کد خبر 396674
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

گروه تروریستی داعش در ادامه اقدامات ضد دینی و ضد فرهنگی خود، یک کلیسایی قدیمی در شمال شرق موصل را نیز با خاک یکسان کرد و قبرستان مسیحیان را شخم زد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری اسکای نیوز نوشت: گروه تروریستی داعش پیش از این نیز شهرهای باستانی الحضر، نمرود و خوسباد را به طور کامل تخریب کرده‌ بود. ساعات پایانی روز دوشنبه اعضای داعش به سراغ کلیسای بزرگ "مارکورکیس" واقع در شمال شرق شهر موصل رفتند و با کار گذاشتن مواد منفجره در قسمت‌های مختلف آن، این کلیسای تاریخی را با خاک یکسان کردند.

کلیسا مارکورکیس یکی از بزرگترین کلیساهای شهر موصل بود و یک مجتمع مسکونی و خدماتی ویژه این کلیسا و قبرستان مسیحیان موصل نیز در محوطه آن قرار داشت. تاریخ ساخت این بنا که متعلق به مسیحیان کلدانی عراق بود به اواسط قرن دهم میلادی باز می‌گردد.

به گفته منابع محلی داعش پس از منفجر کردن کلیسا، با چند دستگاه بولدوزر یکی از قبرستان‌های مسیحیان موصل در نزدیکی کلیسا را نیز شخم زد. داعشی‌ها معتقدند ساخت هر گونه بنا و نماد حتی قرار دادن سنگ بر روی قبر شرک است و باید با خاک یکسان شود.

انفجار این کلیسا در چارچوب طرح داعش برای تخریب آثار تاریخی، فرهنگی و دینی در مناطقی است که تحت کنترل این گروه قرار دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 1
    بدبخت تر از مردم موصل در تاریخ بشریت نیست ... روز اول خیلی راحت شهرشون رو تحویل داعش دادن .... حالا هم حقشونه که داعش این کارها رو باهاشون بکنه .... والا
  • گیلانی ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    انتقام یهود از تمدن های بابل واشور واکد اگر در کتابهای عهد عتیق اندکی بگردید بارها صحبا از انتقام گرفتن از این تمدن ها شده امروز داعش به نیابت از یهود داره چنان انتقامی از بازماندهه ای تمدن های مخالف خودش میگیره که در تاریخ ثبت بشه که یهود حتی به جسد های دشمنان خودشون رحم نمیکنند لعنت به هر دوشون که قران بسیار زیبا گفت بدترین دشمنان به شما مسلمانان یهود است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس