استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه مشوح جلوه دادن جهاد از اهداف تاسیس جریان‌های تروریستی است گفت: ما ذره‌ای از جهاد عقب نخواهیم کشید چرا که جهاد دفاع اخلاقی از عدال تو حقوق انسان‌هاست.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور ازغدی در کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی مهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز (سه‌شنبه)‌در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی انقلاب اسلامی را بازگشت به عرصه حاکمیت خدا روی زمین دانست و گفت: قبل از انقلاب اسلامی غرب و شرق برای مبارزه با وحدانیت و مقابله با موحدین تلاش می‌کردند اما انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی برای دفاع از حاکمیت خدا روی زمین شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امام خمینی در نامه به گورباچوف مشکل اساسی کمونیسم را الحاد دانسته بود، تاکید کرد: نامه مقام معظم رهبری به افکار عمومی و جوانان جهان نامه دیگری از سوی رهبر انقلاب اسلامی برای بیداری وجدان‌هاست که باید به آن توجه کرد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه ناجوانمردی رسانه‌های غربی علیه قرآن، رسول اکرم(ص) و اسلام از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در نگارش نامه به جوانان غربی بوده است گفت: ما حرفمان این است که چرا در غرب، رسانه‌های غربی پدیده‌های مصنوعی را ترویج و پدیده‌های صحیح و قطعی را سانسور می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی باید پاسخ بدهند که چرا در زمان مدرنیته و قرن معاصر که قرن به گفته‌ آنها مدرنیته است،‌ بیشترین جنایت روی زمین اتفاق افتاده است، گفت: در همین 2،3 دهه اخیر ارتش آمریکا، ناتو و صهیونیست‌ها بیشترین جنایات را علیه مسلمین انجام داده و بخش قابل توجهی از مسلمانان را کشته‌اند اما رسانه‌های غربی حاضر نیستند به این موضوعات مهم بپردازند.

این استاد دانشگاه افزود: چرا مفاهیم صحیح قرآن آنگونه که هستد در رسانه‌های اروپایی تبیین نمی‌شود؟ چرا چهره پیامبر ما که رحمت‌للعالمین است را مشوح جلوه می‌دهند؟ چرا کسانی که ساخته غرب و دشمنان اسلام هستند را سخنگویان اسلام معرفی می‌کنند؟

رحیمپ پورازغدی با بیان اینکه مسلمانان اجازه سانسور زندگی رسول خدا و مفاهیم قرآن را نخواهند داد، افزود: رسانه‌های غربی از انتشار صحیح زندگی رسول خدا و مفاهیم قرآن بیم دارند. آنها بیم دارند که بگویند وقتی مشرکین با سنگ پیامبر اکرم (ص) را می‌زدند آن پیامبر زیر لب آنها را دعا می‌کرد. آنها بیم دارند که محبت پیامبر به انسان‌ها را به اطلاع جهانیان برسانند.

وی با بیان اینکه قرآن از سیاست اسلامی سخن می‌گوید گفت: ما از سیاست اسلامی سخن مِگوییم و آن زمان که می‌گوییم اسلام سیاسی، در حقیقت این اسلامی است که آمیخته به اخلاق، عدالت و معرفت است و ما در مبارزه و جهاد هم از موازین اخلاقی عدول نکرده و نمی‌کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به حوادث عراق و سوریه گفت: دشمن جنایات سوریه و عراق را به نام اسلام می‌نویسد و جانیان تروریسم را سخنگوی اسلام معرفی می‌کند در حالیکه اینها سنخیتی با اسلام ندارند و کارشان هیچ ارتباطی به جهاد مقدس ندارد؛ اگر آنها این کارها را می‌کنند تا ما به بهانه ترس از انگ تروریست دست از جهاد بکشیم اشتباه می‌کنند چرا که ما حتی یک قدم از جهاد عقب‌نشینی نخواهیم کرد چرا که جهاد دفاع از عدالت و حقوق انسان‌هاست و جهاد مد نظر قرآن جهاد اخلاقی و عقلانی است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مخاطب نامه مقام معظم رهبری در نامه اخیر به جوانان غربی حاکمانه نبوده‌اند گفت: اینکه مقام معظم رهبری حاکمان غربی را مخاطب خود قرار نمی‌دهند به دلیل این است که آنها گوش شنوایی ندارند و نمی‌خواهند حقیقت را بدانند و فهمند؛ ممکن است بگویند که جوانان غربی مدام در حال رقص و مستی هستند و این حرف‌ها را مورد توجه قرار نمی‌دهند اما گرچه بخشی از آنها اینگونه هستند اما خود بنده دیده‌ام که جوانان غربی چگونه با شنیدن آیات قرآن به اسلام روی آورده و عاشق محمد (ص) می‌شوند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در نامه خود تاکید کردند که چرا در قرآن حاضر که غربی‌ها می‌گویند قرن روشنگری و روشنفکری فضای قرون وسلطایی حاکم است و هیچ صدایی، انتقادی شنیده نمی‌شود؛ ما می‌گوییم که چطور می‌شود در غرب به پیامبر اسلام (ص) به حضرت عیسی، به حضرت موسی و به مریم مقدس توهین رواست اما کسی اجازه نقد صهیونیسم را ندارد؟ وقتی به انبیاء الهی توهین می‌کنند .از آزادی بیان سخن می‌گویند اما نمی‌گویند چرا کسی اجازه نقد صهیونیست را ندارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به جنایاتی که در غرب صورت می‌گیرد گفت: رسانه‌های غربی با سانسور جنایاتی که در غب صورت می‌گیرد تلاش می‌کنند تا نهضت اسلامی را به جنگ مسلمانان توصیف کند تا مردم غرب از مسلمانان وحشت کنند؛ غربی‌ها عالمان سنی که طرفدار وحدت هستند را در سوریه و پاکستان ترور می‌کنند اما وهابی‌ها را به عنوان سخنگویان اسلام به جهان معرفی می‌کنند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه غرب مانع ترجمه صحیح قرآن شده است، تصریح کرد: غرب از مفاهیم قرآن وحشت دارد و آنها می‌خواهند غربی‌ها از مفاهیمی چون  اخلاق در قرآن انسان در قرآن، حقوق بشر در قرآن، عیسی، ابراهیم و موسی در قرآن و عدالت در قرآن چیزی ندانند.

وی مقابله با جهاد را از اهداف تاسیس جریان‌های تروریستی دانست و افزود: ما به جهاد افتخار می‌کنیم و با صراحت می‌گوییم که برای دفاع از حقوق انسان‌ها، عدالت و اخلاق مجاهد هستیم؛ اگر جهاد نبود حزب‌الله لبنان و مبارزان فلسطینی در غزه بر اسرائیل پیروز نمی‌شدند. اگر جهاد نبود مجاهدین افغان بر ارتش شوروی پیروز نمی‌شد. اگر جهاد نبود رژیم فاسد پهلوی در ایران سرنگون نمی‌شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد اسلام عامل پیشرفت باشد گفت: آنها ما را تحریم کردند اما ما اکنون در 7،8 رشته علمی مثل علوم هسته‌ای، سلول‌های بنیادی پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم. آنها می‌خواستند به دنیا بگویند که شما باید بین دین و پیشرفت یکی را انتخاب کنید اما ما دین را انتخاب و پیشرفت هم کردیم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب به نام خدا بود، در پاسخ به شبهه محمد پرستی که توسط جریان‌های وابسته به نظام سلطه به مسلمانان نسبت داده می‌شود گفت: ما محمدیسم نیستیم و معتقدیم محمد پیام آور خداست این شما هستید که حضرت عیسی را خدا معرفی می‌کنید البته ما افتخار می‌کنیم که خاک پای محمد را می‌بوسیم و به صراحت می‌گوییم که راه خدا عشق به محمد و اهل بیت اوست.

وی با بیان اینکه قرآن خدمات بزرگی را به بشریت ارائه کرده است گفت: اگر قرآن نبود موسی، عیسی و ابراهیم هم نبودند و عیسی و مریم مقدس به این قداست امروز نبودند؛ آنها خودشان گفتند که حضرت لوط با دختران خود همبستر می‌شد اما قرآن به همه این شبهات پاسخ گفت و از ساحت انبیاء الهی دفاع کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    افرین
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خبرهای خوبی از رحیم پور میاد
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خانواده های ایرانی باید به سخنان دلسوزان دانشمند توجه کنند
  • آرش خوشرفتار و فانی در خدا ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    سلام و صلوات و رضوان و فیوضات الهی بر استادم و متفکربزرگ و اسلام شناس خبره حسن رحیم پور ازغدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس