کد خبر 391269
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

یک روزنامه انگلیسی مدعی عزم عربستان سعودی برای خرید موشک‌های بالستیک برای آنچه مواجهه با «تهدید‌های موشکی ایران» نام نهاد، شد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «تایمز» در خبری مدعی شد که عربستان سعودی در صدد گسترش برنامه‌های موشکی قاره پیمای خود است.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در عین حال قصد افزایش توان بازدارندگی خود را برای مقابله با تهدیدهای ایران و نزاع پنهان بین با ایران دارد.

تایمز در ادامه نوشت:ریاض مجموعه‌ای از موشک‌های قاره پیمای سطح به سطح  و موشک‌های کروز ساخت انگلیس را جمع آوری کرده و در عین حال در پی مواجهه با   مناقشه هسته‌ای ایران است.

این روزنامه انگلیسی در انتهای خبر خود نوشت: تهدید رقابت تسلیحاتی در آینده  داشتن قابلیت‌های قدرتمند حمله موشکی را می‌طلبد و در این زمینه گمانه زنی عربستان سعودی این است که مذاکرات هسته‌ای بین ایران  و قدرت‌های جهانی به مرحله‌ای می‌رسد که دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را دور می سازد و در نتیجه ایران بیش از بیش به موشک‌های متعارف قاره پیمای خود متکی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    عمرا کسی به دیگری موشک بالستیک با برد بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر بده. باید خودشون بسازن اگه میخوان.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    انگلیس گورش کجا بود که کفنش باشه. خود انگلیس از آمریکا برای زیردریایی هاش موشک بالستیک می خره. می خواد یک مشت جنس بنجولش رو بندازه به عربستان.
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    عربستان همین الانم موشک بالستیک چینی df3با بردحدود2000کیلومتر رو داره اما در تعداد محدود
  • محمد ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    عربستان - قاره پیما!!! جوک قرن 21
  • علیا ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    البته با این قعیت نمیشه گفت. بهتره بگیم عمرا آمریکا اجازه بده کشوری عربی حتی عربستان به موشک بالستیکی با برد مناسب برای هدف قرار دادن اسرائیل دست پیدا کنه. با توجه به بعد مسافت عربستان با ایران و عربستان با اسراعیل هر موشکی چه بالستیک و چه غیر بالستیک که بتونه از عربستان به سمت مراکز حساس ایران شلیک بشه حتما بردش به اندازه ای هست که بتونه به سمت اسرائیل هم شلیک بشه. اون موشک بالستیک چینی هم که عربستان داره پدافند هوایی اسرائیل میتونه روی خود عربستان شناساییش کنه و روی اردن منهدمش کنه.
  • مهدی ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    اصلا موشک با برد 5000 کیلومتر هم داشته باشن کشوری که با جند ترقه بهم میریزه موشک میخواد چکار بهتره ایزی لایف و وسایل فرار تهیه کنند نمونه حمله صدام به کویت و عربستان سال 1990 و جنگ غربستان با یمنی ها چند سال پیش که در جنگ اولی اگر آمریکا نبود الان عربستان هم نبود و در جنگ دوم هم عربستان با این همه جنگ افزار دس از پا درازتر برگشت .
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    تا میتونه بخره،بهترین ها رو بخره. ان شاءالله آقامون میاد این سلاح ها به درد اسلام میخوره،مثل سلاح هایی که شاه خریدو موند برای انقلاب
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    چین و روسیه پست تر از این حرفان، پیشنهاد اس 400 به عربستان و ترکیه رو یادت باشه.
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    والا به خدا. کشوری که همین الان برای پشتیبانی از مرزش با یمن مجبوره از نیروی زمینی مصر کمک بگیره حالا 500 تا اف15 و اف35 و پاتریوت و موشک و ... داشته باشه.
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    شیره عربستان بمب اتمی رو هم مثل اینکه از پاکستانی ها خریدن اسراییلی ها لو دادن..موشک های 2800 کیلومتری DF3 چینی رو هم که دارن
  • بی نام ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    چند نکته : 1- آقا بخر ، ما که بخیل نیسیتم. 2- تا حالا اینهمه سلاح های پیشرفته خریدن کجا را رو گرفتن، اونا و اربابای آمریکایی و اسرائیلی شون حتی توی جنگ نیابتی علیه ایران در سوریه و عراق شکست خوردن. حالا می خوان تو زمینه موشکی رقابت کنند. 3- عربستان درسته از لحاظ وسعت جغرافیایی بزرگ است، ولی زیرساخت های اقتصادی آن در چند نقطه مشخص قرار دارد و با یک حمله سریع و برق آسای موشکی میتوان تمام آنها را نابود کرد و این کشور را به "عصر ابوجهل" برگرداند. 4- و نکته آخر : هدف نهایی ما، سرشاخ شدن با بزرگترین قدرت نظامی جهان که مصداق فعلی آن آمریکاست، می باشد و اصولا این کشور را به لحاظ نظامی عددی حساب نمی کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس