رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: نگارش و تدوین یک اساسنامه برای ۵۰ فدراسیون امکان‌پذیر نیست.

به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده اظهارداشت: نگارش اساسنامه در حوزه ورزش دارای آداب مخصوصی است و یک اساسنامه ارکان متفاوتی از جمله مجمع که باید به خوبی چیدمان شود دوم هیأت رئیسه، سوم کمیته‌ها و چهارم دپارتمان‌ها برخوردار است که البته در ایران به اشتباه بازرس و خزانه‌دار را جزو ارکان قرار می‌دهند در حالی که این دو مورد جزو رکن‌های یک فدراسیون نیستند.

وی ادامه داد: پس امکان ندارد 50 فدراسیون با یک اساسنامه اداره شوند، چون هر فدراسیون کمیته مخصوص خود را دارد و کمیته هم باید دقیقاً در اساسنامه ذکر شود. برای مثال در فدراسیون قایقرانی کمیته آبهای آرام و خروشان، در فدراسیون کشتی کمیته کشتی فرنگی و آزاد و در فدراسیون فوتبال کمیته فوتبال و فوتسال وجود دارد و مشخص نیست چرا این اصرار وجود دارد برای 50 فدراسیون یک اساسنامه نوشته شده و پس از آن کمیته‌های مشترک ایجاد کنند.

نصیرزاده یادآور شد: براساس آئین نامه جدید اگر به جز کمیته‌های مشترک، هر کمیته دیگری ایجاد شود  غیرقانونی است یعنی اگر فدراسیون کشتی پس از تدوین اساسنامه جدید کمیته کشتی فرنگی و آزاد را ایجاد کند غیرقانونی بوده چون در اساسنامه تعریف نشده است.

نصیرزاده گفت: در حال حاضر که ورزش دست افراد دانشگاهی است باید اساسنامه مدرن برای ورزش تعریف شود یعنی به استانداردهای بین‌المللی نزدیک باشیم، به طور مثال حضور ورزش کارگران، نیروهای مسلح، فرهنگ و آموزش عالی و آموزش و پرورش در 50 فدراسیون کاملاً بی‌مورد است چون این فدراسیون‌ها برای اینها سیاستگذاری نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: اشتباه تدوین یک اساسنامه برای 50 فدراسیون که از قبل هم وجود داشت در حال تکرار است، این در حالی است که باید 50 اساسنامه برای 50 فدراسیون نوشته شود با تعریف کمیته‌های متفاوت.

رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال در پایان گفت: اساسنامه‌ها باید توسط فدراسیون‌های جهانی مورد تائید قرار بگیرند همانطور که فوتبال مدت‌هاست این کار را انجام داده و اساسنامه‌اش نیز توسط فیفا به تصویب رسیده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس