کد خبر 396494
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴

کمتر از یک هفته پس از نخستین گفتگوهای سطح بالای تقریبا یک سال گذشته بین اسلام آباد و دهلی نو، ارتش پاکستان اعلام کرد این کشور روز دوشنبه یک موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرده است.

به گزارش مشرق، ارتش پاکستان اعلام کرد موشک سطح به سطح شاهین سه، بردی دو هزار و 750 کیلومتری (یک هزار و 700 مایلی) دارد و می تواند کلاهک های هسته ای و متعارف را حمل کند.

ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: «هدف از شلیک آزمایشی (این موشک)، که به دریای عرب اصابت کرد، راستی آزمایی عوامل فنی و طراحی مختلف سامانه تسلیحاتی با حداکثر برد بود».

هند و پاکستان -- که از زمان استقلال از انگلیس در سال 1947 سه بار با یکدیگر جنگیده اند -- پس از نشان دادن قابلیت تسلیحات هسته ای خود در سال 1998 به طور مرتب آزمایش های موشکی انجام داده اند.

تازه ترین آزمایش موشکی پاکستان ماه گذشته با شلیک یک موشک کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته ای انجام شد. سوبراهمانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند هفته گذشته برای گفتگو با همتای پاکستانی خود، به اسلام آباد سفر کرد.

این نخستین گفتگوی سطح بالا بین این دو رقیب مجهز به سلاح هسته ای از زمان دیدار نخست وزیران پاکستان و هند در دهلی نو در ماه مه گذشته بود. روابط بین این دو کشور ماه اوت گذشته در بحبوحه افزایش درگیری ها در امتداد مرزهای آنها و مناقشه ای بر سر دیدار یک دیپلمات پاکستانی با جدایی طلبان کشمیری، بیش از پیش تیره و تار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    موشکی با برد 2750 km که پاکستان فکسنی بسازه دیگه معلومه چیه. یه چیزی تو مایه های همون موشکای خودمونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس