کد خبر 389788
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹

بورس تهران در معاملات امروز خود به رشد آرام خود ادامه داد، اما در پایان معاملات منفی شد.

به گزارش مشرق، شاخص بورس تهران در معاملات دومین روز هفته رفتار دوگانه‌ای از خود نشان داد به طوری که تا نیمه معاملات در حال طی کردن روند رو به رشد و آرام خود بود. اما در پایان زمان معاملات افت ۷ واحدی را تجربه کرد.

به این ترتیب در معاملات امروز جو آرامی حاکم بود به طوری که شرکت‌های غدیر، صندوق بازنشستگی، ملی مس و گروه توسعه ملی زمینه رشد بورس را فراهم کردند، اما شرکتهای ارتباطات سیار،کشتیرانی،نفت و گاز پارسیان و تاپیکو مانع از رشد بورس شدند و شاخص را در کانال ۶۴ هزار واحدی ماندگار کردند.

این در حالی است که علی رغم افت شاخص و رسیدن آن به کانال ۶۴ هزار و ۹۲۴ واحد، فضای بورس تهران همچنان آرام بوده و از صف های طولانی خرید و فروش خبری نبود.

بنابراین در کنار نگاه فعالان بازار به نتیجه مذاکرات هسته ای، سهامداران در انتظار انتشار گزارش عملکرد ۱۲ ماهه شرکت‌ها و پیش‌بینی بودجه سال آینده هستند تا بر اساس آن اقدام به خرید و فروش سهم کنند. بنابراین منابع و نقدینگی سهامداران در کنار بازار پارک شده تا فعالان تالار شیشه‌ای به محض مشاهده علائمی از بهبود و رونق مجدد منابع خود را به بازار بازگردانند.

با این حال در بازار امروز شرکت‌های صندوق بازنشستگی،بین المللی توسعه ساختمان و نوسازی و ساختمان تهران از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و پتروشیمی فناوران،حفاری شمال و داروپخش بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز تالار شیشه ای ارزش و حجم معاملات روند مطلوبی را طی کرد و در مجموع بیش از ۵۰۷ میلیون سهم به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه در سطح ۲۹۱ هزار میلیارد تومان ماندگار شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهامدار مظلوم ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    لعنت بر كساني كه با رفتار ناجوانمردانه سرمايه هاي ما را نابود كردند. به جاي اينكه از اين بازار به عنوان مهترين ابزار توليد و اشتغال و كسب سود صحيح حمايت كنند آنرا به لجن كشيده اند!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس