کد خبر 396924
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹

وزیر خارجه انگلیس گفت که لندن در فرایند گفتگوی ایران با 1+5 نقشی بزرگ ایفا خواهد کرد.

به گزارش مشرق، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی اسلامی ایران متشکل از پنج تن از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران-انگلیس که در لندن به سر می‌برند بعد از ظهر امروز سه شنبه 19 اسفند با وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- انگلیس با اشاره به سیر روابط دو کشور از گذشته تاکنون گفت: روابط ایران و انگلیس دارای فراز و نشیب‌های زیادی بوده است و امیدواریم غرب از فرصت کنونی برای توسعه مناسبات استفاده کند تا به رغم تجربه تلخ تاریخی در گذشته روابط با غرب بتوانیم با نگاه به آینده همکاری‌های متقابل را پیش ببریم.

وی افزود: به رغم بی‌مهری‌های فراوانی که به جمهوری اسلامی ایران روا داشته شده، ما در گذشته همواره یک نقش اساسی در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه داشته  و در جهت برقراری ثبات و امنیت پایدار در یک منطقه پر آشوب گام برداشته ایم.

در ادامه این دیدار فلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس ضمن خوشامد گویی و ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی ایران به لندن گفت: امیدوارم این سفر به پیشبرد مناسبات و ایجاد تعامل بیشتر در روابط دو کشور از جمله در روابط پارلمانی منتج شود.

وی ادامه داد: با اشتیاق در انتظار نشست آتی خود با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هستم و امیدواریم هرچه زودتر به توافق نهایی در موضوع هسته ای دست یابیم تا متعاقبا سهمی برتر در گسترش تمام فعالیت های بازرگانی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و انگلیس داشته باشیم.

وزیر امورخارجه انگلیس افزود: ما می‌خواهیم در فرآیند گفتگوهای ایران با 1+5 نقشی بزرگ ایفا کنیم و در این زمینه از هر تلاشی برای دو کشور پس از سال ها سوءتفاهم و مشکلات در روابط فی مابین فروگذار نخواهیم کرد.

وی سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران را مهم ارزیابی کرد و گفت: زمینه‌های زیادی برای همکاری وجود دارد و امیدواریم هرچه سریع تر با عبور از چالش‌ها طی توافقنامه دائمی بتوانیم آینده روابط را بسازیم و می دانیم که ایران در این ارتباط یک اراده سیاسی جدی دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    روباه پیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نقش بزرگ در فرآیند گفتگو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ایفا میکند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • عبدی ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    اگر من جای اقای روحانی بودم این خبیث ها رو به کشور راه نمی دادم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس