کد خبر 396452
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

یکی از پالایشگاه‌های نفت سوریه روز گذشته هدف حمله هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش قرار گرفت.

به گزارش مشرق، «رامی عبدالرحمن» رئیس گروه ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کرد: در حمله هوایی روز یکشنبه نیروهای بین‌المللی ائتلاف علیه داعش به یک پالایشگاه نفت تحت کنترل داعش در سوریه، ۳۰ نفر از کارکنان پالایشگاه و شماری از اعضای داعش کشته شدند.

این حمله به پالایشگاه تحت کنترل داعش در شمال شرقی شهر «تل ابیض» در نزدیک مرز ترکیه انجام شد.

سازمان ملل در ماه نوامبر برآورد کرد که درآمد گروه تروریستی داعش از محل فروش نفت بین ۸۴۶ هزار تا ۶. ۱ دلار در روز است. با این حال وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که نفت دیگر منبع اصلی درآمد داعش نیست.

دیپلمات‌های غربی می‌گویند، این امر به دلیل حملات هوایی به تاسیسات نفتی تحت کنترل داعش و نیز سقوط بهای نفت است که بر قیمت آن در بازار سیاه نیز تاثیر گذاشته است.

پیش از این، رسانه‌ها گزارش‌های متعددی بر هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی سوریه به بهانه هدف قرار دادن گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرده بودند.

به اعتقاد بسیاری از ناظران تحولات منطقه، اطلاعات می‌دانی نشان می‌دهد حملات آمریکا و متحدان آن در سوریه، به اندازه‌ای که بر تاسیسات و ساختارهای زیربنایی سوریه تاثیر گذاشته، بر توانایی‌های نظامی داعش تاثیر نداشته است.

ائتلاف ضد داعش چند ماه است که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، تاسیسات زیربنایی و مراکز اقتصادی سوریه از جمله پالایشگاه‌ها، مخزن‌های ذخیره سازی سوخت و پایانه‌های سوخت را هف قرار می‌دهد.









منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رونالدو ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    ما رو اوسگول کردید . آخه این پالایشگاهه ؟ یه تانکر سوخت تروریستها رو زدن ..... حالا شد پالایشگاه سوریه ؟ بابا فهمیدیم راستی ... بازم تقصیر آمریکاست و مرگ بر امریکا و صهیونیست و بقیه فامیلای خارجیشون .. !!! ما خوبیم
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    نه اختیار دارید؛ فقط اربابان چشم آبی شما خوب هستند
  • seyed ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    انگار شما توقع دارید سوریه هم پالایشگاهی مثل نفت آبادان داشته باشه؟؟؟ حالت خوب نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس