کد خبر 396295
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی به بررسی دلیل بیعت گروه تروریستی "بوکوحرام" در نیجریه با داعش پرداخت.

پشت پرده بیعت بوکوحرام با داعش
به گزارش مشرق، "گاردین" روز دوشنبه در مطلبی تأکید کرد، بیعت بوکوحرام به نفع داعش است چرا که این گروه تروریستی به دنبال شاخه و پیروانی در مناطق مختلف دنیا است.

گاردین خاطرنشان کرد: این اقدام که از سوی "ابوبکر شیکاو" سرکرده بوکوحرام در نیجریه صورت گرفت، بیشتر به درخواست کمک و همکاری شباهت دارد، چرا که این گروه تروریستی در برهه اخیر متحمل خسارتهایی شده است.

گاردین افزود، شباهت داعش و بوکوحرام در اقدامات خشونت آمیز ضد شهروندان است.

این روزنامه انگلیسی تأکید کرد، داعش امکان کمک رسانی به بوکوحرام را ندارد زیرا خود نیزدر سوریه و عراق تحت فشار قرار دارد. البته بوکوحرام که همپیمانی ایدئولوژیکی به شمار می آید و داعش می تواند از طریق آن به انتشار افکار خود در آفریقا بپردازد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • انساندوست ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    گروههای تروریستی مخوف وبدوی که در منطقه بصورت سریالی ایجاد میشوند همگی یک منشاء دارند . وتمامی این گروهها از طرف شبکه های اطلاعاتی موساد ،سیا ، ام آی 6 و اردن عربستان ، پاکستان وقطر ایجاد تجهیز ، تامین، سازماندهی وهدایت میشوند همگی از یک آبخشور تغذیه میشوند. سپاه صحابه ، طالبان، جیش العدل، جیش الاسلام،لواء توحید، الشباب، النصره، القاعده، داعش، بوکوحرام.... همگی زیرشاخه های یک مجموعه عظیم هستند که اعضای آن هم اآموزش های نظامی ویژه و هم آموزش های عقیدتی متحجرانه ای را طی کرده واز از لحاظ مادی نیز بشدت تامین میشوند وهدف آنها ماجراجویی، جنایت، وحشیگری ودر نهایت آب به آسیاب اسرائیل میریزند.
  • محسن از اصفهان ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    در تکمیل حرف شما، یرای ایجاد فتنه در جهان اسلام و از بین بردن ظرفیتهای مقابله با غرب و اسرائیل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس