کد خبر 394299
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

قهرمان کشتی آزاد جهان امیدوار است با پوشیدن دوبنده تیم ملی و حضور در المپیک بتواند ناکامی المپیک لندن را جبران کند.

به گزارش مشرق، حسن رحیمی درباره شرایط خود در اردوی تیم ملی اظهار کرد: خدا را شکر شرایط خوبی دارم. هرچند از دیگر کشتی‌گیران که در جام تختی شرکت کرده‌اند از لحاظ شرایط بدنی پایین‌تر هستم اما رسول خادم در تمرین‌ها با برنامه‌ای که دارد باعث می‌شود فشار زیادی به بدنم وارد شود تا بتوانم خود را به سطح مطلوب برسانم. در حال حاضر فشار تمرین‌ها بالاست و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، بتوانم برای رقابت‌های جام جهانی به آمادگی مطلوب برسم.

قهرمان سال 2013 کشتی آزاد جهان در پاسخ به این سوال که آیا مصدومیت دارد یا خیر گفت: خدا را شکر مصدومیت جدی ندارم. مصدومیتم جزئی است اما به حدی نیست که نتوانم کشتی بگیرم.

وی با بیان اینکه قرار است در جام جهانی آمریکا به روی تشک برود، گفت: پس از رقابت‌های جام جهانی در انتخابی تیم ملی شرکت می‌کنم تا اگر خدا خواست و موفق شدم، دوبنده تیم ملی را بر تن کنم و در مسابقه‌های جهانی نیز به روی تشک بروم. امیدوارم با موفقیت در مسابقه‌های جهانی، سهمیه المپیک را کسب کنم و بتوانم در رقابت‌های المپیک به خوش‌رنگ‌ترین مدال برسم.

رحیمی درباره جدیت فدراسیون کشتی در برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای معرفی نفرات تیم ملی گفت: خادم بهترین کار را کرد که رقابت‌های انتخابی را گذاشت. این کار باعث می‌شود تا حق جوانان که مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی هستند خورده نشود. اگر رقابت‌های انتخابی نباشد حق دیگر کشتی‌گیران ضایع می‌شود. البته معتقدم برای حضور در المپیک نباید رقابت انتخابی برگزار شود مگر در برخی اوزان که رقابت بسیار نزدیک باشد. اما برای مسابقه‌های جهانی قطعا رقابت‌های انتخابی باید برگزار شود.

رحیمی افزود: در برخی اوزان چه کشتی فرنگی و چه آزاد اگر برای نفر اول که فاصله بسیار زیادی با سایر نفرات دارد رقابت انتخابی برای المپیک برگزار شود مطمئنا تاثیر مخربی بر عملکرد آن‌ها در المپیک خواهد داشت.

رحیمی افزود: مثلا اگر برای سوریان نیز بخواهیم جهت حضور در مسابقه‌های المپیک رقابت‌های انتخابی بگذاریم او باید 7-6 کیلو وزن کم کند و اگر بخواهد باز در المپیک کشتی بگیرد به جرات می‌گویم او نمی‌تواند به مدال برسد چرا که فشار زیادی بر او وارد می‌شود. این در حالی است که رقبای داخلی او عملکرد خود را نشان داده‌اند و دست خالی از مسابقه‌های بین‌المللی بازگشته‌اند.

وی درباره رقبایش برای پوشیدن دوبنده تیم ملی گفت: در همه اوزان نباید هیچ کشتی‌گیری را دست کم گرفت. از آنجا که باید در انتخابی 6-5 دور کشتی بگیرم مطمئنا تمرین‌های خوبی خواهم داشت تا حداقل با 70 درصد آمادگی در آن شرکت کنم و بتوانم به امید خدا بار دیگر به دوبنده تیم ملی برسم.

قهرمان کشتی آزاد جهان تصریح کرد: ان‌شاءالله با رسیدن به دوبنده تیم ملی نتیجه زحماتمان را در مسابقه‌های جهانی ببینیم و بتوانم برای المپیک سهمیه بگیرم. امیدوارم در المپیک نیز بتوانم ناکامی المپیک لندن را جبران کنم. الان به فهمی در کشتی رسیده‌ام که امید دارم دست خالی برنگردم. بدون شک به چیزی جز کسب طلا فکر نمی‌کنم اما خدا کند شرایط به گونه‌ای پیش برود که تا المپیک از وضعیت خوبی برخوردار باشم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس