کد خبر 395487
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که در اختیار داشتن موشک‌های S300 توسط مصر که احتمالا قاهره نخستین محموله از آن را تحویل گرفته است مشکلاتی را برای اسرائیل به وجود می‌آورد.

به گزارش مشرق، این روزنامه عبری زبان گزارشی داد که برای نخستین بار است که سامانه موشکی دوربرد در کشوری هم مرز با اراضی اشغالی مستقر می‌شود.

یدیعوت آحارونوت در گزارشی با عنوان "نیروی هوای ما با چالش جدید از سوی قاهره مواجه می‌شود" نوشت: مشخص نیست که آیا اسرائیل موضعی را علیه این مساله اتخاذ می‌کند یا خیر و ممکن است سیاست عدم بیان نظر خود را در این خصوص اتخاذ کند اما این علی رغم آن است که استقرار این سامانه موشکی در خاورمیانه معضلی را برای نیروی هوایی اسرائیل بوجود می‌آورد.

این روزنامه یادآور شد که تل‌آویو و واشنگتن در گذشته فشارهایی را به دولت روسیه اعمال کردند تا تحویل این سامانه را به سوریه و ایران لغو کند. چرا که این مساله به برتری هوایی و نیروی بازدارندگی تل‌آویو آسیب می‌رساند.

این روزنامه نوشت پس از اینکه آمریکا کمک‌های نظامی خود به قاهره را به حالت تعلیق درآورده روسیه از این مساله استفاده کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    1 0
    جالبه روسيه كثيف با همه هست فقط به ايران كه ميرسه قانون سازمان ملل يادش مياد.مرگ بر روسيه
  • raptor ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    بابا اینا که دستشون تو یه کاسه است مردم رو دارن سیاه می کنن
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ما به روسيه نزديك هستيم و مرز آبي مشترك در درياي خزر داريم براي همين همه چيز ما در روسيه با حساسيت دنبال ميشه شامل برد موشكهاي بالستيك، كشتي ها، موشكهاي ضدكشتي، اژدرها و چيزهاي ديگه براي همين روسها براي خودشون هم كه شده ايران رو تقويت نميكنن درعوض به كشور كوچكي مثل ارمنستان نيروگاههاي پيشرفته هسته اي ميدن و به جمهوري كوچك آذربايجان پدافند هوايي S-300 PMU2 چون اونها هيچوقت تهديد برعليه منافع روسيه نميشن ولي ايران بدليل استقلال ذاتي و همينطور نفوذي كه همه جاي خاورميانه دارد تهديد است.
  • افشین تهران ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 1
    اسراییلیهای حرامزاده با تمام دنیا مشکل دارن و نگران همه هستند !!!خداوند این قوم اشغالگر را براه راست برگرداند.البته فکر کنم دیر شده.
  • ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    بسمه تعالی الآن رابطه مصر با رژیم صهیونیستی عالیه. روسیه در عرصه بین المللی همیشه سرش کلاه رفته بوسیله آمریکا و صهیونیسم و متحدانشان تاجایی که اوکراین که رو از دست داده و الآن دشمنانشان به مرزه های روسیه رسیده هنوز درس عبرت نگرفته، در روسیه چه خبره خداوند تعالی می داند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس