عنوان یک کشور مسلمان در منطقه غرب آسیا حضور داشت و این تشابه می‌توانست کمک کند و از این مسئله بهره ببریم. کشورهای آسیای مرکزی نیز مسلمان هستند اما فاصله مسافتی ایران با آنها شاید در برخی موارد مشکل‌آفرین باشد و در مراودات سختی‌هایی به وجود بیاید.

وی ادامه داد: با این حال در مجموع زیانی در این تغییر زون نمی‌بینم. در واقع اگر ورزش ایران به دنبال پیشرفت باشد، این مسائل نباید ملاک قرار بگیرد. ما باید خودمان را با ورزش دنیا قیاس کنیم و سطح رقابت خود را از آسیا بالاتر ببریم.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان حضور شما در سازمان تربیت بدنی این تغییر جایگاه در آسیا مطرح بود؟ گفت: من خیلی روی این مسائل حساس نبودم، درست مثل الان که خیلی حساس نیستم.

هاشمی‌طبا خاطرنشان کرد: بدون شک مسئولان ورزش کشور دلایل خاص خودشان را برای حضور در بین کشورهای آسیای مرکزی دارند اما در مجموع باید شرایطی فراهم شود که ورزش ایران درون‌زا باشد و خیلی به شرایط بیرونی اتکا نکند. اگر به دنبال درون‌زا بودن باشیم و بتوانیم از ارتباطات بیرونی نیز استفاده کنیم، شاهد پیشرفت روزافزون ورزش ایران خواهیم بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس