کد خبر 396979
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۴

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا می‌گوید نامه‌ای که جمهوری‌خواهان علیه مذاکرات هسته‌ای نوشته‌اند، اجازه نمی‌دهد تا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، بتوان ایران را متهم و تحریم‌ها علیه این کشور را تشدید کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه انتقادات گسترده از انتشار «نامه سرگشاده» گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه علیه توافق هسته‌ای احتمالی با ایران، ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا نیز، این نامه را برای این کشور مضر دانست.

روز دوشنبه گروهی 47 نفره از سناتورهای جمهوری‌خواه، نامه‌ای را که «تام کاتن» نماینده تازه‌وارد و کم سن و سال خطاب به سران ایران نوشته بود، امضا کردند. این نامه به تهران یادآور شده است که توافق هسته‌ای، اگر به تائید کنگره نرسد، «با یک حرکت قلم» رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، می‌تواند لغو شود.

جدا از پاسخ‌های متعددی که به این ادعا داده شده و تصریح قوانین بین‌المللی بر الزام‌آور بودن توافقی که میان ایران و 6 کشور امضا می‌شود، انتقادات گسترده‌ای هم از اصل نامه‌نگاری علیه رئیس‌جمهور مستقر، در آمریکا مطرح شده است.

هاس در این باره در توئیتر نوشت: «اینکه در صورت شکست مذاکرات، ایران به صورت گسترده متهم شود تا بتوان تحریم‌ها را تشدید کرد، یک مسئله حیاتی است. (اما) نامه (جمهوری‌خواهان)، نتیجه‌ای عکس دارد.»

وی روز گذشته هم نوشته بود: «احساس قابلیت اتکا و کارایی سیاسی، نقشی محوری در توان ایالات متحده برای رهبری در جهان دارد. نامه به ایران، این برداشت را تضعیف می‌کند.»

پیش از این باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و جو بایدن معاون وی نیز به انتقاد شدید از این اقدام جمهوری‌خواهان پرداخته بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    دیپلماسی ما فقط زبان انگلیسی رو خوب بلده. خدا کنه خفت نپذیریم
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    اگر زبان هم بلد بودند دلمون نمیسوخت با این کلاه گشادی که سرشون رفت بدان که زبان هم بلد نیستند یک بقال رفته بود مذاکره بیشتر از اینها خاصیت داشت
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    کاملا با دوستان موافقم
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    کاملا با دوستان موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس