کد خبر 392716
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

معصومه علی‌نژاد که در بحبوحه فتنه سال 88 از ایران گریخت، جایزه سیاسی حقوق زنان تشکل ژنو را به سبب راه‌اندازی کمپینی علیه حجاب دریافت کرد.

گروه سیاسی مشرق - مسیح علی‌نژاد روزنامه‌نگار فراری که در جریان فتنه سال 88 از ایران گریخت در کانون توجه سیاست‌های غربی قرار دارد و در اقدامی کاملا سیاسی "تشکل ژنو برای دموکراسی و حقوق بشر" جایزه‌ای را برای مقابله وی با حجاب در ایران اختصاص داده است.اعطای جایزه به فتنه‌گر فراری برای مقابله با حجاب[1]

گفته می‌شود این جایزه به خاطر راه اندازی کمپین "آزادی‌های یواشکی برای زنان ایرانی"‌ به وی داده شده که موضوع حجاب را هدف قرار داده است. این درحالی است که کمپینی که وی راه انداخت با بی‌اعتنایی زنان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد اما به نظر می‌رسد اعطای این جایزه راهی برای مطرح کردن دوباره این عنصر فتنه‌گر و بخشیدن وجهه بین‌المللی به این کمپین فاقد اعتبار است.

" تشکل ژنو برای حقوق بشر و دمکراسی" متشکل از ۲۰ سازمان غیردولتی حقوق بشری است که عمدتا مدعی استقلال مالی هستند اما سیاست غرب را در قالب مباحثی چون حقوق بشر دنبال می‌کنند و از سوی دولت‌های غربی به صورت مالی و رسانه‌ای پشتیبانی می‌شوند.

جالب اینجاست که این سازمان‌ها در قالب پوشش صلح‌طلبی و حقوق بشر مطامع و منافع سیاسی غرب را دنبال می‌کنند و دولت‌های غربی‌ عمدتا بر اساس اخبار و سندسازی‌هایی که این تشکل‌ها انجام می‌دهند، کشورهای هدف را تحت فشار قرار می‌دهند.

بنیاد برومند یکی از این تشکل‌های به اصطلاح‌ حقوق بشری است که در اجلاس ژنو شرکت می‌کند. این بنیاد مستقیما از طریق حمایت‌های مالی "بنیاد ملی دموکراسی در آمریکا" تامین می‌شود.

بنابر سندی که سایت ویکی لیکس در خروجی خود قرار داد، آمریکا بعد از روی کار آمدن باراک اوباما بودجه خاصی را برای تقویت سازمان‌های مدنی و حقوق بشری اختصاص داد که عموما در پوشش اعانات و امور خیر‌یه‌ در اختیار سازمان‌های حقوق بشری جهت پیگیری سیاست‌های آمریکا قرار می‌گیرد.[2]

اعطای جایزه به فتنه‌گر فراری برای مقابله با حجاب
سندی که ویکی لیکس درباره حمایت آمریکا از نهادهای مدنی غیر دولتی منتشر کرد

در همین راستا یکی از قضات آمریکایی بنابر گزاراشات بنیاد برومند کشورمان را به نسل کشی متهم کرد که البته بنابر وجهه تبلیغات سیاسی که این گزارش دارد، فاقد وجاهت قانونی است و بر این اساس مجامع حقوق بشری به این گزاره وقعی ننهادند. این موضوع درست متشابه سندسازی منافقین و ادعای آمریکا در زمینه دستیابی ایران به بمب اتمی است که با توجه به بازرسی‌های مکرر از تاسیسات هسته‌ای کشورمان مکررا رد شده است.

البته چنین تحرکات ضد ایرانی در پوشش حقوق بشر بی‌سابقه نیست اما اعطای جایزه‌ بدون در نظر گرفتن فرهنگ و مذهب قاطبه ملت ایران، آنهم به فردی که فعالیت فتنه‌گرانه آن در جریان سال 88 و پیش از آن محرز است، بیش از پیش نشان دهنده ماهیت ضد حقوق بشری و ضدایرانی آن است.



[1] -http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2015/02/150224_nm_alinejad_geneva_women_right

[2] -http://www.mashreghnews.ir/fa/news/381288


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدرضا ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    جوجه اردک زشت !
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    آقا این خانم باعث شد خیلی ها عکسبی حجاب شون بگذارند تو سایت . مسئولین رسیدگی کنند .
  • پری ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    میگن زنان نباید در جامعه هر شغلی را قبول کند مثالش هم همین خانم که جنبه ی خبر نگاری رو نداشت و گند زد به ریخت و قیافش..
  • مسافر ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    پدر و مادرش چه زجری دارن می‌کشن؟ شنیدم که میگن برادرش هم جانبازه
  • امیر ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    جوجه اردکاچه برای خودشون نوشابه بازمیکنن .جایزه حقوق حیوانی...ههههههه
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    این بابا مریضه اینا با این کارشون جایزه‌اشونو هدر دادن خخخخخخخ
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    آدم قیافه این بابا رو میبینه یاد حرف امامخمینی به اوریانا فالاچی میفته. حالا تو چی داری که کسی بخواد نگاهت کنه بدبخت! حجاب مال آدمیزاده مال خانوو..ووم هاست. بهماده حیوانات ربطی نداره که!
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خوبه! خوشحالم بالاخره یه پولی دستش اومد شونه بخره بزنه به اون موهای خوشگلش! راستی اون جوجه اردکه آخرش "قو" شد اما این بعد این همه سال تازه شده "کلاغِ سیا" که!
  • حسین ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    مسیح علی نژاد سال 1385 از ایران رفت نه 1388 ولی گویا بعضی ها دوست دارند همه چیز را به سال 88 ربط دهند!
  • محمدامین ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خداوند لعنت کند این عفریته بیدین و بی فرهنگ و خبیث را من اگر این چنین زنی داشتم خودم رو از این ننگ درکشور زیمباوه زنده به گورمیکردم
  • حسین ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خبرنگارای مشرق اینهمه بدشو گفتن یه خورده برین ازش کار یادبگیرین...هرچی درمورد این بابا گفتین قبول دارم دربست اما اینم میدونم که برا سوژه 4نعل میدووه وخودش سوژه می سازه...عین هالیوود که یه دروغ رو اینقد خوشگل می گن که رسانه های ما خودشون رو پاره کنن نمی تونن عوضش کنن.شمام که هیچی؟نشستین آماده خوری ازاین سایت به اون سایت کپی و بعد فحاشی به ریخت و قیافه یارو....بقول امام علی(ع)حداقل اون تو کفرش از خیلی ماها راسختره ...این روبگیر داش نه قیافه شو
  • رضا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    سيرتش بسيار زشت است و صورتش مهم نيست
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    کسی که تنفر در قلبش هست همین کارا میکنه! اکثر فمنیستها جبهه های مثبت ندارند آنها همین تیپ افراد جامعه هستند. به نظر من باید در خود جامعه فضای بازی برای گفتگو باشد آن هم با احترام تا اینجوری گرفتار انسانهای فراری نشویم.
  • محسن ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خدا خودشو اربابانش را هلاک کنه انشاالله
  • قاسم ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    جوجه اردک زشت بعد از یه مدت خیلی قشنگ می شد ولی این هر چی بگذره زشت تر میشه. من به اینا میمنون ملق زن میگم. چون هم زشتن ، هم واسه ارباباشون ملق می زنن.
  • محمد محسن ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اون یک زن منافق که می خواد همه را فاسد کنه. مثل یک سیب گندیده که یک جعبه سیب را خراب میکنه.
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    با این سطح ادبت ادعا میکنی مسلمون و شیعه علی هستی؟
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    گوشت رو میپیچونن ها حواست رو جمع کن اگر واقعا دنبال اصلاح بودی نمی ذاشتی دَر بری از ایران. حرفی داری بیا همین جا بزن
  • مریم احمدی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    مسیح علی نژاد عزیز، بنده با جوجه اردک زشت و قو زیبا گاری ندارم و اولین بار است که کامنت می گذارم و اهل کامنت گذاشتن نیز نیستم .اما هوش و استعدادی که خدا به تو هدیه داده چگونه صرف میکنی در خدمت استکبار و زور و تزویر بودن ؟چرا؟ مسیح عزیز فرهنگ غرب را بجای فرهنگ حیا و عفت و پاکدامنی ترجیح دادن جایزه ندارد چون خود غربی ها هم همواره برای امنیشان برهنگی را در مکانهایی ممنوع میدانند .عزیزم خیلی ببخشید جنانجه من و شما حسود و روستایی و ظرفیت خدمت و دیده شدن نداریم دست بکارهایی میزنیم که دشمنان قسم خورده برایمان دست بزنند و ما را الت دست و ابزار شومشان قرار دهند و در نهایت یک جایزه بما بدهند از این جایزه خوشحال نباش چون پول این جایزه را از من و من های زجرکشیده جهان سوم گرفتند جایزه ات مبارک است وقتی دیگران را به فساد تشویق میکنی !!!!!!؟ بهرحال و به تقدیر ما زنان ایران زمین دوستت نداریم و ببخشید و خیلی ببخشی مخصوصا کسی که مروج بیحجابی اسا کسی که دوستدار فساد است .متاسفم که نام خبرنگار یدک می کشی !!! ای دختر حسود فردای قیامت ازتو سوال می شود هوشت را چگونه صرف کردی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس