سمینار بین‌المللی "آمریکای لاتین و ایالات متحده: چالش‌های قرن 21" با حمایت موسسه مطالعات آمریکا و با حضور چهره‌های برجسته علمی و دانشگاهی قاره آمریکا طی دو روز در اکوادور برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، "امیر تفرشی"، دبیر سمینار بین‌المللی آمریکای لاتین، در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: نظر به جایگاه آمریکای لاتین در سیاست خارجی ایالات متحده و اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای این قاره، "موسسه مطالعات آمریکا" (ASIANS) به عنوان یک آکادمی علمی ایرانی از چهره‌های برجسته قاره مذکور دعوت کرده است تا به بررسی چشم‌انداز و چالش‌های پیشرو در روابط واشنگتن با کشورهای این منطقه بپردازند.

تفرشی در این خصوص اظهار داشت: حساسیت و نگرانی واشنگتن نسبت به حضور و نفوذ ایران در قاره آمریکا که اخیرا تا حد گذراندن مصوبه در کنگره ایالات متحده و تخصیص بودجه برای ممانعت از این امر افزایش یافته، نشاندهنده هدف‌گذاری صحیح در سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی در خصوص این منطقه است و دست‌اندرکاران و تصمیم‌سازان ایرانی نیازمند دریافت درکی صحیح از مناسبات حاکم بر این قاره و آخرین وضعیت تحولات در این منطقه هستند.

دبیر سمینار بین‌المللی آمریکای لاتین همچنین افزود: به علاوه، دستاوردهای این سمینار کمک موثری برای دولت‌های مترقی قاره آمریکا است تا با برخورداری از چشم‌اندازی علمی و قابل اطمینان، به نحو صحیحی مناسبات خود با واشنگتن را تنظیم کنند.

وی اضافه کرد: برای اولین بار است که سمیناری با چنین ابعاد علمی و با محوریت یک موسسه ایرانی در خارج از مرزهای ایران برگزار می‌شود.

تفرشی با اشاره به برگزاری این سمینار در دانشگاه مرکزی اکوادور اظهار داشت: چهره‌های علمی شاخص آمریکای لاتین همچون پروفسور "خورخه بین‌استین" اقتصاددان برجسته آرژانتینی، "جان ساکس فرناندز" متفکر سرشناس مکزیکی، "لوئیس بریوس" روشنفکر مترقی آمریکایی، "گیجرمو ناوارو" نظریه‌پرداز اکوادوری، از جمله سخنرانان اصلی سمینار مذکور هستند. همچنین از دکتر "فواد ایزدی" استاد دانشگاه تهران به عنوان دیگر سخنران اصلی سمینار دعوت به عمل آمده است.



دبیر سمینار بین‌المللی "آمریکای لاتین و ایالات متحده: چالش‌های قرن 21" تاریخ برگزاری این گردهمایی علمی مذکور را روزهای 11 و 12 بهمن‌ماه سال جاری اعلام و اضافه کرد: علاوه بر سمینارهای اصلی، دو میزگرد نیز با حضور اساتید و روسای دانشگاه‌ از کشورهای مکزیک، پرو، آرژانتین، کلمبیا، شیلی، السالوادور، اکوادور، دومینیکن و ونزوئلا برگزار می‌شود که به دعوت سازمان‌های برگزارکننده به سمینار مذکور دعوت شده‌اند.

تفرشی در ادامه گفت: علاوه بر موسسه مطالعات آمریکا (ASIANS)، "مرکز بین‌المللی اطلاعات استراتژیک و آینده‌نگری" (CIIEP) از آرژانتین، آژانس "روزنامه‌نگاری بین‌المللی آلترناتیو" (PIA)، خانه آمریکای لاتین (HOLA)، دانشکده اقتصاد و همچنین فدراسیون دانشجویان دانشگاه مرکزی اکوادور (FEUE-UCE) از دیگر سازمان‌دهندگان سمینار قاره‌ای مذکور هستند.



تفرشی همچنین از رئیس‌جمهور اکوادور یا معاون وی که هم‌اکنون به دلیل آغاز رقابت انتخاباتی در این کشور مسوولیت وی را بر عهده دارد، به عنوان سخنران افتتاحیه سمینار بین‌المللی "آمریکای لاتین و ایالات متحده: چالش‌های قرن 21" نام برد و اضافه کرد که علاقه‌مندان به این گردهمایی علمی می‌توانند اطلاعات بیشتر را از سایت این سمینار به آدرس (www.seminario2013.com ) دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس