کد خبر 391302
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

فعاليت‌هاي سياسي ايشان از سال 1326 و بدنبال آشنايي با فداييان اسلام و مرحوم آيت الله کاشاني آغاز شد. بعد از کودتاي 28 مرداد به خاطر سخنراني بسيار تند عليه کنسرسيوم نفت و کودتاي شاه،‌ دستگير و به مشهد تبعيد شد.

گروه تاریخ مشرق- در اول اسفند 1364، آيت‌الله فضل‌الله محلاتي، نماينده امام خميني در سپاه پاسداران، به همراه هشت تن از نمايندگان مجلس،‌ به نام‌هاي:‌ حجج‌اسلام ‌ابوالقاسم رزاقي، ‌سيد نورالدين رحيمي، غلامرضا سلطاني، مهدي يعقوبي و ابوالقاسم موسوي دامغاني و نيز آقايان محمد کلاته‌اي،‌ علي معرفي‌زاه و سيد حسن شاه چراغي و چند تند ديگر از قضات و مسؤولين نظام،‌ عازم جبهه‌هاي جنگ بودند که هواپيماي آنها مورد حمله دو فروند جنگده عراقي قرار گرفت و در نزديکي اهواز سقوط کرد و کليه سرنشينان آن به شهادت رسيدند.

روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسيار برجسته‌اي داشتند روحانيون شهيدي همچون شاه‌آبادي، محلاتي، ‌شيرازي،‌ ميثمي، ‌زماني، رزاقي و ... گواهي بر اين مدعاست. زندگينامه شهيد محلاتي:‌ شهيد آيت‌الله فضل‌الله محلاتي در سال 1309 در محلات متولد شد و در سال 1324 به حوزه علميه قم رفت و از محضر بزرگان همچون به آيت الله بروجردي، ‌امام خميني،‌ علامه طباطبايي و شهيد صدوقي کسب فيض کرد. فعاليت‌هاي سياسي ايشان از سال 1326 و بدنبال آشنايي با فداييان اسلام و مرحوم آيت الله کاشاني آغاز شد. بعد از کودتاي 28 مرداد به خاطر سخنراني بسيار تند عليه کنسرسيوم نفت و کودتاي شاه،‌ دستگير و به مشهد تبعيد شد. بعد از آغاز نهضت امام خميني در سال 1341 فعاليت هاي شهيد محلاتي شديدتر شد و بارها به زندان افتاد. در آستانه انقلاب اسلامي از اعضاي فعال کميته استقبال از امام بود و بعد از پيروزي در کمتيه مرکزي به عنوان نماينده امام فعاليت داشت. ايشان در انتخابات اولين دوره مجلس شوراي اسلامي به عنوان نمانيده محلات و دليجان انتخاب شدند و سپس به عنوان نماينده امام در سپاه منصوب شد. ايشان در دوره دفاع مقدس نقش ارزنده‌اي ايفا نموده و سرانجام مزد مجاهدت هاي خود را با شهادت خود گرفتند.

{$sepehr_album_23491}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    روحمان شاد شد با یاد شهدا
  • عسل ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام خدا برشهیدان
  • صلواتی ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم نهضت جهانی صلوات
  • محمدرضا ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    کجایید ای شهیدان خدایی. بلا جویان دشت کربلایی.
  • محمد ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    با تشکر از مشرق که این دفعه با تگ های مشرق نیوز عکس هارا ضایع نکرد
  • علی از تنکابن ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    شادی ارواح مطهر امام و شهدا صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس