کد خبر 396722
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام ایران به تمام کشورها، پیام صلح و برادری است،‌ گفت: برخی کشورها با بحران تروریستی بازی کرده و آن را در دامن کشورهای منطقه می‌گذارند.

به گزارش مشرق،‌ علی لاریجانی امروز سه‌شنبه (19 اسفند ماه) با حضور در جمع فرهیختگان، اندیشمندان و نویسندگان و همچنین اعضای گروه دوستی کشور کویت با ابراز خوشحالی از حضور در این کشور در تشریح علت سفر گروه پارلمانی ایران به کشور کویت اظهار داشت: این سفر به دعوت رئیس مجلس ملی کویت المرزوق الغانم صورت گرفته است.

لاریجانی ضمن معرفی نمایندگان و هیأت همراه خود به فرهیختگان و اندیشمندان کشور کویت تصریح کرد: در پارلمان ایران همه طرفدار ارتباط با کشور کویت بوده یعنی در ایران یکپارچگی در برقراری ارتباط با کشور کویت وجود دارد، برخلاف برخی صداهای دیگر که در بعضی کشورهای وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ سه موضوع مهم وجود دارد که امروز باید همه در منطقه به آن توجه داشته باشیم که بحران تروریستی که در منطقه به وجود آمده و انواع مختلفی هم دارد یکی از آن موارد است که اکثر کشورها از جمله سوریه، عراق و سایر کشورها را دچار بحران کرده است و باید این موضوع را کشورهای منطقه جدی بگیرند.

لاریجانی افزود: کشورهای بزرگ با بحران تروریستی بازی می‌کنند و این مشکل را در دامن کشورهای منطقه گذاشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در جمع فرهیختگان کشور کویت گفت: نکته و مشکل دوم در این شرایط این است که کشورهای اسلامی باید به هم نزدیک باشند، چراکه بسیاری از کشورهای با ایجاد فتنه تلاش می‌کنند تا کشورهای منطقه را از هم دور کنند.

وی همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای منطقه را مهم خواند و ادامه داد:‌ ظرفیت‌های بسیار زیادی در منطقه وجود دارد اما چون ارتباطی ندارند استفاده درستی از ‌آنها نمی‌شود.

لاریجانی اضافه کرد: ایران پس از انقلاب همیشه علاقه‌مند به همکاری دوستانه با کشورهای منطقه بوده، چون ایران بر مبنای انقلاب که کشوری اسلامی است شکل گرفته و این موضوع  را یک وظیفه اسلامی می‌دانیم.

رئیس مجلس تأکید کرد: ما هیچ نگاه خاصی به کشوری از لحاظ سرزمینی نداریم، اما هراسی که برخی ایجاد می‌کنند، هراسی دروغین است.

لاریجانی با بیان اینکه ما بعد از انقلاب به هیچ کشوری تجاوز نکردیم، گفت: اما عراق به ما تجاوز کرد و به خاطر همین هراس‌های بسیاری از کشورها را به اشتباه انداخت و بعد دیدند که صدام چه مشکلی ایجاد کرد، اما وقتی صدام به کویت حمله کرد ما کنار کویت قرار گرفتیم چون ما روحیه تجاوزگری در منطقه را درست نمی‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه پیام ما، پیام برادری و صلح برای کشورهای منطقه است، افزود: البته مسائلی که در منطقه می‌گذرد پیچیده است و اگر تدبیر درستی در منطقه بود می‌توانست مانع از بروز برخی از آنها شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نخبگان جوامعی که در این منطقه هستند، وظیفه مهمی برای روشنگری دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس