کد خبر 394520
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

نیروهای عملیات ویژه آمریکا که 13 سال پیش به بهانه مبارزه با شبه نظامیان ابوسیاف وارد فیلیپین شده بودند، روز سه شنبه بی آنکه به هدف خود دست یابند، مراسم پایان ماموریت اجرا کردند.

به گزارش مشرق، مجله ژاپنی دیپلمات روز سه شنبه نوشت: نیروهای عملیات ویژه آمریکا در فیلیپین (JSOFT-P) که 13 سال پیش برای مبارزه با شبه نظامیان 'ابوسیاف' در جنوب فیلیپین به این کشور وارد شده بودند، امروز در شهر زامبوناگا، مراسم پایان ماموریت را اجرا کردند.

برخی منابع آگاه می گویند با وجود پایان رسمی ماموریت نیروهای آمریکایی، تعدادی از نظامیان این کشور برای کمک به ارتش فیلیپین در مواقع ضروری، باقی خواهند ماند.

نیروهای آمریکایی که از این پس در فیلیپین باقی خواهند ماند اجازه ندارند به طور مستقل وارد هیچ درگیری در این کشور شوند و تنها نقش مشاور و آموزش دهنده را برای نیروهای فیلیپینی ایفا خواهند کرد.

گروه ابوسیاف، یکی از فعالترین و قدرتمندترین گروه های نزدیک به جدایی طلبان 'مورو' (Moro) در جنوب فیلیپین است. دولت جرج بوش در ایالات متحده، 13 سال پیش و به عنوان بخشی از آنچه مبارزه جهانی با تروریسم نامیده می شد، یک گردان تکاور را برای مبارزه با این گروه به فیلیپین اعزام کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس