رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: دولت انگلیس باید به خاطر مداخله مستقیم در نسل‌کشی 10 میلیون ایرانی که به دلیل قحطی و طاعون در دوران پهلوی کشته شدند و هولوکاست واقعی در ایران اتفاق افتاد محاکمه شود.

به گزارش مشرق، سعید قاسمی امشب در همایش دو قرن مقاومت مردم بوشهر در مقابل استعمار با اشاره به دلاوری عالمان دینی و مردم بوشهر در مبارزه با استعمار اظهار داشت: امروز نباید ولی نعمتان خود را فراموش کنیم و باید نسبت به این مقوله که در کتب درسی دانش‌آموزان بوشهری از عالمان مبارز دینی همچون علامه بلادی، باقر خان تنگستانی، مجتهد اهرمی، خالو حسین دشتی مطالبه داشته باشیم.

وی بیان کرد: این داستان که اشاره‌ای به عالمان دینی و مبارزان با استعمار در کتب درسی دانش‌آموزان وجود ندارد هم مثل خباثت انگلیسی‌هاست و به عقیده بنده کاری عمدی است.

قاسمی گفت: اینقدر جنایات انگلیسی‌ها گسترده است که زمان این جلسات اجازه نمی‌دهد در مورد همه آنان صحبت کنیم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جداکردن افغانستان از ایران در سال 1857، تحمیل قرارداد 1872 که بر اساس آن ایران 70 سال به انگلیس فروخته شد، جدا کردن بلوچستان در سال 1877، تاسیس قمارخانه، قرارداد دارسی و غارت نفتی ایران، ایجاد اختلاف در انقلاب مشروطیت،  تحمیل قراردادهای 1907 و 1919، کمک به فرار رضا خان از ایران، همراهی با آمریکا در سرکوب انقلاب ایران، تحریک گروهک‌های تروریستی، حمایت از سلمان رشدی ملعون، حمایت از فتنه 88 بخشی از جنایات انگلیس علیه ایران است.

قاسمی اضافه کرد: مشارکت فعال در تحریم علیه ایران در 37 سال گذشته، راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه‌چینی برای ترور دانشمندان هسته‌ای، تجاوز ناوگان انگلیس به آب‌های ایران، اشغال باغ قلهک در تهران نیز از دیگر جنایات انگلیسی‌ها علیه ایران است.

وی تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای دوره‌های گذشته خیلی ما را تحقیر کردند و نمونه بر اساس خاطره استروا وزیر سابق امور خارجه انگلیس، آن وقتی بود که کمال خرازی با جک استروا تماس گرفت و از وی درخواست 20 سانتریفیوژ برای آموزش کرد، جک استروا در قطار بود و برای پاسخ به خرازی به سرویس بهداشتی قطار رفت و از آنجا گفت خیز حق ندارید استفاده کنید.

جانباز هشت سال دفاع مقدس خطاب به وزیر خارجه کشورمان افزود: نباید به آنان اجازه یاوه‌گویی بدهید و توی دهن آنان بزنید.

قاسمی گفت: دولت انگلیس باید به خاطر مداخله مستقیم در نسل‌کشی 10 میلیون ایرانی که به دلیل قحطی و طاعون در دوران پهلوی کشته شدند و هولوکاست واقعی در ایران اتفاق افتاد محاکمه شود.

وی در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای و تهدیدات غربی‌ها ادامه داد: گزینه‌های وی میز شما را دیدیدم و شما هم در مانور پیامبر اعظم گزینه‌های روی میز، زیر میز، روی دریا، زیر دریا، ساحل به دریا، دریا به ساحل ما را دیدید و بخش دیگری را نیز که ندیدید خواهید دید و هر وقت آماده بودید که همچون گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر داشته باشید اعلام کنید.

قاسمی خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تاکید کرد: اکنون وقت صلح حسنی نیست و بدترین زمان برای مذاکره انتخاب شده است و اگر نتیجه نگیرید حق ندارید فرصت سوزی‌ها را به پای رهبری یا مردم بگذارید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    تا موقعیکه انقلاب اقتصاد مقاومتی تثبیت نشده یخه امان گیر این راهزنان هست! چرا؟ چون ضعیف و اسیب پذیر هستیم. سود شخصی دلالان و غربزدگان نبایست مانع استقلال و ازادی اقتصادمان شود.
  • صادق ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتر شوروی از هر دو بدتر همه از هم بدتر همه از هم پلید‌تر .... (حضرت امام خميني)
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    من یکی که از انگلیس تنفففففففففر دارم
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    دقیقن به نظرم باید از انگلیس شکایت کرد
  • فرزند یک شهید ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    مرگ بر انگلیس
  • حسین ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    هر چند روسیه یک دولت بیگانه با منافع خودش هست ولی‌ این سیاست انگلیسی‌‌ها هست که روسیه فعلی را با چوب شوروی میزنن. شوروی نابود شد رفت الان روسیه هم اگر دشمنی کنه تو دهانش می‌زنیم ولی‌ این تحت تاثیر سیاستهای انگلیس قرار گرفتن هست که در صورتی‌ که روسیه فعلا هیچ دشمنی و تعرضی به ما نکرده ما اون را شماتت کنیم و باهاش سر دشمنی داشته باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس