کد خبر 396982
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۸

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتقاد از انتشار «نامه سرگشاده» گروهی از جمهوری‌خواهان خطاب به سران ایران، گفت هرگونه تلاشی برای مداخله و تضعیف مذاکرات، اقدام مفیدی نیست.

به گزارش مشرق، در ادامه انتقادات مقامات دولتی و دموکرات‌ها از اقدام گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه علیه مذاکرات هسته‌ای، بن رودز معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم انتشار نامه علیه مذاکرات هسته‌ای را اقدامی نادرست خواند.

47 نفر از سناتورهای آمریکایی روز دوشنبه نامه سرگشاده‌ای را خطاب به سران ایران منتشر کرده و هشدار دادند در صورتی که کنگره توافق هسته‌ای احتمالی با ایران را تصویب نکند، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا می‌تواند آن را لغو کند.

انتشار این نامه، از سوی بسیاری از تحلیلگران از دو جنبه مورد انتقاد جدی قرار گرفته است. بسیاری این نامه را اقدامی حزببی برای تضعیف رئیس‌جمهور مستقر آمریکا دانسته‌اند و گروهی دیگر هم می‌گویند سناتورهایی که این نامه را امضا کرده‌اند، نه از قوانین داخلی آمریکا و نه از حقوق بین‌الملل، اطلاعات کاملی داشته‌اند.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا انتشار این نامه را اقدامی «مضحک» خوانده و جو بایدن معاونش، این اقدام را که توسط «تام کاتن» سناتور کم سن و سال و تازه‌وارد پایه‌گذاری شد، «بی سابقه» توصیف کرد.

آقای رودز هم که روز سه‌شنبه با شبکه بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، گفت: «به طور کلی، هر اقدام خارجی برای تضعیف مذاکرات، اقدام مفیدی نیست.»

وی که هفته گذشته به برنامه «چارلی رز شو» گفته بود توافق هسته‌ای با ایران، یک پیمان نیست و نیازی به تصویب کنگره ندارد، در مصاحبه با بی‌بی‌سی هم این مسئله را تکرار کرد و گفت دلیلی برای ارائه توافق به کنگره وجود ندارد.

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای هفته آینده با دیدار وزیران خارجه آمریکا و ایران در شهر لوزان سوئیس برگزار می‌شود. مقامات طرفین می‌گویند ادوار اخیر مذاکرات، شاهد پیشرفت قابل توجهی بوده و شکاف‌ها کاهش یافته، اما همچنان راه زیادی تا توافق باقی مانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس