کد خبر 391710
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

بررسی تبصره های بودجه سال 94 شهرداری با حضور شهردار تهران و همزمان با برگزاری یکصد و سی و چهارم شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد و در ادامه آن بودجه شورا با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان به تصویب رسید.

 به گزارش مشرق، علیرضا دبیر،رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جریان بررسی تبصره‌های بودجه سال 94 خاطر نشان کرد: تبصره‌های پیوست بودجه در 44 بند تدوین شده است.

وی به اولین تبصره اشاره کرد و گفت: در این تبصره تاکید شده است که تمامی واحدها و مناطق شهرداری موظفند تمامی منابع درآمدی خود را به طور مستقیم در چارچوب قوانین و مقررات و با رعایت ضوابط شهرسازی و طرح‌های جامع و تفصیلی وصول و فقط به حساب‌های درآمدی شهرداری تهران که به پیشنهاد شهرداری و تایید شورای اسلامی شهر است واریز کنند.

دبیر افزود: شهرداری همچنین مکلف است؛ گزارش تحقق درآمد‌ها و سایر منابع اعتبار و عملکرد اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای خود را اعم از نقد و غیر نقد به تفکیک پروژه‌ها و فعالیت‌ها هر 6 ماه یکبار به شورا ارائه دهد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه به تبصره دوم اشاره کرد و افزود: در این تبصره نیز شهرداری تهران موظف خواهد بود، اعتبارات مصوب هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اداره راهنمایی و رانندگی را تا پایان اسفند ماه سال 93 به تمامی واحدها، مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته ابلاغ کند. همچنین در این تبصره تاکید شده است که تمامی واحد‌ها و مناطق موظفند فعالیت‌های هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی خود را در چارچوب موافقت نامه‌هایی که تا پانزدهم خرداد ماه 94 با معاونت برنامه ریزی ، توسعه و امور شوراها مبادله می‌کنند به انجام رساند. که تعیین این زمان باعث ارائه مباحث دیگری از سوی اغضا و شهردار تهران شد.

در ادامه جلسه محمد باقر قالیباف بعد از قرائت مفاد تبصره دوم و تعیین زمان برای تنظیم موافقت نامه ها در خواست حذف تعیین زمان برای انعقاد موافقت نامه ها را مطرح کرد و افزود: بودجه شهرداری تهران بدون داشتن هیچ موافقت نامه ای تخصیص پیدا نمی کند بنابراین ضرورتی برای تعیین زمان مبادله موافقت نامه وجود ندارد و از نظر اجرایی نیز مناسبت ندارد.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: بسیاری از موافقت نامه ها در همان سه ماهه اول سال مبادله می شود و تنها بخشی از موافقت نامه ها که بنا به دلایل معلومی انعقادشان با تاخیر مواجه می شود ممکن است تا پایان شش ماهه اول سال به طول بیانجامد.

وی از اعضای شورا خواست تا زمان تعیین شده برای مبادله موافقت نامه ها از تبصره 2 حذف شود.

قالیباف همچنین تاکید کرد هیچ موافقت نامه‌ای خارج از کد پروژه‌های تعریف شده که بیش از 2850 کد پروژه است در بودجه به امضا نمی‌رسد.

محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در این خصوص اظهار داشت: اگر مدت زمان تعیین شده را که در لایحه بودجه شهرداری پایان خرداد ماه در نظر گرفته شده است حذف کنیم یعنی برنامه ریزی و بودجه بندی عملیاتی نبوده است.

مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورا نیز تاکید کرد: بیش از آنکه نگران زمان باشیم باید به ارائه پیوست های مطالعاتی پروژه ها و برنامه در نقطه صفر تاکید کنیم.

شاکری یاد آور شد: عامل نظارتی شورا بر قرار داد ها به پیوست های مطالعاتی بر می گردد.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و وبودجه شورا نیز افزود: در 13 سال گذشته رویه کار همان پیشنهاد شهرداری تهران و در نظر گرفتن زمان پایان اردیبهشت ماه برای مبادله موافقت نامه ها بوده است. حال شهرداری در لایحه پیشنهاد پایان خرداد ماه 94 را دارد.

وی پیشنهاد داد 90 درصد حجم ریالی موافقت نامه ها تا پایان خرداد ماه 94 و مابقی تا پایان شهریور ماه تهیه و به انجام برسد.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با یاد آوری این موضوع که چنین پیشنهادی را نیز در اوایل بحث ارائه کرده بود ، این موضوع را به رای گذاشت و در نهایت اعضا شورا با درج پیشنهادات فوق به تبصره دوم بودجه آن را به تصویب رساندند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه قرائت تبصره های بودجه به اهمیت تبصره پنجم اشاره کرد و افزود: در این تبصره به شهرداری تهران اجازه داده می شود اعتبار مندرج در ردیف 16 و 17 بودجه مصوب تحت عنوان " حمایت از موسسات عمومی و عام المنفعه " را تاسقف دو میلیارد ریال برای یک بار در هر مورد و تا سقف 25 میلیون تومان از این ردیف را تحت عنوان حمایت از اشخاص حقیقی و تا سقف 60 میلیون تومان را برای یک بار در هر مورد تحت عنوان حمایت از موسسات خصوصی و حقوقی با تشخیص و دستور شهردار تهران در سال پرداخت کند.

بودجه شورای شهر تهران بالغ بر 34 میلیارد تومان به تصویب رسید

بر اساس این گزارش اعضا شورا در ادامه بررسی تبصره های پیوست بودجه سال 94 شهرداری تهران ، بودجه شورا را نیز که مبلغ سیصد و چهل میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود به تصویب رساندند.

همچنین مبلغ بیست و پنج میلیارد ریال را نیز تحت عنوان حسابرسی شهرداری تهران به تصویب رساندند.

گفتنی است اعضای شورا در بخش اول یکصد و سی و چهارمین جلسه خود 9 تبصره از چهل و چهار تبصره پیوستی به بودجه سال 94 را به تصویب رساندند و ادامه بررسی تبصره ها به جلسه بعد ازظهر امروز شورا موکول شد.

منبع: مرکز ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس