مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی و بازتاب سخنان وی در رسانه‌های اصلاح‌طلب بر ضد منتقدان هسته‌ای این سوال را مطرح می‌کند که چرا رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با سخنان جناحی، جایگاه خود را تضعیف می‌‌کند و سعی دارد به مجری سیاست‌های اصلاح‌طلبانی تبدیل شود که روزگاری او را با عنوان عالیجناب سرخ‌پوش یاد می‌کردند؟

گروه سیاسی مشرق – در شرایطی که برخی از شواهد حاکی از نزدیک بودن توافق هسته‌ای دارد و به همین سبب نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی نیز به نیویورک سفر کرد و برای متشنج کردن فضا علیه برنامه هسته‌ای کشورمان در لابی صهیونیستی آیپک و کنگره آمریکا سخنرانی کرد[1]؛ فضای داخلی کشورمان با سخنان هاشمی رفسنجانی علیه منتقدان مذاکرات هسته‌ای به هم ریخت. هاشمی در بزنگاه‌های سیاسی چه کرده‌ است؟/ حرکت اصلاح‌طلبان پشت سر عالی‌جناب سرخ پوش

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنان شدید الحنی در همایش ملی توسعه پایدار بیان داشت: « نتانیاهو آنجا اوباما را تهدید می‌کند و اینجا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم. البته ما نمی‌دانیم این چه سری است. تا تیم مذاکره کننده با طرف مقابل که آنها هم شیطنت می‌کنند به نتایجی می‌رسد، بعضی از این دلواپسان به جای استقبال در فرودگاه می‌آیند و حرف‌هایی می‌زنند. تریبون مجلس هم که باز است و هر چه بخواهند می‌گویند و میلیون‌ها نفر از مردم می‌شنوند. و بعضی از دروغ‌ها نیز باور می‌شود.»

هاشمی در ادامه اظهار کرد: «انتقاد سازنده باید مطرح شود ولی کارشکنی نباید انجام شود ، ما امروز با این همه فشار بین‌المللی مواجهیم اما در داخل فشار بیشتری وجود دارد و یکسری آدم‌هایی هستند که خیلی آسان آمدند و جایگاهی پیدا کردند و حرف‌هایی می‌زنند، اگر کسی حرف منطقی دارد باید بزند و جواب بگیرد که این همان انتقاد سازنده است، اما تخریب با انتقاد فرق می‌کند و در فضای تخریب دشمنی ، کینه و یاس به وجود می‌آید و موجب ضرر عمومی جامعه می‌شود.» [2]

هاشمی در بزنگاه‌های سیاسی چه کرده‌ است؟/ حرکت اصلاح‌طلبان پشت سر عالی‌جناب سرخ پوشرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی این سخنان را ابراز داشت که شواهد و اتفاقاتی که در داخل آمریکا طی سفر نتانیاهو به این کشور بوجودآمده نشان می‌دهد که فضای بین‌المللی به نفع ایران در حال تغییر است[3] و در حوزه داخلی عزم ملی برای رسیده به توافق نیاز است و چنین سخنانی می‌تواند انسجام داخلی که لازمه موضع گیری بین المللی در مساله‌ هسته‌ای است را به هم بزند.

همانطوری که انتظار می‌رفت، یکی پنداشتن نتایاهو و منتقدان مذاکرات هسته‌ای البته موجب واکنش‌هایی نیز در داخل کشور شد و در همین زمینه حمید رسایی، نماینده مردم تهران به سخنان هاشمی اینگونه پاسخ داد: « آقای هاشمی امروز گفته‌اند که مهمترین پرو‍ژه دولت مذاکرات هسته ای است و عده ای در مجلس نمی خواهند این به نتیجه برسد و این منتقدین با نتانیاهو همنوا و همصدا شده‌اند.اولا نتانیاهو با مذاکرات هسته ای و توافقنامه ژنو مخالف است چون معتقد است که آمریکایی ها نباید حتی این چند امتیاز بی ارزش را هم به ایران بدهند در حالی که منتقدین روند فعلی مذاکرات و توافقنامه ژنو ، مخالفند و می‌گویند چرا دولت محترم در برابر این همه امتیاز نقدی که داده، به چند امتیاز نسیه و جزیی دلخوش کرده است.»[4]

هاشمی در بزنگاه‌های سیاسی چه کرده‌ است؟/ حرکت اصلاح‌طلبان پشت سر عالی‌جناب سرخ پوشنکته جالب توجه در سخنان هاشمی رفسنجانی بدون در نظر گرفتن شرایط زمانی و تحولاتی که در این برهه حساس حول مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران رقم می‌خورد، برخورد جناحی با این مساله است. اصطلاح دلواپسان که به عنوان کلید واژه اصلاح‌طلبان برای تخریب منتقدان مذاکرات هسته‌ای به کار می‌رود،‌ به همان شکل در سخنان هاشمی که همواره سعی دارد خود را شخصیتی فراجناحی در ساختار سیاسی کشور جلوه دهد، نمایان است. این موضوع به نحوی نشان دهنده دنبال شدن برخی سیاست‌های جناحی توسط هاشمی رفسنجانی در غیاب برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب است. درواقع در اینجا هاشمی به عنوان مجری طرح‌های سیاسی اصلاح‌طلبان عمل می‌کند و از این جهت مرتبه سیاسی خود را نادیده می‌گیرد که این موضوع نیز در نوع خود جالب توجه است. از همین رو است که بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب بعد از سخنان هاشمی تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص دادند.

هاشمی دربزنگاه‌های سیاسی چه کرده است؟

هاشمی در بزنگاه‌های سیاسی چه کرده‌ است؟/ حرکت اصلاح‌طلبان پشت سر عالی‌جناب سرخ پوشالبته مواضع عجیب و غریب اینچنینی از هاشمی چندان در فعل و انفعالات سیاسی وی بی سابقه نیست. اگر نگاهی به مواضع آیت الله هاشمی رفسنجانی در بزنگاه‌ها و برهه‌های حساس تاریخ انقلاب بیندازیم برخی از موارد مشابه اظهار نظر عجیب و غریب اخیر وی را مشاهده می‌کنیم.

ردپای هاشمی در کمیته صیانت از آرا: در سال 88 کمیته صیانت از آرا در هيات تاكتيك و روشي براي انحراف اذهان عمومي از واقعيات نگران كننده درون جبهه دوم خرداد بوجود آمد. اگر به زمان طرح موضوع - روزهاي اول ارديبهشت سال 88 - نظري بياندازيم در ميِايم كه از اين زمان از درون اين جبهه انتخاباتي زمزمه شكست در دور اول انتخابات بلند شده و اميد به كشاندن انتخابات به دور دوم كمرنگ شد. از اهداف تشکیل چنین کمیته‌ای می‌توان به چالش کشیدن نظام با به چالش کشیدن انتخابات، هماهنگ سازی اپوزیسیون خارجی با اهداف این جناح سیاسی و فرار از شکست انتخاباتی و کنار رفتن از قدرت قلمداد کرد. اما موضوع حضور مهدی هاشمی به جای هاشمی رفسنجانی در این گروه موضوعی است که در برخی از رسانه‌ها افشا شده است.

روزنامه کیهان با استفاده از استناداتی در این باره نوشت:« در ميان اعضاى اصلى كميته صيانت از آرا اگرچه سخنى از هاشمى رفسنجانى نبود، امّا بر پايه خبرى كه همان زمان رسانه‌اى شد، رئيس مجمع تشخيص در آن يك نماينده تام‌الاختيار داشت. بر اين اساس مهدى هاشمى از طرف پدر در جلسه‌اى كه در خصوص بررسى وضعيت نامزدها و فضاى انتخاباتى برگزار شده، حضور يافت. او در اين جلسه كه ميرحسين موسوى، مهدى كروبى و محمد خاتمى نيز در آن حضور داشتند به عنوان نماينده تام‌الاختيار هاشمى رفسنجانى به عضويت كميته مشترك صيانت از آرا درآمد. 

هاشمى رفسنجانى بعدها حضور مهدى هاشمى در كميته صيانت از آرا را تأييد كرد و گفت : «مهدى به دليل تجربه‌اى كه در انتخابات خبرگان رهبرى در سال 85 داشته، به كميته صيانت از آرا كمك كرده است.»[5]

این کمیته وظیفه آماده سازی افکار عمومی برای القای توهم تقلب در انتخابات سال 88 در جامعه را به عهده داشت و گفته می‌َشود ایده تقلب از درون این کمیته خارج شد.

نامه بدون سلام هاشمی:‌ در سال 88 هاشمی رفسنجانی نامه‌ای گلایه آمیز و بدون سلام به رهبر معظم انقلاب نوشت. نامه‌ای که بسیاری بر آن هستند که شیپور اردوکشی خیابانی فتنه‌گران با انتشار این نامه به صدا در آمد. نامه‌ای که از آتشفشان‌هایی سخن می‌گفت که سینه‌ای سوزان دارند واجتماعات معترض را در جامعه تشکیل می‌دهند.

نامه هاشمي رفسنجاني به رهبر معظم انقلاب پس از مناظره انتخاباتي ميرحسين موسوي و دکتر احمدي نژاد و چند روز پيش از رأي گيري انتخابات رياست جمهوري دهم بود که بدون سلام و تحيت آغاز و با شديدترين هجمه ها و کنايات و تلويحات، ادامه و با خط و نشان هاي خارج از شئون سياسي و انقلابي پايان يافت. هاشمي در اين نامه که شباهت بسياري با نامه مرحوم منتظري به امام راحل -که بنا به اظهار خود منتظري اين نامه خواب را از چشمان امام ربوده بود- داشت موجي از انتقاد و تعجب را در ميان گروه ها و شخصيت هاي سياسي به همراه داشت. همان گونه که مرحوم منتظري آن نامه و نامه ها و اظهار نظرهاي مختلف خود را به دليل حمايت از سيد مهدي هاشمي نوشته و اتخاذ کرده بود آقاي هاشمي نيز اين نامه و ديگر مواضع خود را عمدتاً در حمايت از فرزندش مهدي هاشمي نوشت و تهدیداتی را مطرح کرد.

هاشمی در این نامه نوشت: « با اينهمه بر فرض اينكه اينجانب صبورانه به مشي گذشته ادامه دهم، بي‌شك بخشي از مردم و احزاب و جريانها اين وضع را بيش از اين بر نمي‌تابند و آتش‌فشانهايي كه از درون سينه‌هاي سوزان تغذيه مي‌شوند، در جامعه شكل خواهد گرفت كه نمونه‌هاي آن را در اجتماعات انتخاباتي در ميدانها، خيابانها و دانشگاه‌ها مشاهده مي‌كنيم.»[6]

این نامه فورا در رسانه‌های ضد انقلاب انعکاس داشت و فتنه‌گران به آن برای اعتراض و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی متوسل شدند و هاشمی نیز در جریان فتنه سال 88 سیاست سکوت را پیشه کرد.

هاشمی در بزنگاه‌های سیاسی چه کرده‌ است؟/ حرکت اصلاح‌طلبان پشت سر عالی‌جناب سرخ پوشخطبه جنجالی هاشمی در نماز جمعه:‌ کوبیدن بر طبل تقلب در انتخابات با جملات شبهه دار از جمله مباحثی بود که توسط وی در جریان نماز جمعه سال 88 مطرح شد.

هاشمی در این زمینه اظهار داشت: « القاي ترديد درباره نتيجه انتخابات و مهر تاييد بر ادعاي تقلب در انتخابات؛ " ما انتخابات را بسيار خوب آغاز کرديم، اما متأسفانه، در روزهاي پاياني ترديدهاي ناراحت کننده در ميان مردم بوجود آمد که ضربات سنگيني بر انقلاب و نظام وارد کرد.» [7]

آخرین نماز جمعه هاشمی رنگ و بوی خاصی به خود گرفته بود و بسیاری از عناصر فتنه در آن روز با افعال ساختارشکنانه خود جو نماز جمعه 26 تیرماه سال 88 را متشنج کردند.

شاید بتوان گفت هاشمی خودش هم به این مساله بی تمایل نبود تا به عنوان پدر معنوی این جریان شناخته شود. این مساله را می‌توان از همان جمله معروفش خطاب به اغتشاشگرانی که به دنبال ایجاد درگیری در نماز جمعه بودند، براحتی دریافت: "اجازه بدید؛ خب من که دارم بهتر از شما همین مسائل رو میگم."

هاشمی در بزنگاه‌های سیاسی چه کرده‌ است؟/ حرکت اصلاح‌طلبان پشت سر عالی‌جناب سرخ پوشوی بعد از این جمله افزود: « ین تردید مثل خوره افتاد به جان ملت ما البته دو جریان هستند یک جریان که تردید ندارند و قاطع هم ایستاده‌اند و دارند کار خودشان رامی کنند و یک عده هستند که آنها هم کم نیستند و بخش زیادی از مردم فهیم کشور ما عالم کشور ما هستند و می‌گویند که ما تردید داریم و برای رفع تردید اینها باید کار کنیم . امروز الان تلخ است یعنی شرایطی که بعد از اعلام نتایج انتخابات (ریاست جمهوری ) پیش آمد دوران تلخی است و من فکر نمی‌کنم هیچکس از همه جریانات همه دلشان نمی‌خواست اینطوری شود و الان همه ضرر کردیم که چرا اینطور باید بشود. ما امروز بیشتر از همیشه نیاز به وحدت داریم کشورمان باید متحد در مقابل اینهمه خطری که ما را تهدید می‌کند و امروز باج خواهی آنها بیشتر شده و دارند جلو می‌آیند که این زحمت طولانی ما را در بدست آوردن هایتک‌ها و بخصوص هسته‌ای و امثالهم را از دست ما بگیرند که البته خداوند به اینها مهلت نمی‌دهد ولی آنها به هوس افتاده‌اند و من فکر می‌کنم برادران من خواهران من و همه جریانها بنده را شما اولا می‌شناسید من هیچوقت از این تریبون . نخواسته‌ام جناحی استفاده کنم و همیشه فراجناحی حرف زده‌ام و من نظر به هیچ طرف الان ندارم ولی نظرم اینست که همه ماها باید فکر کنیم و راهی پیداکنیم که متحد هم کشورمان را به پیش ببریم و هم از این آثار بد و خطرناکی که در کینه‌هایی که دارد بروز می‌کند از این نجات پیداکنیم و هم دشمنانمان را مایوس کنیم که چشم طمع بما نبندند.»[8]

هاشمی پیشنهاداتی را در قالب سخنانی دو پهلو ارائه کرد و از آزادی زندانیان و اغتشاشگران سخن گفت که مطمح نظر فتنه گران بود. این سخنان باجنجال‌سازی‌های فراوانی در حاشیه مراسم نماز جمعه روبرو شد و به جای اینکه محفلی برای رفع کینه‌ها به قول هاشمی شود، مکانی برای فتنه‌انگیزی بیشتر اغتشاشگران شد.

نظام آلترناتیو ندارد: هاشمی رفسنجانی در سالگرد انقلاب اسلامی در سال 89 و بعد از خنثی شدن فتنه مصاحبه‌ای طولانی را با روزنامه «جمهوری اسلامی» انجام داد و در بخش‌هایی از آن سخنان جنجالی دیگری را مطرح کرد.؛ سخنانی که پیش از این فقط از سوی اطرافیان او بیان می‌شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی در توصیه به کسانی که از سوی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی کسانی که نارضایتی‌ دارند، خطاب شدند گفت: « من به این قشر ناراضی توصیه‌ام این است که بیائید در صحنه. انقلاب مال آنها هم هست. همه بیایند. حتی آنهایی هم که در انقلاب نبودند، سهمی هم نداشتند بیایند. این کشور مال آنها هم هست. ما می‌خواهیم همه بیایند. ما الان آلترناتیوی برای وضع موجود نداریم. همین را باید حفظ بکنیم. با اصلاحات. با ترمیم‌هایی که لازم است انجام بدهیم. این طرف هم بعدها این را به رخ آنها نکشند که برای ما آمدند. همه به عنوان وظیفه ملی و انقلابی و اسلامی بیایند. راه‌پیمایی 22 بهمن متعلق به همه مردم ایران است. همین که به رخشان بکشند، دیدید اینجوری شد، دیدید آن طور شد، همین ممکن است موجب ریزش نیروها بشود. شرط حضور مردم این است که شماتت‌ها را کنار بگذارند.»[9]

مشخص نیست جملات مبهم و عجیب هاشمی در مورد « آلترناتیو برای وضع موجود وجود ندارد»‌ با چه قصد و نیتی زده شد. اما چنین سخنانی از سوی کسی که هنوز بر صندلی ریاست مجلس خبرگان رهبری تکیه می‌زد، موضوع چندان پذیرفتنی نبود.

هاشمی در بزنگاه‌های سیاسی چه کرده‌ است؟/ حرکت اصلاح‌طلبان پشت سر عالی‌جناب سرخ پوشهاشمی و شعار « مرگ بر آمریکا»: شعار محوری مرگ بر آمریکا موضوع یکی از خاطرات هاشمی رفسنجانی است. وی در کتاب خود تحت عنوان «‌صراحت نامه»‌ از دلایلی که این شعار را نمی‌پسندد سخن می‌گوید. [10]

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر حذف شعار «مرگ بر آمریکا» با این ادعا که امام با حذف این شعار موافق بودند و واکنش‌های تند بعدی و جوسازی‌های بعمل آمده در این خصوص تاکید می‌کند: «تمام مطلب همان بود که نوشته بودم. الان هم دقیقاً یادم نیست که چه نوشتم. به هرحال موافق نبودیم که در مجامع عمومی مرگ کسی را شعار دهیم. مثلاً در اجتماعات ما «مرگ بر بنی صدر» شعار داغ مردم بود که در نماز جمعه خواهش کردم که نگویند. «مرگ بر بازرگان» بود که خواهش کردم نگویند. «مرگ بر شوروی» بود که گفتم الان با شوروی مشکل آنچنانی نداریم. درباره آمریکا هم گفته بودم. من ذاتاً با حرف‌های تند و فحاشی‌ها مخالفم و آن‏ها را مفید نمی‌دانم.»[11]

نقل قول‌های هاشمی واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت.بالاخره و پس از چند روز کش مکش بر سر این خاطره بالاخره موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در این مورد موضع گیری کرد.

حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام با اشاره به حواشی درباره اظهارنظرهای هاشمی و خاطره نقل شده از وی، گفت: خاطره‌ای که آقای هاشمی رفسنجانی در موضوع حذف شعار نسبت به امام ذکر کرده است، مربوط به موافقت و دستور امام بر قطع این شعار از رسانه‌های دولتی است. مطلبی که در سال 62 روی میز بررسی و تصمیم‌گیری مسئولین نظام و رهبری انقلاب قرار داشت همین بود نه بحث بر سر دستور و یا توصیه به مردم برای حذف این شعار.

این درحالی است که امام خمینی در پیامی به مناسبت سالگرد کشتار خونین مکه و قبول قطعنامه در 29 تیر 1367 با اشاره به ادعاهای آل سعود برای توجیه کشتار حج گذاران، می فرماید: دست‏نشاندگان امریکا آتش زدن پرچم امریکا را به حساب آتش زدن حرم، و شعار مرگ بر شوروی و امریکا و اسرائیل را به حساب دشمنی با خدا و قرآن و پیامبر گذاشته‏اند؛ و نیز مسئولین و نظامیان ما را با لباس اِحرام به عنوان رهبران توطئه معرفی کرده‏اند!

ایشان در اظهارنظری که نشان از برنامه استراتژیک جمهوری اسلامی برای برداشتن نشان دادن چهره ننگین آمریکا است،‌ تصریح می کنند: از خدا می‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبۀ مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروی را به صدا درآوریم.[12]

جالب اینجاست که هاشمی رفسنجانی برای توجیه غلط بودن شعار مرگ بر آمریکا به تفسیر به رای قرآن کریم نیز روی آورد. وی بیان داشته است که « مرا یک اصل قرآنی به این روحیه رسانده است. قرآن از زبان خداوند به مسلمانان صدر اسلام که به بت‌ها فحش می‌دادند - بت که مهم نیست - می‌گوید: «حق ندارید به بت‌های آنها فحش بدهید؛ و لا تسّب الذین یدعون من دون الله» می‌فرماید: «بت‌ها را سب نکنید، چون آنها هم متقابلاً به خدا بد می‌گویند و باعث گمراهی بیشتر آنها می‌شوید.»[13]

این درحالی است که سخنان هاشمی و ادعاي ايشان که قرآن به ما مي‌آموزد که به کسي مرگ نگوييم، سخناني ضعيف و از منطق قرآن کريم به دور است و از تفسیر آیه‌ای که هاشمی بدان اشاره دارد، چنین معنایی متبادر نمی‌شود.[14]

به هر جهت مواضع هاشمی در بزنگاه‌های تاریخی انقلاب اسلامی با علامت سئوال‌های فراوانی روبروست و سخنان اخیر وی در مورد یکی دانستن نتانیاهو و منتقدان هسته‌ای در ایران بسیار جالب توجه است و نشان از خط رسانه‌ای برای تخریب منتقدان دولت دارد. جالب اینجاست که شروع برخی از مانورهای جناحی در جریان اصلاح‌طلب از سخنان هاشمی نشات گرفته است و با توجه به پوشش خبری سخنان هاشمی در رسانه‌های اصلاح‌طلب به نظر می‌رسد، سخنان هاشمی شروع جریانی تازه در زمینه مقابله با منتقدان باشد که به نوعی استفاده جریان اصلاحات از فردی است که پیشترها او را "عالی‌جناب سرخ پوش" می‌خواندند.



[1] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/394597

[2] - http://www.isna.ir/fa/news/93121207016

[3] - http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931212000022

[4] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/394557/

[5] - http://kayhan.ir/fa/news/11443

[6] - http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=51314

[7] - http://fa.wikisource.org/wiki/%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2_%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87_%DB%B2%DB%B6_%D8%AA%DB%8C%D8%B1_%DB%B1%DB%B3%DB%B8%DB%B8

[8] همان -

[9] - http://aftabnews.ir/vdcc1sqsp2bqi18.ala2.html

[10] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/256013

[11] - http://isna.ir/fa/news/92071006428

[12] - http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920722000556

[13] - http://isna.ir/fa/news/92071006428

[14] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/254501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 202
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 54
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    اولاً : یکی بر سر شاخ و بن میبرید دوماً : شنیده بودین کوه موش زایید
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    متاسفانه ایشان در برخی مواقع دچار اشتباه در تحلیل میشن و اون رو هم علنا اعلام میکنن.مثل اوائل بحران سوریه و بیان این مطلب توسط ایشان که ایران نباید در اونجا دخالت کنه و رزمنده داشته باشه.اگه خدای نخواسته به این حرف عمل میشد الان ما رودرروی داعش فقط باید منظر معجزه می ماندیم.
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    اگه انصاف داری چاپ کن من یه سوال دارم .. چرا الان اکثریت مردم موافق هاشمی هستند??
  • سید ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    آیا می دانستید در زمان امام علی (ع) عامل اصلی پشت پرده فتنه جمل چه کسی بود؟؟ بله درست خواندید، فتنه جمل هم پدر خوانده ای داشت و همو بود که با نامه نگاری و تحریک طلحه و زبیر به شکستن بیعت باعث شد این دو سران فتنه به مقابله با ولی امرشان برخیزند... واقعا تاریخ بسیار عبرت آموز است اگر بفهمیم... اما مردم آن زمان بعد از جمل دچار بی بصیرتی شدند و فریب همان پدرخوانده را خوردند و آنجا بود که پدرخوانده مکار ماجرای حکمیت را ترتیب داد... واقعا تاریخ بسیار عبرت آموز است اگر بفهمیم... می دانید پدرخوانده فتنه جمل که بود؟! ... ... کسی نبود جز ... معاویه
  • سید ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    اشتباه می کنی... او دچار اشتباه در تحلیل نمی شود، او خیلی خوب می داند چه می گوید و چه می کند...
  • محمد ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    نماز خوندن این جماعت جلبکی رو نگاه میکنم یاد داعش میفتم با کفش نماز میخونن صدام هم تو حرم امام حسین با کفش نماز میخوند!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    عفت خانم که تو خاطراتش.گفته تو خواب ديده حاجى يک روزى شاه ايران مى شود
  • مهدی از قم ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مردی به بزرگی علی(ع)را خیانت وجهل اطرافیانش در صفیین به تصمیم رساند که از جنگ با معاویه و کور کردن چشم فتنه عقب بکشد.انسانی به همت خمینی کبیر را خیانت و جهل بعضی از افراد از تصمیم گیری باز داشت و به تصمیم رساند که جام زهر رابنوشد.و اکنون رهبری بزرگ را عده ای میخواهند با همان خیانت ها و جهالت ها از تصمیم گیری باز دارند و شرایط را جوری بچینند که مجبور به نوشیدن جام زهر دیگری شود(مشرق عزیز نشان بده که محافظه کار نیستی و انقلابی هستی و این کامنت را تایید کن)
  • ناشناس ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    اشتباه دولت روحانی که در اصل از هاشمی خط میگره این است که همه تمرکز شان را بر روی توافق هسته ای گذاشتند و حالا میخواهند به هر قیمتی شده به آن دست بیابند اما غافل از اینکه دشمن تحریمهای ظالمانه را برای سالهای طولانی ادامه خواهد داد و لغو نخواهد کرد .
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هاشمى بعد از رحلت امام توقع داشت بعنوان رهبر انتخاب شود
  • ناشناس ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هاشمی و روحانی دچار یک اشتباه راهبردی هستند و چاره حل مشکلات را در خارج از کشور جستجو میکنند و به فرمان رهبر درباره سیاست اقتصاد مقاومتی عمل نمیکنند .
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    دقيقا چه مدت ديگه هاشمى ريس مجمع تشخيص مصلحت نظام خواهد بود؟کسى خبر داره ج بده
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    من فقط یه سوال دارم: وقتی حداقل سه تا روزنامه یک تیتر میزنن چه نتیجه ای باید گرفت؟ آیا همه با هم یک جمله به ذهنشان رسیده از بین بینهایت خبر موجود در دنیا، یک خبر و از یک خبر تنها یک جمله بطور اتفاقی به ذهن چند نفر آدم متفاوت میرسد!؟
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    اين توجيهاتى که توروزنامه ها از بى اطلاعى هاشمى از اعمال فرزندانش چاپ مى شود همه فيلم شونه
  • ناشناس ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    متاسفانه آقای هاشمی در جریان فتنه 88 و تهمت دروغ تقلب و متهم کردن رئیس جمهور قانونی سوریه به بمباران شیمیایی مردم کشورش با نتانیاهو و اسرائیل هم صدا شده بودند اما حالا منتقدان دلسوز کشور را به همزبانی با اسرائیل متهم میکند !
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    فتنه٨٨فتنه اکبر بود ولى کور خوندن گر خدا خواهد عدوشود سبب خير
  • اهل رفسنجان ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    قبل از انقلاب اين نوکيسه ها هيچى نبودن بعدا با حق خورى حق کشى ترقى کردن
  • ناشناس ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هیلاری کلینتون : ( تحریمهای نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود ) و حالا اصلاح طلبان برای لغو همین تحریمها دست به دامن کدخدا شده اند !
  • ناشناس ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    و نکته جالب توجه اینجاست کسانی که هاشمی را عالی جناب سرخپوش خطاب میکردند امروز طرفدار پرو پا قرص ایشان شده اند !
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هاشمى اگه يک روز تيتر روزنامه ها نباشه اون روزش شب نميشه
  • ناشناس ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    امام خمینی (ره) فرموده بودند که اسرائیل غده سرطانی است و باید ازبین برود اما فراموش نکردیم که هاشمی گفته بود که ما با اسرائیل سر جنگ نداریم !
  • ناشناس ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    من قول میدهم اگر الآن انتخابات برگزار شود هاشمی و روحانی 5 میلیون رای هم ندارند اگر باور نداری تا سال 96 صبرکن .
  • حاج احمد ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    خواص بی بصیرت !!!!!!!
  • مسافر ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هاشمی یکی از مردودین نظام است و احمدی نژاد نیز به عنوان یکی دیگر از مردودین نظام در کنار خاتمی و میر حسین موسوی و کروبی قرار گرفته است و انشاالله خدا در آن دنیا و مردم در این دنیا به این مردودین می فهمانند که نظام اسلامی با هیچ کس عقد اخوت نبسته است
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ساماندهي سريع وفوري رهبريت نظام بعد از ارتحال حضرت امام و مأيوس كردن دشمنان نظام يكي از خدمات ايشان در مهمترين بزنگاه نظام است
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    درود بر سيد گلم زدى وسط خال خودشه
  • مهدی از قم ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    دوست عزیز کی گفته الان اکثریت موافق هاشمی هستند؟؟؟؟ایشون همون شخصی هستند که در انتخابات مجلس ششم در تهران نفر سیم شدند.و تا قبل از انتخابات 92 هم چون به مردم القا کردند که کلید تمام مشکلات اقتصادی در دست ایشان است و خیلی مسائل دیگر فقط کمی بیش از 50 در صد نامزد مورد همایتشان رای اورد که همون را هم اگر در مردم دوری بزنید میبینید که حداقل 80درصد از اون رای لب مرزی ریخته است
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هاشمی = مرد اشتباهات بزرگ
  • ناشناس ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مسافر من حاضرم با دکتر احمدی نژاد محشور بشوم و امیدوارم تو هم با هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی محشور بشوی .
  • hamid ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    نیستند قشر خاصی هستند و بودند!! دقت کن کسایی که هاشمی خواه هستند قبلا هم همین جور بودند!
  • آرش عطرگفتار و فانی درخدا ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مشرق جان داری رواعصابم راه میری منو عصبانی نکن که هرچی فحش و حرف زشته ...
  • مسافر ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    انشاالله به امید دلت برسی و با احمدی نژاد مردود و ضد ولایت و رهبری محشور بشی، برای منم نیازی نیست شما دعا کنی شما به عاقبت خودت فکر کن
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    چه ساده اى تو
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    آقای هاشمی فراموش نکرده‌اند که نتانیاهو با صراحت اعلام کرده بود «اصلاح‌طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند» - که البته منظورش آن دسته از مدعیان اصلاحات بود که در فتنه حضور داشتند - و شیمون پرز، تاکید کرده بود که «جنبش سبز به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران درگیر است»، به یقین از یاد نبرده‌اند که شعار «نه غزه، نه لبنان» از سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سر برآورده بود! و به یاد دارند که روز قدس به نفع اسرائیل شعار می‌دادند، روز ۱۳ آبان به حمایت از آمریکا شعار می‌دادند، روز عاشورا به ساحت امام حسین(ع) اهانت کرده بودند و شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را هم که به خاطر دارند؟ و ... حالا باید پرسید؛ کدام اقدام اصحاب و سران و همراهان فتنه ۸۸، مستقیما و آشکارا در خدمت به اسرائیل نبوده است؟! و.
  • ناشناس ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    کسانی که از آقای رفسنجانی حمایت میکنند دو گروه هستند یک گروه کسانی هستند که تورم 50 درصدی و چند برابر شدن نرخ دلار و نرخ بیکاری و مشکلات اقتصادی و خفقان سیاسی رسانه ای دروان ریاست جمهوری ایشان را ندیده اند و سن و سالشون قد نمیدهد و گروه دوم کسانی هستند که یا منافعی دارند و یا دچار جهل مرکب هستند .
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    منتقدان تیم مذاکره کننده فعلی پا را از حدود فراتر گذاشته‌اند چون شما اگر زمان مذاکرات تیم قبلی را بیاد بیاورید عملا هیچکس از آن انتقاد نمیکرد چون هیچکس جرات نمیکرد که انتقاد کنه اما الان مخالفان دولت حتی همایش برگزار میکنند و تریبون مجلس در اختیارشان است اما در آن زمان تیم مذاکره کننده قبلی اگر صدایی ازشان در می‌آمد با شدیدترین برخوردها و حتی سرکوبها مواجه میشدند. شما در طول ۸ سال دولت قبل یک نمونه نمیتوانید بیاورید که کسی در داخل کشور از سیاست خارجی دولت گذشته انتقاد بکنه
  • مشرق ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ** لطفا از الفاظ مناسب و قابل انتشار استفاده کنید
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    چرا هر کی مخالف نظر شما سخن گفت دچار اشتباه در تحلیل میشود.
  • ناشناس ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مسافر انشاءالله خدا یک پولی بما بده یک عقلی هم به تو بده امیدوارم عاقبت بخیر بشی !
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مشرق خيلى محافظه کارى حداقل يک کم انقلابى باش چرا اينقد نظرات عليه هاشمى را سانسور مى کنى
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    حزب باد حزب ه......
  • مهدی از قم ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مسافر شما عروسک خیمه شب بازی همین عالیجنابان هستید که با بزرگ نمای جریان انحرافی برای افراد ساده لوحی مثل شما باعث افول گفتمان انقلاب اسلامی شدید و بزرگترین ضربه را به اصولگرای زدیت.اگر نبودند افرادی مثل شما که به راحتی مدیریت شوند این عالیجنابان الان اینقدر قدرت نداشتند
  • ناشناس ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    همین آقایان که امروز بر سرکار هستند بیشترین انتقادات رو از سیاست خارجی و داخلی دولت گذشته مطرح میکردند و در حد تیم ملی مشغول جوسازی و تخریب دولت قبل بودند .
  • مهدی ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    واقعا باعث تاسف نشر این مطالب ...حیف از اصولگرایان که کینه ایی هستند و هیچ وقت درک نکردند هاشمی اگر انتقاد می کند هاشمی اگر سرمایه دار است در راستای انقلاب است برای انقلاب است برای دین است ...فردا که لایک تر از هاشمی از دید شما بر جامعه ما سیطره پیدا کرد تفاوت ها رو می فهمیم ..هر چی هم باشد هاشمی در طول عمر خود برای ارزشهای احترام قایل بود اما ما قدر ندانستیم اما برای غریبه ها سر و دست شکستیم و چه تجربه تلخ و غیر قابل بازگشتی بود.
  • مسافر ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    احمدی نژاد با اقداماتش باعث شد هاشمی رفسنجانی تبدیل به نماد مخالفت با وضع موجود و نماد مخالفت با دوران دوساله احمدی نژاد بشود و مردم بگویند هاشمی می گفت این مرد منحرف است ولی ما باور نکردیم
  • ضد احمدی نژاد ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    احمدی نژاد زاییده تفکر هاشمی بود؛ چگونه از مردی دفاع می کنید که ویترینش افرادی همچون مشایی و بقایی و رحیمی و ملک زاده فاسد بود؟
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    حرف حق تلخه
  • ناشناس ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    نکته قابل توجه اینجاست که بعد از توافق ژنو چای همین آقایان میگفتن که آمریکا حق غنی سازی ما را به رسمیت شناخته و بعد از 6 ماه همه تحریمها لغو میشوند .
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ميشه بپرسم کى ازکجا وازچه راهى سرمايه دارشده؟
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    شاهد پرونده جونيور چى شد زنده است مرده پروندش بکجا کشيد
  • ناشناس ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد که بت بزرگ را شکست چرا که قبل از دکتر کسی جرئت نداشت به آقایان بگه بالای چشمتان ابروست !
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    به به چه قيافه اى
  • ناشناس ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    خاتمی بعلت دلزدگی مردم از هاشمی رای آورد و اگر قرار بود مردم در سال 76 به هم فکر هاشمی رای بدهند باید ناطق نوری رئیس جمهور میشد .
  • علیرضا اهواز ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مسافر 50.02 درصد لایک داری ، اونم فقط تا سال 96 و قطعا لایک های 63 درصدی 88 و 84 رو فراموش نکردی ! مطمئنا سال 96 هم یه لایک گنده نصیب شما خوارج میشه تا بفهمید نظراتتون چقدر طرفدار داره ! آب گل آلود بود ماهیتونو گرفتید؛خوش آمدید !
  • ناشناس ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    بنده معتقدم که اظهارات اخیر آقای هاشمی برای انحراف افکار عمومی از دادگاه م ه بوده است .
  • ناشناس ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    البته جناب هاشمی باید توجه داشته باشند که دولت قبل هم با فشارهای شدید بین المللی مواجه بود و اصلاح طلبان بجای حمایت از رئیس جمهور منتخب مردم مشغول تخریب و انتقادات تند و تیز بودند و سعی میکردند که یاُس و ناامیدی را به مردم القاء نمایند !
  • صدرا ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    بخاطر این مقاله مشرق. مردم باید بریزن تو خیابونا. منطق عفتیونسیم.
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    الحمدلله رهبری معظم دیگه نمیذارن مردی مثل احمدی نژاد که همه اطرافیانش فاسد هستند، دولت رو به دست بگیره.
  • Admin ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    زمزمه ی نامزدی و ریاست قریب الوقوع آقای هاشمی در مجلس خبرگان رهبری = آغاز ترور شخصیتی ایشان!
  • ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    امروز کشور ما چنان قدرت نظامی داره که آمریکا و ناتو و ... هم جرات درگیری با ایران رو ندارن چون از بعدش به شدت ترس دارن . اما آیا کشور ما این حد از بازدارندگی نظامی را در سال های گذشته داشته ؟ قطعا خیر . این فقط یک مثال بود . تهدید آنگلوصهیونی فقط از طریق نظامی کشور ما را تهدید نکرده بلکه از طریق خیلی حوزه ها تلاش کردن که نظام ایران رو بندازن . تو همین 30 سال شما ببینید که چند نظام در دنیا به شیوه های مختلف ، حتی گاهی چند بار در یک کشور ، سقوط کرده اند و به دست غرب افتاده اند . ایران ضربه خورد اما محکم ایستاد و حالا چند ساله که ما دائما قوی تر می شویم و اونا دائما ضعیف تر . دلیلش اینه که آنگلوصهیون ها خیلی از نظام ایران بازی خوردن و دائما برنامه ریزی ها و تفکراتشون به هم ریخته و گیج شدن که در ایران چه خبره اون هم با این همه جاسوسی و اندیشکده و ... . هنوزم بعد 30 سال درک درستی از ایران ندارن . یکی از نقاط قوت ایران ، داشتن سیاست مداران فوق العاده باهوش و کاربلده . من طرفدار هیچ شخص و جناحی نیستم طرفدار و عاشق نظام مقدس کشورم هستم ، کلیت کار نظام نشون می ده که کشور ما در برخورد با تهدیدات موفق بوده تا به حال چیزی که بشه ازش به عنوان انحراف یاد کرد از شخص هاشمی رفسنجانی ندیدم و کماکان ایشون رو یکی از ستون های انقلاب و نظام می بینم ، کما اینکه انسان جایز الخطا هم هست . درباره آقای احمدی نژاد هم فعلا اتهام زده می شه ولی چیزی ثابت نشده . آقای احمدی نژاد بلایی سر صهیون آورد که سوزشش ول کن صهیون نیست ، آقای خاتمی هم اون چیزی که ازش به عنوان انحراف یاد می شه ندیدم . آقای رفسنجانی بعد از انتخاب شدن توسط مردم ، 8 سال دوره سازندگی رو به پیش برد و با دنیا یکی به نعل زد یکی به میخ . در دوره ای که احتیاج به تعامل با دنیا داشتیم خصوصا حوادثی مثل بسته شدن سفارتخانه های اروپایی و .... بوجود آمد و خطرهای پررنگ نظامی وجود داشت ، خاتمی بعد از بدست اوردن رای مردم ، گفت و گوی تمدن ها را مطرح کرد و روابط ایران را با دنیا بهبود بخشید ، احمدی نژاد هم بعد از گرفتن رای مردم ، یه راست رفت تو شکم آنگلوصهیون ها که دنیا رو اداره می کنن ما تو این دوره احتیاج داشتیم که چرخه ی هسته ای و زیرساخت ها را تکمیل کنیم و مسائلی مثل هوافضا را به سرعت جلو ببریم ، روحانی هم ظریف را فرستاده که به غرب بگوید ما همه چیز را صلح آمیز و تحت نظارت ، ساخته و تکمیل کردیم دنبال قاتل بروس لی می گردید ؟! شما به هیچ وجه نمی تونید برنامه ی هسته ای ایران رو جمع کنید . مخ غرب کلا هنگه که چیه ؟! چه خبره ؟!! من کیم ؟! تو کی ؟! عکس امروز رو دیدید ؟ 7 دیپلمات ایرانی در مقابل 50 دیپلمات غربی و شرقی ؟ خخخخخخخخخ
  • مهران ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    راجع به سوریه که شما با نتانیاهو هم زبان شده بودین حاج آقا! ملت الکی گول جنگ زرگری نتانیاهو اوباما رو نخورید این جار و جنجال ها حکم مشت کوبیدن یوشکا فیشر صدر اعظم آلمان رو داره تو مذاکرات سعد آباد!
  • مهدی از قم ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    واقعا امسال مسافر یا خودشون را زدند به اون مفهوم بخصوص یا اهل سفسطه هستند.اگر کسی از هاشمی انتقاد نکنه میگویند همدستش است و جرات انتقاد ندارد و...اگر انتقاد کند این اراجیف را میگویند.
  • مهدی از قم ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ساماندهی؟؟؟؟؟؟این انقلاب جای پایش محکم تر از این حرف ها است اونقدر سفت که وقتی همه ما خواب بودیم و نیروهای دلتا فورس امریکا تا کویر امد شن کویر شکستشان داد در ضمن اگر اون موقع برای نظام اتفاقی می افتاد این در درجه اول بر علیه منافع هاشمی بود.پس روغن ریخته را نظر امام زاده نکید
  • مهدی از قم ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    عزیزم مثل اینکه حالت خوش نیست.روزنامه ها زنجیره ای را فراموش کردی؟؟؟اصلا از همه واضح تر مناضرات انتخابات که به محاکمه جلیلی تبدیل شد را از یاد بردی؟؟؟؟
  • مهدی از قم ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    شما مبانی فکری و فلسفی هاشمی و اصرافیانش را میدانید که این اراجیف را سر میدهید؟شما میدانید که اگر رهبری نبود که فقتنه 88را مدیریت کند شما و ما الان مثل مردم سوریه باید در اوارگی به سر میبردیم؟؟؟حقیقت را ببینید
  • طالب حقیقت ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    احمدی نژاد از جنس دیگری است؛‌هرچند خطاهای بزرگی هم داشت.
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    کجای کاری یه زمانی ستون خوانندگانشون هم عینا کپی هم بود که کیهان یه آبروی اساسی ازشون برد
  • جواد ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ایشون ظاهرا کاری ندارند حرفی که می زنن باید صحیح باشه یا نه بلکه اعتقاد دارن حرفی که بیشترین خریدار را داره باید زده بشه. این دیدگاه یک دیدگاه انتخاباتیه که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان طراحی شده تا بیشترین تعداد نماینده های همفکر رو بتونن راهی مجلس کنند تا اصولگرایان را به حاشیه رانده و مانند دوره اصلاحات دوباره به رهبری فشار بیارن. یک برنامه ی میان مدت (دو ساله برای تسلط بر مجلس شورای اسلامی) و یک برنامه بلند مدت برای تعریف مجدد هرم قدرت در سرشون دارن.
  • جواد ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    در جواب شما باید بگم که در اصل موضوعی که مطرح کردید واقعا جای تشکیک هست. آماری که دادید به نظرم اصلا صحیح نیست. شاید فقط بشه گفت محبوبیت ایشون نسبت به چند سال قبل بیشتر شده دلیلش هم اینه که ایشون کاری نداره حرفی که میزنه درسته یا اشتباه. فقط براش مهمه حرفی رو بزنه که خیلی ها دوست دارن بشنون. اینطوری میتونه محبوبیتش رو زیاد کنه و قدرت گذشته اش رو دوباره بازیابی کنه.
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    وقتى خودش گفته نمياد ديگه نيازى به ترور شخصيتى نيست هرچند حاجى خاطره حسابى فراموشکاره
  • فرزان فر ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    احمدی نژاد بی عیب نبود ولی فلزش از نوع خدمت و تلاش بود . اگر اندکی تعصب رو کنار بزنید اون وقت می فهمید هر کسی که خدمات و تلاشش به این حجم باشد قطعا اشتباهاتی هم دارد ولی مهم ذات طرف است حالا خودت احمدی نزاد رو با امثال هاشمی و خاتمی مقایسه کن که با این همه تجربه این جور در بزنگاه ها بی بصیرتی شان را نشان داده اند
  • فرزان فر ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    بابا جان ، ایشان از همون اول تکلیفشون معلوم بود
  • ایرانی ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    به خدا قسم این اقا خاص که چه عرض کنم عام هم نیست فقط بلد بودند خودشون رو تو هر جایی که درش نیمه باز بوده وارد کنند
  • فرزان فر ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    دیوونه ای . ایشان فقط هرچی به نفعشه رو یادش می مونه
  • فرزان فر ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    دقیقا
  • دوست البرت ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    از شما و امثال شما خیلی بیشتر کار کرده و به همین خاطر ازش میترسید! مردم از رفسنجانی حمایت میکنن
  • فرزان فر ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    خدا را شاهد میگیرم که کینه گر واقعی بعضی از اصلاح طلبان به احمدی نژاد بودند که با جوسازی و از کاه کوه ساختن بدترین ضربه رو احمدی نزاد می زدند . البته حق داشتند . هر کسی که او را با خاتمی و هاشمی مقایسه می کرد جذب سادگی و خدوم گری او میشد البته اگر تعصب بیجا نمی داشت
  • سیدعباس قاسمی ازتربت حیدریه09153327480 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    خدا عاقبت همه مارا ختم به خیر گرداند . رفسنجانی که زمانی حرفش برای همه حجت بود باید آنقدر تنزل کند که بجای سخنگوی یک گروهک سیاسی عمل کند؟ عالی جناب یادشان رفته آمریکا و اسراییل و انگلیس و منافقین در جریان فتنه چقدر برای ایشان و خانواده شان کف زدند و هورا کشیدند؟ همنوایی با اسراییل را یادتان رفته ؟ مگرنه اینکه اسراییل شما و طیف شمارا سرمایه های خود در ایران مبداند ؟ پس لطفا سکوت کنید سنگین ترید
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ناشناس 23:58 روی من حساب نکن...........
  • ارش ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    قدر مرد بزرگی مثل هاشمی را باید دانست هزارتای مثل احمدی نزادی به پایش نمی رسند
  • ریزبین ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    چرا تخریب کنندگان هاشمی رفسنجانی به اسرائیل وامریکا واروپا حمله نمی کنند وکا ر این زورگویا ن و مستکبران و نامشروعان را یکسره کنند 0چرا موشکهایمان خاک بخورند 0جنگی نو دراندازید که عزت وشرف ما در گرو جنگ با مستکبران است 0شاید بعداز جنگ ونتیجه ان عده ای مفهوم واقعی گفته های دلسوزانه هاشمی رفسنجانی را دریابند0
  • عباس ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    میشه شما تفسیر تان از این آیه رواز چند تفسیر پیدا کنید و بذارید تو سایت تا ما به توانییم تفسیر سیاسی از قرآن رو هم یاد بگیریم
  • علی ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هاشمی نبایدفراموش کنه که خودش سال 88بانتانیاهو واواماکه خواب سقوط نظام اسلامی رامیدیدن همصدا بود
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    دوستان:قران میگوید دشمنی با کسی شمارا به بی عدالتی در مورد وی نیندازد.اعدلوا هو اقرب لتقوی.شما با امثال هاشمی کینه توزانه برخورد میکنید ودر این مسیر خدا را هم زیر پا میگذارید.هاشمی مانند همه افراد نقص دارد و در جاهایی اشتباه کرده است ولی این دلیل نمیشود که حرف های حساب اورا ندیده بگیریم.مثلا در مورد اخیر اتمی سیاست امثال هاشمی نتیجه داده است و شما ودلواپسان مثل دشمن ما حرف میزنید.البته اگر هاشمی این حرف را نمیزد باز هم چیزی تغییر نمیکرد و در تاریخ میماند که شما و نتانیاهو هم موضع بودید.بهر حال شما با خراب کردن افراد فهیم فضا را برای نادانها اماده میکنید.و بعد هم هر جا کم میاورید از فتنه و....میگویید خدا وپیغمبر به کنار ... لااقل ملی باشید و به فکر این کشور که باید بچه های شما در اینده در ان زندگی کنند و قطعا در برابر انها حرفی ندارید
  • جاوید ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    خداوند بزودی نتیجه اعمال خیلی ها رو نشون خواهد داد .مردم عزیز هم که سلهاست وسط بازیهای سیاسی گیر کردن و هر دوره یه نظری میدن.ماندگاری برخی ها در سیاست مرهون ثروت بیش از اندازه آنهاست که میتونن در اقتصاد اخلال کنن تا مردم از احمدی نژاد دوری کنن .میدونید که اقتصاد ایران دست یه عده سرمایه دار هست که دهه ی هفتاد ثروتمند شدن تا برای چنین روزهایی استفاده کنن.یادتون بشه نمیشه برای همیشه به مردم دروغ گفت .چون خدا یک روز رسوا میکنه
  • ناشناس ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    حالا حالا ها مونده تا شما ایشان را بشناسید . برای شناخت و اظهار نظر در خصوص یک نفر باید در حد آن باشید ،که خوشبختانه به گرد پای ایشان هم نخواهید رسید. شاهد آن اظهار نظر ایشان در خصوص احمدی نژاد بود که شماها پس از هشت سال به آن رسیدید.
  • مخاطب خاص ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    زنده باد هاشمی . ایشان ستون این انقلاب هستن شما تو جریان نیستی
  • مخاطب خاص ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    این مقایسه ها نشان دهنده ی ناآگاهی نگارنده ی این مطلب است
  • مخاطب خاص ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    تا کور شود هر آن که نتوان دید
  • هاشمی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    آیت ا000 هاشمی ریس و موسس حزب کارگزاران حق دارد از سیاست ها و دولتی که بر سر کار آورده حمایت کند ،درود بر هاشمی و حزب کارکزاران سازندگی ایران0
  • رضا ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    این دوره اسفند 95 تموم میشه
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    تاریخ معلم بزرگی است . گذشت زمان نشون میده که استوانه های نظام چه کسانی هستند... شهدا استوانه های نظامند نه کسانی که با این انقلاب به نام و نوایی رسیدن.... خودشون و بچه ها و هفت پشتشون رو بیمه کردن..... اما خانواده های شهید داده هنوز هم پای انقلابند. هر وقت از خود گذشتیم مردیم... هر وقت هاشمی منیت خودش. زیر پا گذاشت میشه هاشمی دهۀ 60 و الا اگه مثل زمان فتنه عمل کنه از نظر منِ جانباز دفاع مقدس مردوده
  • محسن ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    آفرین، احسنت، زنده باشی. در ضمن تورم 49.5 درصد بدون واریز حتی یه ریال یارانه!!! به علاوه کشته شدن چند نفر در مشهد، اسلامشهر و ... و به علاوه خفقان رسانه ای و سیاسی و به علاوه ترویج اشرافیت و دفاع تمام از یه مفسد اقتصادی محکوم(کرباسچی)...
  • مسعود ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هاشمی هم زحمت کشیده واسه انقلاب من طرفدارش بودم ولی واقعا خراب کرد به نظرمن بعضی هازود می میرندولی دیر قبر میشوند ایشان به طرز عجیبی ازچیزی که بودند و باید باشند روز به روز دورتر می شوندولی به هرحال قابل احترامند برای شخص من
  • ناشناس ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    اظهار نظر ایشان بجز کینه ورزی و حسادت نبود و حالا با بی تدبیری آقایان قدر و ارزش دکتر احمدی نژاد مشخص شده است .
  • ناشناس ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    نتیجه سیاست اخیر اتمی ایشان شده تعلیق سایت فردو و رآکتور آب سنگین اراک و افزایش تحریمهای ظالمانه و گستاخ تر و زیاده خواه تر شدن دشمنان !
  • ناشناس ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    متاسفانه هاشمی و خاتمی در فتنه 88 از مسیر ولایت فقیه و انقلاب منحرف شدند و با تفرقه افکنی و مطرح کردن تهمت دروغ تقلب دل نتانیاهو و امریکا را شاد کردند .
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    در مورد اظهار نظر ایشون در مورد استفاده از سلاح شیمیایی توسط بشار اسد در آستانه حمله نظامی امریکا در مورد چراغ سبز ایشون در زمان شروع تحریم ها مبنی بر این که تحریم ها قطعا اثر خواهد گذاشت . . .
  • سید سجاد ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    سلام مشرق عزیز .! یک سوال از مشرق عزیز دارم .!!؟؟ ممکنه بگوئید علت اینکه دراین اواخر با دقتی که کردم بیشتر توضیحات ومطالبتان برعکس سابق حالت مانور دادن در حول و هوش مشتی کودتاچیِ متوهم که خودشان و دینو آئین و مملکت و حتی اگرهم به زمانِ لزومش برسد ناموسِ خودشان را هم دودستی وآزایش و بَزَک کرده به حریم حرامیان میفرستند می پردازید ؟؟ اگر هدف شما نشان دادن چهره های نامردان دین فروش و وطن فروش جرج سوروسی است که خب گرچه ملت میدانند و برایشان اظهرمن الشمس است ولی بازهم بسیار نیکو وپسندیده وخوب است و جای دارد از شما ضمن قدردانی و گفتن خدا قوت تشکر هم کرد واگر غیرازین است که میدانم نیست باید گفت برادرم حیف از این سایت که درواقع پایگاهی برای کسانی که صدایشان را جرسومه ها درصدد خفه کردن در گلو هستند بیائید واختصاصش دهید به مطرح کردن این نابکاران بی ننگ و نام ؟؟
  • سجاد ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    بی هویت ..!! اوه ببخش ناشناس ..!! خود گوئی و خود خندی .. تو مردِ هنرمندی . مرگ خوبه اما برا همسایه ؟؟ چطور دیگران اگر بخواهند نظر بدهند باید هم سطح شیخ اکبر بهرمانی باشند ولی شما خودت صاحب اختیاری که خزعبلاتت را بخورد دیگران بدی ؟؟ لطفاَ برو کنار بزار کمی هوای تمیز بیاد ..
  • نادر ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    خیلی ریز می بینمت کوچولو ..
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    همين حزب کذايى بود که مسير انقلاب را منحرف کرد و بدترين مديران و مسىولين بى لياقت و اختلاسگر را بر سر کار نهاد وفساد ادارى را رواج داد
  • نادر ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    با همه ی شیرین عقلیت یه حرف درستو حسابی زدی واونم اینه که راست گفتی که هزارتای مثل احمدی نژاد به پای شیخ شیخنا عالیجناب سرخ پوش نمیرسند .. هزارتا که کمی کم لطفیست بگو یک میلیون ..واقعا هم کسی از ....
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    تاریخ را بخوان یااز آدم های آنموقع سئوال کن
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    تا وقتی که رهبری صلاح بداند
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    دورغ نوشتی اعل رفسنجان نیستی
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    بعضی نه حالیشون میشه فقط میخوان یه حرف مفتی بزنن آیت الله هاشمی رفسنجانی همین الانشم رئیس تشخیص مصلحت نظام و از یاران دیرین امام و رهبری هستن حالا چهار نفر از روی غرض و منظور یه شکری میخورن شماها که از همه چیز بیخبرین چرا حرف مفت میزنید. بد و خوب هر آدمی رو خدا میدونه پس به کسی تهمت نزنید اگر انسانید (مسلون واقعی چنین کاری نمیکنه) فقط ادعای انسانیت و مسلمونی دارید یک مشت آدم دهن بین که بدون سند فقط حرف مفت میزنند هر کسی توی گور خودش میخوابه
  • سلام ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    امان از اطرافیان
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    شما هم کوری که اسناد رو نمی بینی .... آدم هر چی باشه چشمشو رو واقعیات نبنده
  • دانشجو ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    بسیارجالب و عبرت آموز بود قابل توجه اونایی که هوز سنگ این جور افرادو به سینه میزنن و اگه انتخابات بشه حاضرن واسش ستاد انتخاباتی بزنن و . . . خدا به هممون بصیرت بده
  • ناشناس ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    امام خمینی(ره): ملاک حال فعلی افراد است .
  • ناشناس ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    اگر چه با روی کار آمدن این دولت کشور از پیشرفت های علمی و صنعتی بازماند و مشکلات اقتصادی مردم تشدید شد اما باعث شد مردم به این نتیجه برسند که آقایان هاشمی و روحانی توان اداره امور جاری کشور را نداشته و ندارند .
  • دانشجو ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    یه مطلبی که مشرق یادش رفت ذکر کنه و شاید ازقصد ننوشته نمی دونم حالا ولی یه مطلب راجب ه اینه که توانتخابات سال 84 و وقتی که احمدی نژاد پیروز شد و کم کم جلوی بخور یخورا و اشرافی گرایی ها رو گرفت، خاطره خیلی خیلی ناراحت شدن و عهد بستن که احمدی نژاد رو یه جوری خار و ذلیل میکنن به وسیله خودشون که خودشم ندونه از کجا خورده; و کاری که کرد این بود که دور و ور احمدی نژاد رو خراب کرد کم کم و افرادی رو آورد دورش که دوزار نمی ارزید و متاسفاه احمدی نژاد ساده هم این موضوع رو نفهمید و فهم سیاسیش خیلی پایین بود.خلاصه افرادی مث مشایی و مرتضوی و کردان و یه سری افراد دیگه که الان دقیق یائم نیست آدمای هاشمی بودن اومدن دور احمدی نژاد و کم کم وضع فرق کرد تا رسیدیم به دوره دوم ریاست جمهوری و اون نافرمانی ها و سوتی های سیاسی که از احمدی نژاد سر زد و هیچ کس فکرشو نمیکرد اینجوری بشه. خلاصه می خوام اینو بگم که هی خیلی خیلی حساب شده تر از اینی که به طاهر می بینیم فکر می کنه و عمل میکنه و مظمئنم الان برای 7 تا 8 سال آینده برنامه کاملا مدون و حساب شده ای داره که شاید هیچ کس ندونه.
  • مجید ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    به نظر من آقای هاشمی یکی از بزرگترین سیاستمداران تاریخ هست سیاست مداری بزرگ هست که تو تا آخر نفهمی چی فکر میکنه شما حرف های آقای هاشمی رو دوباره بخونید به قول معروف یکی به نعل زده یکی به میخ آقای هاشمی سعی داشته که این جوان های اغتشاش گر رو تفهیم کنه که انقلاب مال شما هم هست و بکشوندشون سمت انقلاب اسلامی دوم اینکه اگه شعار های اغتشاش گر ها رو شنیده باشین اونا با اصل انقلاب مشکل دارن و به موسوی رای دادن که تغییر ارزش های انقلاب رو شاهد باشن آقای هاشمی واقعا مرد بزرگیه یعنی شخصیتیه مثل عمار که رهبری یک جریان سیاسی رو به عهده داره الان شما بعد از فتنه 88 ببینید چقدر اون موقع شکاف بین اصلاح طلب ها و اصل انقلاب بود اما الان چقدر چقدر تغییر کرده که اصلاح طلب ها هم کم کم دارن به انقلاب متمایل میشن این واقعا پیروزی بزرگیه به نظرم احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی هردو با بازیگری در دو نقش متفاوت یک کار بزرگ و یک خطر رو رفع کردن مشرق اینهمه نظر میذارن ماله منم بذار جناهی برخورد نکن حتما منتشر کن
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هم خواندیم و هم پرسیدم، همینو میگن.
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    اهل رفسنجانم اهل نوق فردوسيه همت اباد ولى دليل نميشه از نوکيسه ها طرفدارى کنم چون دقيق مى دانم اىنها چى بودن و چى شدن قبول کن حرف حق تلخه
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    به تو میگن با سواد سیاستمدار بابصیرت !!!!!و....زبان قاصر است و....
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مادام العمره داداش هیچ پرسیدی چرا فاصله زیادی بین تصویب قانون ایجاد مجمع تشخيص مصلحت و آغاز بکار ان وجود دارد؟ چون هاشمی در آن زمان مسئولیت دیگری داشت به محض اینکه از آن فارغ شد مجمع تشخيص مصلحت تشکیل شد در واقع برای خودش پس انداز کرده بود!
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مجال پیدا کنند سر همین هاشمی را گوش تا گوش می برند!!!!
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مهدی جان نذر امامزاده درسته!
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    والسلام
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    چند سالته ناشناس اول؟ مجبور نبودی بلاهت خودت را علم کنی!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    گل گفتى کاملا دقيق و موشکافانه احسنت کاش همه دانشجويان بصيرت شمارا داشتند مچکرم
  • دانشجو ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    وای به حال اون مملکتی که زیر دست تو بیفته، یه هفته ای هر چی مافیای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و بین المللی کشورو قرق می کنن!!!! رفتی خونه اسپند دود کن واسه خودت تا یه کم هوات عوض شه.
  • دانشجو ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    دوست عزیز یکی از رسالت های یک رسانه بیداری و آگاهی و هشیاری مردمه.اگه یه رسانه نتونه این کارو بکنه باید درشو گل بگیرن.
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ای ول زدی تو خال.
  • دانشجو ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    قدرت طلبی به هیچ کس رحم نمی کنه دوست عزیز.
  • دانشجو ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    یکی بزن توگوش خودت بیدارشی
  • دانشجو ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    یه جوری میگی هیشکی ندونه فک میکنن مسیح بوده بعد عرج کرده نزد خدا!!! داداش مث اینکه شما توباغ نیستیا.میشه یه بار دیگه مطلبو بخونی
  • امیر ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    انسانهای کوچک نی توانند عظمت انسانهای بزرگ را درک کنند هاشمی بسیار بزرگ است
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مثبت دادم ولی هاشمی برای من قابل احترام نیست بعضی افراد تا جایی با انقلابن که اهداف و منافعشون با اهداف انقلاب بخونه زمانی که منافعشون به خطر بیافته ارزش های انقلابو ذبح میکنن به پای خواسته ها و منافع خودشون
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    دقت کردین طرفدارای اصلاحات و هاشمی و طیف معتدلین چقدر بی ادب و فحاش تشریف دارن !؟ تا کم میارن شروع میکنن به فحاشی عین سرانشون
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    اول بچهاى خودشو تفهيم کنه بعدا جوونها
  • موسی ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    حتما هاشمی میخواسته که سیاستمدارای انگلیس هم به سمت انقلاب و ارزشهاش بیاره والا پسرش رو یه مدت نمیفرستاد اونجا تازه میخواست مانتو فروشاو ساندویچی ها هم به سمت ارزشهای انقلاب بیاره والا دخترش رو موقع اغتشاشا نمیفرستاد ساندویچی . خیلی انقلابیه هم خودش هم خانوادش
  • محسن ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مجید جان من برای بار اول هست که میبینم یه نفر داره حرف کارشناسانه و بدون کینه توزی رو میزنه، خوشحالم که امثال تو توی این مملکت هستن که به دور از مسائل جناحی و کینه های بچه گانه حرف درست و منطقی و از روی تحلیل میزنن. ممنونم از مشرق بخاطر چاپ همه نظرات بدون طرفداری از جناح خاصی اکثر نظرات رو چاپ میکنه نه مثل خبرگزاری فارس که مطالبی رو چاپ و منتظر میکنه که به نفع جریان اصولگرا باشه و در بین هر 100 نظری که در حمایت از اصولگراها هست 10 نظر هم از طرفدارهای دیگر جریانها چاپ میکنه که کسی شک نکنه. در آخر دعا میکنم مردم دو دستگی رو کنار بگذارن و همه بدونن گه امثال آقای هاشمی و نمایندگان اصولگرای مجلس یک هدف واحد رو دنبال میکنن و اون هم پیشرفت مملکت در همه ابعاد هست در واقع هدف یکیست و تنها راه ها و نظرات متفاوت هست. بیاییم باهم دوست باشیم ناسلامتی ما همه هموطنو هم زبانو هم هدفیم. سپاسگزارم از مشرق
  • نادر ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    بی هویت ..! اوه ببخش ناشناس .! به تیتر اخرت کار دارمو جواب کل شکرخوردنهات رو بکجا میدم .. نو چرا بیرون موندی از گور ؟؟ مُرده که حرف نمیزنه و نمیتونه هِرو از بِر تشخیص بده که .
  • صابر ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مشرق جان تو که جرات اش رو نداری بدون گزینش کامنت ها رو بذاری، پس حرف اضافه نزن، خودت هم خوب می دونی نظر مردم چیه. برد ما اینه که تو خلوت خودتون هم بدجور شکست و احساس کردین و با دروغ پراکنی دست و پا می زنید، خودتون هم می خوب دونین که کی بازی رو باخته. خوش باشین :)
  • صابر ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مشرق جان تو که جرات اش رو نداری بدون گزینش کامنت ها رو بذاری، پس حرف اضافه نزن، خودت هم خوب می دونی نظر مردم چیه. برد ما اینه که تو خلوت خودتون هم بدجور شکست و احساس کردین و با دروغ پراکنی دست و پا می زنید، خودتون هم می خوب دونین که کی بازی رو باخته. خوش باشین :)
  • صابر ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مشرق جان تو که جرات اش رو نداری بدون گزینش کامنت ها رو بذاری، پس حرف اضافه نزن، خودت هم خوب می دونی نظر مردم چیه. برد ما اینه که تو خلوت خودتون هم بدجور شکست و احساس کردین و با دروغ پراکنی دست و پا می زنید، خودتون هم می خوب دونین که کی بازی رو باخته. خوش باشین :)
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    بسيااااااااااااار خخخخخ. مردم ازخنده
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    اول م,ه ف,ه را ارشاد کنه بقيه بعدا"
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هاشمی هم زحمت کشیده واسه انقلاب من طرفدارش بودم ولی واقعا خراب کرد ایشان به طرز عجیبی ازچیزی که بودند و باید باشند روز به روز دورتر می شوند
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    منم دعا ميكنم تو جاهل با احمدي نزاد محشور بشي من دعا ميكنم با شهدا محشور بشم وبراي آيت الله هاشمي هم دعا ميكنم
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    آيت االه هاشمي جهاد بزرگي كرد اين كشور رو از لبه پرتگاه نجات داد
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    آقای مهدی از قم خیلی باخالی فقط بدون مملکت همش قم و جبهه پایداری نیست خواهشا سرتونو از زیر برف در بیارید.
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هر کی گفته هاشمی دنبال رهبر شدن بوده مشاعرش رو از دست داده.من جمله مشرقیون
  • رضا ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    اون قضیه مربوط به خاطره ی فرزند امام -حاج احمد خمینی- بود و فرقی نداشت که هاشمی هم اون موضوع رو بگه یا نه
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    کسانیکه فکر میکنن هاشمی هر کار دلش میخواد میکنه تا هر وقت بخواد مجمع میمونه اصلا اونجا رو برای خودش رزرو کرده بود و ازین دست اراجیف دارن توهین به رهبری میکنن خودشون خبر ندارن
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    جونيور بسه ديگه خسته نشدى ايقد کامنت ميذارى
  • ناشناس ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    من دعا میکنم تو جاهل با هاشمی و خاتمی محشور بشی انشاءالله .
  • ناشناس ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر و پرتگاه بزرگی بود که با درایت رهبری و هوشیاری مردم از آن عبور کردیم .
  • علی ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ناشناس جان چند سالته عمو جون سالها قبل ازاحمدی نژاد برادر رسولی نژاد اینارو گفته بود راجع به خیلی چیزا و باغ های پسته
  • نقی ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    آن اکثریت فرضی که شما می گویی همانهایی هستند که قرآن میفرماید : اکثرهم لا یفقهون
  • نقی ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    زجیره ای که میگن همینه دیگه
  • محمد صادق ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    توصیه می کنم دوباره متن صحبت های حضرت آقا رو در نماز جمعه پس از انتخابات 88 بخونید. این دقیقاً جمله آقا در مورد آقای هاشمی است: « در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده» کمی تأمل و کمی انصاف داشته باشید...
  • عادل ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    میزان حال فعلی افراد است . امام خمینی
  • ناشناس ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هر چی بدبختی میکشیم از سیاستهای غلط دوران هاشمیه...
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    دقيقا"
  • مهدی از قم ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ناشناس 16:01شما خیلی با حال تر هستی.اونی که سرش تو برفه شما هستید.قم به روحانی بیشترین رای را داده اما الان با هر کدام از این افراد صحبت میکنیم پشیمان هستند.حق هم دارند.این وضع اقتصادی و بیکاری و تورم و سیاست منفعلانه و بورس و حامل های انرژی و.... جای برای حمایت نمیزاره
  • مهدی ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    جناب هاشمی عزیز خوش به حال تو وبچه هات که کیف میکنید.یک شب رو گرسنه نمیخابید.هرجا بخاین میری.خارج از کشور داخل ویلا دارین.وجالب اینکه آقازاده های شما به راحتی خارج از کشور میرن.کسی با آنها کری نداره .راستی چرا با بچه های شما کاری ندارن در خارج از کشور؟
  • ناشناس ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هاشمی یک زمانی هم بدنبال ریاست جمهوری مادام العمر بود !
  • ناشناس ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    انشاءالله تو هم با آقای هاشمی محشور بشی .
  • دهاتي اسكي رواب ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    خدا ميداند به عكس مقاله بالا دقت كنيد چند نفر در زمان رئيس مجلسي او دارند همديگرو ميزنند واو دارد ميخندد بالاترين حب حب مقام است كه به طاووس مشهور است
  • هما ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    الان من که جزو اکثریت هستم مخالف ایشان هستم
  • هما ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    اقا سید گل .گل گل گفتی و اینکه تاریخ تکرار میشه. نه برای ملت بصیر ایران. ما اهل کوفه نیستیم سید علی تنها بماند
  • هما ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    پدری که نداند فرزندش چه میکند برای .... دیوار خوبه چون 1- بافرزندش رفت و امد نداره که یا فرزند بده در این صورت بابا اعلان انزجار کنه یا بابا بده که فرزند اعلان کنه . م ه کیه ؟ اگر با ایت الله هاشمی نسبتی داشته باشه ایشان اعلان بیزاری کنه
  • هما ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    بزرگوار کسی به شما دعوت نامه نفرستاده که بیائی اگه وقتی حقیقت را میخوانی و احساس می کنی که کسی روی اعصابت راه میرود . چاره اش اینه که به اعصابت مسلط باشی.
  • هما ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    اقای ریز بین کمی هم تیز بین . یادمان باشه که نیروهای مسلح ما . وزارت دفاع هست نه وزارت جنگ . دوما اقای ....دلسوزه یعنی چه ؟ به کی دلش میسوزه؟ اصلا چرا بسوزه؟ شما نگذار بسوزه
  • هما ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    1- بزرگوار شما ایشان را برای ما بشناسانید@- ایا پای ایشان گرد تولید میکنه ؟ که کسی چشم دیدن ایشان را نداره؟ اگر غبار فتنه نمی نشست ایشان را میشد دید؟
  • هما ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    اقای خاص _ با چه چیزی می خواهی کور کنی؟ ملت بصیرند . بگوئیم کور شود کسی که فتنه 88 را راه انداخت و حمایت کرد...
  • هما ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    ما از ان بید ها نیستیم که با هر حزبی بلرزیم . حزب الله شجره طیبه هست و میوه اش هم بصیرت میباشد
  • هما ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    اقا مسعودگل> داداشی ما از کسی رنجیده نشدیم . اگر اقای رفسنجانی از فتنه 88 اعلان بیزاری کنه بنده دستش را میبوسم . ولی نماز جمعه ایشان هم یادمان باشه چه گفتند.
  • ناشناس ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    میزان حال فعلی افراد است .
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    خدا لعنت کند تازه واردی که سال 84 به جمع خودی ها وارد شد و سال 88 با شمشیر ریا ، تزویر ، خود بزرگ بینی ، جهل و شعارهای پوپولیستی میان فرزندان انقلاب اختلاف افکند.
  • روستايي رياكار ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    بنام خدا،، يكي از دليل چسبيدن به قدرت روشدن خيلي از مسائل در زمان كناره گيري از أنست ،ماجراش كرسنت هم در محاكمه رشوه دهندكان درنروژ روشد
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    مرگ بر فتنه گر
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    آقای هاشمی من به عنوان پسری که بر پدر خود دلسوزی می کند به شما نصیحت می کنم نگذارید وضعیت شما شبیه وضعیت زبیر در صدر اسلام شود خدمات زبیر را که می دانید چه خدمات با ارزشی در زمان پیامبر گرامی اسلام انجام داد و تنها کسی بود که وقتی شنید که حضرت علی را دسته بسته به مسجد برده اند تا از وی بیعت بگیرند تنها کس زبیر بود که دست به شمشیر برد و از حضرت علی دفاع کرد ولی چه فایده در تاریخ اسلام اولین کسی که شمشیر بر علیه حضرت علی کشید همین زبیر بود فاعتبروا یا اوالی الابصار
  • تدبیر و امید ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    روحانی مچکریم
  • عین سین ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    عزیز ناشناس، هاشمی این چیزا را حفظه،اما در مسیری افتاده که نمی تونه برگرده!!اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • آرش ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    نمیخام بگم احمدی نژاد علیه السلامه.. ولی خدماتی که که کرد و دلی که برای این نظام سوزوند قابل ستایش بود.. ایشالله طلسم 8ساله ریاست جمهوری ها این انتخابات شکسته بشه...
  • بهمن ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    داداشم چرا فهرست اشتباهات جناب هاشمی رو که لیست کردین از سال 88 شروع شده؟(تا قبل 88 مصلح بود شخص اشتباهی رو انتخاب کردید برا کوبیدن و اعتبتر بخشیدن به احمدی نژاد) و به دلیل حمایت بیجا واشتباه اصول گرایان از جناب احمدی نژاد و خرج کردن اطرافیان فاسد احمدی نژاد و خودشون از اصول گرایان تیشه به ریشه اصول گرایان زدید .
  • هما ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    تدبیر و امید جان . این مچکریم - یعنی چه 1- ماچه کاره ایم؟ 2-ما چه بکنیم؟3- ما چه کرده ایم؟ 4- مچ کریم اقا ؟ 5- ما چک کار نمیکنیم فقط نقدی ؟خودت بفرما...
  • هما ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    مهدی جان. در خارج می دانند اقا زاده یعنی چه . وبهمین علت ارزش قائل میشوند . اگر کسی بنده خدا باشه اذیت میشه . مگه نه غلام؟؟؟؟؟؟؟
  • هما ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    ایشان ما را به لبه پرتگاه بردند ملت بصیر با هدایت رهبری 9 دی را افرید و با عنایت حق تعالی محکم تر از پیش شدیم . کور باد انکس که فتنه 88 را دید و چشم بست و دشمن در مقطعی شاد شد
  • هما ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    اگر مشرق در کامنت دست داشته باشه بیایات گهر باز عالی جناب را نمی گذاشت دوما نظرات مثبت و منفی که دست ایشان نیست . عینک بدهم خدمتتان که لا اقل انها را نگاه کنی؟؟؟
  • هما ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    1- شما نظر خودت را بگو چون نماینده که نیستی از طرف مردم حرف بزنی 2- در خلوت خود بین خودمان و خدایمان احساس غرور و پیروزی ضمن بندگی میکنیم 3- بازی را انانی باختند که با فتنه 88 در قلب امت ایران مردند اگه چه نفس می کشند . 4 ما همیشه با داشتن رهبری اگاه و شجاع شادمان و خوشیم . راستی شما کجا تشریف دارید که این مقدمات را نمی دانی؟؟؟؟؟؟
  • هما ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    جدا فتنه 88 بسیار بزرگ بود اما امت در 9 دی بسیار بزرگتر از تصورات تو دهنی به این انسانهای کوچک زدند تا یادشان باشد که امت یادش هست امام فرمود - نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد- و عظمت فرمایشات امام راحل را درک میکنیم.
  • هما ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    اقایان مجید اقای گل و داداش محسن . جدا گل گفتین . اگر اقای ... از شماها حرف شنوی دارند یک کلمه - فتنه 88 را محکوم کنه انوقت میبینی ملت فهیم هم دیدگاهشان به اقای ... عوض میشه. ضمنا شما بزرگواران از نماز جمعه ایشان چیزی یادتان میاد؟؟؟؟؟
  • هما ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    اقا عباس گل .یاد گرفتن تفسیر مشکله چون یصیرت میخواهد . امام علی (ع) مفسر قران بود اما خواصی مانند طلحه و زبیر بی بصیرت بودند که فتنه جمل راه انداختند . راستی خواص بی بصیرت فتنه 88 چه کسانی هستند ؟ اگر این را بدانی گام اول برای یادگیری تفسیر سیاسی است.
  • هما ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    مرد بزرگ و اشتباهات بزرگ - مثبت در مثبت منفی میشه . من ریاضیات بلد نیستم درست گفتم؟
  • سخنگوی کد خدا ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    بوی سوختگی هر روز از مشرق به مشام می رسد.
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    اشتباه نکن عزیز جان کسانی که از رفسنجانی حمایت می کنند سه دسته اند : 2 دسته قبلی که جنابعالی گفتی + دسته سوم کسانی هستند که بدبختی و فلاکت دوران احمدی نژاد را تجربه کرده اند.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    احتمالا احمدی نژاد فقط قدرت اداره مملکت رو داره!! جل الخالق!!
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    دانشجو جان وقتی مرادتون احمدی نژاد برای پاکی معاون اولش قسم یاد میکنه!! وقتی مدال درجه یک خدمت به خاطر اختلاس به ایشون تقدیم میکنه!! تقصیر به قول شما جناب خاطره چیه؟ من با هاشمی موافق نیستم ولی حداقل انصاف رو رعایت کنید.
  • ... ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    قابل توجه مخاطب خاص ستون ترک براداشت ودیگر رهرویش ازبین رفت ومحبوبیت ندارد تبریک به آیت ا... یزدی
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    کی میگه مردم موافق هاشمی اند الکی میگه هرکی میکه همه طرفدار احمدی نژادند
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    ماکه هیچ محبوبیتی نسبت به هاشمی ندیدیم ایشان دیگر محبوب نیستند فتنه 88 فتنه اکبر بود قابل توجه شمایی که طرفدار بعضی ها هستی
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    مشرق عزیز من نمیگم هاشمی اشتباه نداشته شاید فکر کنی که خوانندگان هیچی نمیفهمند ولی تشکیل کمیته صیانت از آرا سال 88 نبود بلکه سال 79 در مجلس تصویب شده است.
  • نیما ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    حقیقتا" نمیدونم (ندانستنم عیب ندارد) که آیا رئیس تشخیص مصلحت نظام انتخابی اعضاء است یا یا مقام معظم رهبری است؟ اگر اولی است که رهبر گرامی منت سر ایشان گذارده اند که این سمت را به آقای هاشمی دادند و بخاطررد شدن کاندیداتوریانتخابات ریاستجمهوریبوده ، تا استمالتی ازشان کرده باشند و اگر دومی باشد که باز همان استمالت و دلداری یار دیرین انقلاب بوده ولی این موجب طرفداری و یا قبول کامل ایشان نبوده و نخواهد بود زیرا آقای هاشمی با توجه به مقاله بالا و استناد به گفته امام راحل (ملاک حال هر کسی است) نسبط به سابق عوض شده اند و اختمالا" خودشان هم قبول دارند .نیما
  • حمید رضا ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    0 0
    در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت این عو عو سگان شما نیز بگذرد تسلیم طلبان
  • حمید رضا ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    0 0
    در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت این عو عو سگان شما نیز بگذرد تسلیم طلبان
  • علی ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    در رابطه با این شعار مرگ بر آن آمریکا امروز که آقا در حرم امام رضا سخنرانی داشتن جمعیت وسط سخنرانی یک دفعه شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و آقا در ادامه گفتند این شعاره درستی است حالا آقای هاشمی میگن باید حذف بشه!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس