کد خبر 399111
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

دبیر نهمین جشنواره شعر فجر از برگزاری این جشنواره بدون هیچ‌گونه آیین‌نامه‌ای در دوره‌های گذشته انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، شب شعر «بفرمایید فروردین»‌، که هر ساله در آستانه نوروز در موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود، دوشنبه شب با حضور علی‌محمد مودب، ناصر فیض، علی انسانی، مصطفی محدثی خراسانی، اسماعیل امینی، سعید حدادیان، حمیدرضا شکارسری، علی داودی، محمود حبیبی، محمدمهدی سیار، محمدرضا طهماسبی و جمعی از شعرای جوان در محل این موسسه برگزار شد.
از جمله اتفاقات این مراسم، انتقاد اسماعیل امینی دبیر نهمین جشنواره شعر فجر از دوره‌های قبلی این جشنواره بود.
اسماعیل امینی گفت: بزرگ ترین عیب جشنواره شعر فجر در سال‌های گذشته این بود که آیین‌نامه نداشت و بزرگ‌ترین کاری که امسال اتفاق افتاد این بود که آیین‌نامه این جشنواره تصویب شد و نکته دیگر این بود که نقش دبیر علمی کمرنگ شد تا هیئت علمی نظر بدهد. البته امیدوارم دبیرخانه‌ای تشکیل شود تا شعرهای تولید شده در هر سال را جمع‌آوری کند تا منبعی باشد برای اشعار شاعران در طول یک سال و این اقدام می‌تواند موجب شود تا جشنواره‌های مختلف از دل آن خارج شود و این کار برای شعر بهتر خواهد بود تا اینکه از منابع صرف سکه، دکور و مباحثی از این دست شود.
وی اضافه کرد:‌ این قدر که زور من رسید توانستیم امسال این اتفاقات را رقم بزنیم و به نظرم خدمت به شعر همین دبیرخانه خواهد بود و هر کس که دستش می‌رسد باید این خدمت را به شعر بکند.
گفتنی است، جشنواره شعر فجر در هشتمین دوره خود با دبیری «عبدالجبار کاکایی» یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های خود را پشت سر گذاشت. در دوره قبلی علاوه بر وفور اشعار بی‌مایه و مبتذل با مضامینی پوچگرایانه، از یدالله رویایی، شاعر هتاک مقیم فرنگ نیز به عنوان مهمان ویژه دعوت شده بود که با انتقادات رسانه‌ها، از جمله روزنامه کیهان، این تصمیم منتفی شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس