قالیباف درخصوص اقدامات انجام شده در شهرداری تهران برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: ما در این زمینه یکسری کارهای مهمی که در طول زمان اثر گذار بوده است را در حوزه صرفه جویی انجام داده‌ایم؛ به عنوان نمونه استفاده از کاغذ گلاسه را در شهرداری تهران ممنوع کرده ایم.

 به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم درختکاری و بهره برداری از هزارو 20 هکتار جنگل کاری دردامنه جنوبی البرز طی سخنانی در جمع خبرنگاران درباره راهکارهای اجرایی به منظور تحقق بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری، اظهار داشت: فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری یک سرفصل جدیدی در بحث توجه به موضوعات محیط زیستی در ابعاد مختلف به شمار می‌رود و من مطمئن هستم همه مدیران و مسئولان فرمایشات ایشان که شامل مسایل مهم راهبردی، سیاست گذاری در حوزه زیست محیطی و اشاره به موضوعات موردی است را عملیاتی و اجرایی می‌دانند.

وی با اشاره به موضوع جنگل کاری تاکید کرد: شاید بخش عمده مسایل مربوط به جنگل کاری در حوزه دستگاه‌های دیگر در سطح کشور باشد اما درباره جنگل کاری‌های انسان ساخت و مصنوعی که به عنوان کمربند سبز شهر تهران انجام می‌شود، باید به طور دقیق نسبت به حفظ، توسعه و بهره برداری مردم از آن ها اقدامات لازم صورت گیرد.

قالیباف در ادامه عنوان کرد: هم اکنون در مسیر اتوبان شهید بابایی حدود 800 تا 1000 هکتار جنگل هایی وجود دارد که کاشته شده و شرایط مناسبی دارد اما این اراضی در اختیار سازمان‌ها و نهادهایی قرار دارد که حتما مسیرهای قانونی خودشان را طی کرده‌اند. در این زمینه  درباره آن بخشی که در حوزه شهر تهران قرار داشته و مسئولیت مستقیم آن متوجه بنده است، قول می‌دهم تا روز 13 فروردین این محدوده فضای سبز را از این نهادها تحویل بگیرم و در اختیار مردم قرار دهم.

شهردار تهران تاکید کرد: دیروز قبل از اذان ظهر جلسات پیگیری این موضوع را گذاشتم و تا بعد از ظهر روز گذشته نیز با دستگاه‌های ذیربط و مسئولان آن‌ ها صحبت کرده و گفتم که بنده مصمم هستم دستور مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم که آن‌ ها نیز همراهی کردند. امروز نیز پس از این مراسم برای بازدید میدانی و تصمیم گیری به محدوده فضای سبز حاشیه اتوبان شهیدبابابی می روم و به مردم قول می‌دهم این محدوده را در روز طبیعت در اختیار آن‌ها بگذاریم.

وی گفت: بر اساس تصمیم گیری روز گذشته تجهیزات، خدمات شهری و مبلمان این محدوده فضای سبز تا روز 13 فروردین ماه نصب خواهد شد تا مردم بتوانند روز خوبی را در این اراضی داشته باشند. البته تا آن موقع حتما زمان محدود است اما تا پایان سال آینده حتما اقدامات زیر ساختی و خدمات شهری این محدوده نیز همانند باقی موارد در لویزان و تلو انجام خواهد شد.

قالیباف همچنین با تاکید بر اینکه ساخت و ساز در محدوده بالاتر از تراز تعیین شده در طرح جامع تهران صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: با اطمینان عرض می‌کنم که ساخت و ساز‌های حوزه جنوبی البرز در تراز بالاتر از 1800 در منطقه یک و دو، تراز بالاتر از 1600 در منطقه پنج و تراز بالاتر 1400 در منطقه 22 صورت نمی‌گیرد و از این به بعد نیز با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال می‌کنیم.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد، مردم در آینده نسبت به «میزان» ارایه شده از سوی مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان برای تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران قضاوت کنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون اقدامات انجام شده در شهرداری تهران برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: ما در این زمینه یکسری کارهای مهمی که در طول زمان اثر گذار بوده است را در حوزه صرفه جویی انجام داده‌ایم. به عنوان نمونه استفاده از کاغذ گلاسه را در هر بخش از شهرداری تهران ممنوع کرده و بخشی از هزینه ‌های جاری را کاهش داده‌ایم. همچنین در مصرف آب، برق و سیستم گرمایش نسبت به هوشمند کردن سیستم‌ها، رست مصرف کردن و کم مصرف کردن اقدام کرده‌ایم. نتیجه این موارد آن است که امروز هزینه نگهداشت و جاری شهرداری تهران با احتساب نگهداشت شهر 30 درصد است اما هزینه توسعه‌ای 70 درصد است.

قالیباف تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران انجام می‌شود، چرا که اقتصاد مقاومتی کاری نیست که ما یک ماهه و یک ساله درباره آن تصمیم بگیریم. از دیگر سو به خاطر فشارها و محدودیت‌هایی که در گذشته بر شهرداری وارد بوده است ما توانسته‌ایم شهرداری را در این مسیر پیش ببریم. هم اکنون نیز شهرداری تهران آمادگی دارد با تصمیم دولت، هرگونه ساخت و ساز در تهران اعم از مسکونی و تجاری را متوقف کند. در این شرایط نیز ما حتما شهر را اداره کرده و توسعه آن را پیش می‌بریم که این همان اقتصاد مقاومتی است.

وی یادآور شد: از سال 84 و در دوره دولت‌های نهم و دهم به حدی محدودیت برای شهرداری تهران ایجاد شد که شهرداری به گونه‌ای عمل کرد تا بتواند درآمد‌های خود را پایدار کند. از این رو اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران پایه گذاری شده است و سال به سال آن را پیش می‌‌بریم. همچنین سعی کرده‌ایم تا بهره وری را بالا برده و ضمن صرفه جویی، کوچک سازی ساختار را دنبال کنیم.

شهردار پایتخت در پایان تاکید کرد: علاوه بر این شهرداری تهران پیاده سازی سیستم خود بر بستر فناوری اطلاعات و آی تی را به منظور سالم سازی، مبارزه با مفاسد و همچنین کوچک سازی و کاهش هزینه‌ها انجام داده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس