«مجاهد مهجور» خاطرات جعفر خیتال یکی از مجاهدین عراقی در دوران جنگ هشت ساله که در کنار نیروهای رزمنده علیه رژیم بعث می‌جنگید منتشر می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمدعلی قاسمی، نویسنده کتاب «مجاهد مهجور» گفت: گروه مجاهدین عراقی همان مبارزینی هستند که در دوران رژیم بعث با حاکمیت رژیم بعث در مبارزه بودند و برخی در بغداد شهید می‎شدند، برخی نیز به کشورهایی مانند ایران، سوریه و ترکیه فرار می‎کردند.

نویسنده کتاب «مجاهد مهجور» در ادامه افزود: جعفر خیتال راوی داستان از جمله افرادی است که از طریق خوزستان وارد ایران می‎شود و مدتی با خانواده در اهواز زندگی می‎کند. در هنگام جنگ تا سال 62 در عراق حضور دارد، سپس در ایلام ساکن می‎شود. او مدتی در شهر دهلران به معلمی مشغول بوده است. پس از آن وارد استانداری می‎شود.

محمدعلی قاسمی در ادامه درباره شروع داستان می‎گوید: داستان کتاب «مجاهد مجهور» از دوران کودکی راوی شروع می‎شود. او در حالی که در دبیرستان تحصیل می‌کرده تحت پیگرد اداره استشهادات عراق قرار می‎گیرد، که فرار می‎کند و به خوزستان می‎آید. بعد از ورود به خوزستان در شرکت‎های نفتی به کار مشغول می‌شود.

این نویسنده افزود: جعفر خیتال پیش از انقلاب و در حالی که در همدان سرباز بود با آیت الله مدنی ارتباط برقرار می‎کند که این ارتباط و فعالیت انقلابی باعث می‌شود توسط اداره رکن سوم دستگیر و مدتی نیز بازداشت و پس از پیروزی انقلاب از خدمت معاف می‎‌شود و در خدمت نهادهای انقلابی در می‎آید.

قاسمی در انتها افزود: او پس از آن علیه رژیم بعث فعالیت خود را شروع می‎کند و به گروه مجاهدین عراقی می‎پیوندد.
*پایگاه خبری سوره مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    تیتر بامطلب هماهنگ نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس