کد خبر 397606
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید در قبال آنهایی که در اقدامی "تقریبا بی‌سابقه" به مقامات ایرانی نامه نوشتند احساس "شرمساری" می‌کند.

 به گزارش مشرق، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه وایس‌نیوز گفت که از نامه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواهد به مقامات ایرانی "شرمسار" شده است.

وی در این مصاحبه گفت: "برای آنها احساس شرمساری می‌کنم. آنهایی که نامه را به آیت‌اللهی که ادعا می‌کنند دشمن ابدی ما است، ارسال می‌کند، و بحث اصلی آنها در نامه این است که با رئیس‌جمهور ما توافق نکنید زیرا نمی‌توانید اعتماد داشته باشید که وی به توافق عمل کند."

وی در ادامه افزود که ارسال چنین نامه‌ای تقریبا بی‌سابقه است.

۴۷ سناتور جمهورخواه آمریکایی به رهبری تام کاتن، سناتور تازه‌کار ایالت آرکانزاس، در نامه‌ای که خطاب به مقامات ایرانی نوشته‌اند اعلام کرده‌اند که هیچ توافقی بین ایران و گروه ۱+۵ بدون تأیید کنگره آمریکا نمی‌تواند ضمانت اجرایی داشته باشد و رئیس‌جمهور بعدی یا کنگره می‌تواند بر این توافق خط بطلان بکشد.

در حالیکه اعضای کنگره خواهان ارائه توافق احتمالی به کنگره برای بررسی و تأیید هستند، مقامات کاخ سفید اعلام کرده‌اند که چنین درخواستی را نخواهند پذیرفت. اوباما تهدید کرده در صورت تصویب قانون نظارت کنگره بر توافق احتمالی هسته‌ای که به پیشنهاد سناتور باب کورکر ارائه شده، آن را وتو خواهد کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    مساحبه اش با یه شبکه ی خبری امریکایی را شبکه خبر گذاشته کلی خندیدم یارو شیش میزنه
  • هما ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    زنده باد حضرت اقا که با پیش بینی و افشاگری ابهت پوشالی شیطان اکبر را به گیجی انداخته. سیاست مداران امریکا گیج شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس