وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توزیع قاچاق یک کتاب و جلوگیری برخی نهادها در برگزاری کنسرت‌ها توضیحانی ارایه کرد.

به گزارش مشرق، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری نهمین دوره جشنواره شعر فجر در پاسخ به پرسشی درباره توزیع قاچاق کتاب «لولیتا» گفت: توزیع این کتاب قاچاق است و هیچ مجوزی ندارد. کسانی هم که این کتاب را توزیع می‌کنند، تخلف می‌کنند و ما با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم. البته باید از طریق نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد شود.

او اضافه کرد: در این زمینه مواردی شناسایی شده است و با توجه به اینکه این کتاب در ایران هم چاپ نشده و از مرزهای کشور وارد شده است توزیع آن غیرقانونی و قاچاق محسوب می شود و با توزیع‌کنندگان آن برخورد می کنیم.

او همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری که مدعی بود اتحادیه‌های صنفی وزارت ارشاد در این زمینه همکاری نمی‌کنند، اظهار کرد: ما همکاری می‌کنیم. اتفاقا اتحادیه‌های صنفی ما بهترین نهاد برای برخورد با قاچاق کالاهای فرهنگی هستند. چه در بخش کتاب چه بازی‌های یارانه‌ای و چه فیلم‌های سینمایی و مستندهایی که احیانا به صورت قاچاق در بازار فروخته می‌شود. چون صنف بهتر از هر جای دیگری می‌داند که کدام‌یک از همکاران‌شان دست به این کار می‌زنند، لذا بهتر می‌توانند آن‌ها را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره معافیت‌های مالیاتی اظهار کرد: در این زمینه نیز ما یکی دو مورد اختلاف جدی با سازمان معافیت مالیاتی داریم و در حال پافشاری هستیم تا آن‌ها حتما نظر وزارت ارشاد مورد پذیرش قرار بگیرد.

او گفت: بحث معافیت مالیاتی کتابفروشی‌ها و طراحان مد و لباس از موضوعات قابل بحثی است که ما در حال پافشاری برروی آن‌ها هستیم.

جنتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا برخی از نهادها و دستگاه‌های بی‌ارتباط با مسائل فرهنگی، کنسرت‌ها را لغو می کنند، گفت: همیشه گفته‌ام که ما برای کنسرت‌ها و صدور مجوز آن‌ها نهایت دقت را به عمل می آوریم. هم از نظر آهنگ و اینکه به گونه‌ای نباشد که مخالف موازین باشد، هم اینکه شعرهای آن‌ها فاخر باشد و در اجرا هم ملاحظه می کنیم. بنابراین وقتی وزارت ارشاد با این حساسیت برخورد می کند، انتظار ما از مقامات قضایی و مسئولانی که احیانا این کنسرت‌ها را مخالف سلیقه های خود می‌دانند، این است که اجازه بدهند دستگاه مسئول این کار، کار خودش را انجام دهد و اگر مواردی هم می‌بینند که برخلاف موازین است به ما تذکر بدهند و ما با تمام وجود پذیرای آن هستیم و می‌پذیریم.

او گفت: ولی این را که با برخوردهای قضایی و برخوردهای دیگری مانع برگزاری کنسرت‌ها شوند که احیانا بلیت‌های آن به مردم فروخته شده و انتظاری در بین مردم به وجود آورده است، مناسب نمی‌دانیم.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس