کد خبر 396394
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

با روی کار آمدن پارلمان جدید انگلیس، احتمال کاهش بودجه نظامی و کاهش شمار نظامیان این کشور رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش مشرق، «موسسه خدمات متحد سلطنتی انگلیس» از امکان کاهش دوباره بودجه نظامی این کشور باز هم به میزان 10 درصدخبر داد.

به نوشته روزنامه تلگراف، دور بعدی پارلمان انگلیس احتمالا بودجه نظامی این کشور را به میزان 10 درصد دیگر کاهش داده که در آن صورت، وسعت ارتش انگلیس به کوچکترین میزان خود در طول 250 سال گذشته خواهد رسید.

یکی از مشاوران دفاعی اسبق دولت انگلیس هشدار داد، در صورت تصویب این لایحه و کاهش بودجه نظامی، ارتش انگلیس سقف تعداد نیروهای خود را تا 50 هزار نفر تعیین خواهد کرد.

گزارشی از موسسه خدمات متحد سلطنتی انگلیس می‌گوید با روی کار آمدن پارلمان بعدی انگلیس، بودجه‌های دفاعی احتمالا 10 درصد دیگر کاهش یافته و تعداد نیروهای نظامی بریتانیا تا 42 هزار پرسنل کاهش خواهد یافت.

موسسه خدمات متحد سلطنتی انگلیس دلیل این کاهش بودجه را عدم حمایت قاطع احزاب سیاسی برای تامین بودجه نظامی و هم‌چنین ریاضت اقتصادی بیان کرد.

پیش از این تعداد نیروهای نظامی ارتش انگلیس از 102 هزار به 82 هزار نفر کاهش یافته بود و با کاهش بودجه تازه تا میزان 40 درصد دیگر نیز کاسته خواهد شد. و این بدان معناست که انگلیس کوچکترین ارتش خود را از دهه 1970 میلادی به بعد تجربه خواهد کرد.

تلگراف می‌افزاید، تنش‌های داخلی به دلیل بودجه 36 میلیارد پوندی انگلیس زمانی که تهدید داعش در عراق و سوریه رو به افزایش گذاشته و روابط با روسیه دچار تشویش است، اهمیت دارد.

دانینگ استریت مجبور به نفی اختلاف شدید میان «دیوید کامرون» نخست وزیر و «جورج ازوبورن» وزیر خزانه‌داری انگلیس بر سر مساله تامین 2 درصد از بودجه ناتو است.

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس دراین‌باره گفته بود، در صورتی که کامرون دوباره به نخست وزیری انگلیس انتخاب شود، علاقه‌ای به کاهش شمار نظامیان این کشور نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس