نماهنگ‌های کوتاهی از شعرخوانی شاعران در حضور رهبر معظم انقلاب توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی تولید و در محافل شعرخوانی جشنواره شعر فجر در خارج از کشور پخش شد که مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش مشرق، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به عنوان مجری نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نماهنگ‌های کوتاهی از شعرخوانی شاعران در حضور رهبر معظم انقلاب را تولید و تدوین کرده بود که این کلیپ‌ها، در محافل شعرخوانی جشنواره شعر فجر در خارج از کشور پخش و مورد استقبال شاعران غیرایرانی و مدعوین قرار گرفت.

این سه کلیپ کوتاه، با محوریت شعرخوانی شاعران افغان، عرب‌زبان و ترک‌زبان تدوین شد و قرار بود هر کدام از این فیلم‌ها در محافل خارجی برای مخاطبان و شاعران غیر ایرانی نمایش داده شود. در محفل شعر کابل، فیلم کوتاهی از شعرخوانی شاعران افغان، از جمله محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر معظم انقلاب پخش شد؛ در محفلی که با حضور شاعران ایرانی و عرب در شهر بصره برگزار شد، فیلمی از ابوذیه‌خوانی مرتضی حیدری آل کثیر به زبان عربی در محضر رهبر انقلاب اسلامی به نمایش درآمد و نهایتاً در محفل شعرخوانی باکو، فیلم کوتاه دیگری از شعرخوانی شاعران ترک زبان از جمله حسین اسرافیلی روی پرده نقره‌ای سالن رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی نمایش داده شد.

پخش نماهنگ‌های شعرخوانی که بیانگر توجه رهبر معظم انقلاب به ادبیات و شعر است، با اقبال شاعران غیرایرانی مواجه شد که در این بین، شاعران عراقی حاضر در محفل بصره با تشویق‌های مکرر و طولانی مدت، از نمایش این فیلم استقبالی گسترده به عمل آوردند.

نهمین دوره جشنواره شعر فجر در حالی برگزار می‌شود که در این دوره بر خلاف سیاق دوره‌های پیشین، شاعران ایرانی برای ابلاغ پیام انقلاب اسلامی از رهگذار شعر به خارج از کشور اعزام شده‌اند. در این دوره، محافلی در شهرهای کابل در افغانستان، بصره در عراق و باکو در جمهوری آذربایجان به زبان‌های رسمی این کشورها برگزار شد و شاعران، آثار خود را در این محافل قرائت کردند.

روز شنبه، 16 اسفند ماه سال جاری، با معرفی برگزیدگان هر بخش کاروان نهمین دوره جشنواره شعر فجر به مقصد خواهد رسید.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    خارجی ها نیستند..... یک کارشناس امور ایران در آمریکا این حرفها را زده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس