کد خبر 397863
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

جهانگیر الماسی که بیشتر به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون شناخته می‌شود، این روزها با نمایش آیینی «غبار»، روی صحنه تئاتر در حال نقش‌آفرینی است.

به گزارش مشرق، الماسی درباره حضور در این نمایش گفت: «غبار» یک نمایش ایرانی با دلمشغولی‌ها و اعتقادات مردم این سرزمین است که در عین حال از یک درونمایه دراماتیک و داستانسرایی قوی هم برخوردار است. این نمایش با زحمت زیاد گروه کثیری از هنرمندان تئاتر روی صحنه آمده است. «غبار» یک تئاتر خیلی خاص است و مضمون و روایت آن مرتبتی عالی دارد.
وی افزود: از قبل هیچ شناختی از گروه این نمایش نداشتم اما می‌دانستم که کارگردان این نمایش (محمدرضا مداحیان) حدود 25 سال است که با تخصص در حوزه تئاتر آیینی و مذهبی کار می‌کند و همه آثار او با توفیق همراه بوده است.
الماسی اضافه کرد: این نمایش به خاطر درونمایه خود در ایام فاطمیه روی صحنه رفته است. اما مثل برخی از نمایش‌های مناسبتی نیست که متاسفانه به ابتدایی‌ترین روابط نمایشی هم پایبند نیستند. نمایش «غبار» هم درونمایه و متن قدرتمندی دارد و هم با ظرافت و صرافت برای اجرا و تبیین مفاهیم و مسائل از طریق حرکت و جلوه‌های نمایشی و اصالت تئاتر به صحنه آمده است.
او درباره استقبال مردم از این نمایش هم اظهار داشت: لذت‌بخش است وقت می‌بینم که تماشاگر عام هم مانند تماشاگر خاص با یک روایت داستانی، یک تحول شخصیتی و یک استنتاج عقلی مستدل و نه حسی مواجه است. ضمن اینکه در این نمایش از همه جلوه‌های اعتقادی این سرزمین استفاده شده است.
الماسی در پایان با اشاره به کم کار بودن خود در سال‌های اخیر تصریح کرد: کار برای هنرمندان مانند اکسیژن است و یک هنرمند اگر بیکار بماند احساس فرتوت شدن پیدا می‌کند. نمایش «غبار» برای من حکم همان اکسیژن را دارد و حضور در این نمایش احساسی چون یک نفس عمیق به من می‌دهد. خوشحالم که نمایش «غبار» هم در کارنامه کاری من ثبت شده است.
گفتنی است، نمایش غبار تا 26 اسفند در تالار وحدت در حال اجراست.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس