در تازه ترین خبر درباره پرونده جنجالی پدیده شاندیز، این شرکت رسما اعلام کرد به علت آن که منابع لازم را برای عودت وجه مردم ندارد، صرفا می تواند به جای پول، برگه های گواهی 7 ماهه به آنان بدهد.

گروه اقتصادی مشرق-در حالی که پس از ورود قوه قضائیه به پرونده تخلفات شرکت پدیده شاندیز و پلمب نمایندگی های دلالی فروش سهام آن در شهرهای مختلف کشور، مسئولان این شرکت بارها به سهامداران اطمینان می دادند که هیچ خدشه ای در سرمایه گذاری آنها ایجاد نخواهد شد؛ اینک مسئولان شرکت پدیده مدعی شده اند که پولی برای بازخرید سهامی که به مردم فروخته اند ندارند.

اطلاعیه پدیده: برای بازخرید سهام پول نداریم، حواله 7 ماهه می دهیمبر اساس اطلاعیه ای که در سایت شرکت پدیده منتشر شده، مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز (از شرکت های اقماری پدیده) درباره عودت پول مردم گفته است: مبالغ دریافتی صرف کسب درآمد و سودآوری و سرمایه گذاری شده است، در نتیجه منابع لازم برای عودت وجه مردم را در دسترس نخواهد داشت.

سعید ورودی با بیان اینکه هجمه رسانه ای بر روی فعالیتهای اقتصادی شرکت، موجب هجوم سهامداران برای فروش سهام خود گردید، عنوان کرده است: مسلما اگر این هجمه بر روی هر بانکی اتفاق می افتاد نه تنها آن بانک امکان پاسخگویی به همه را نداشت بلکه حتما با مشکلات جدی مواجه می گردید زیرا مبالغ دریافتی صرف کسب درآمد و سودآوری و سرمایه گذاری شده است در نتیجه منابع لازم برای عودت وجه مردم را در دسترس نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز خاطرنشان کرده است: حال این هجمه به شرکتی که تمام منابع دریافتی را صرف ساخت و ساز نموده صورت گرفته است حتما با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد چرا که اولویت برای شرکت ما اتمام پروژه و بهره برداری کامل از آن است. این امر باعث سود حداکثری برای سهامداران و خلق ارزش افزوده خواهد شد. اصرار سهامداران به برگشت وجوه خود، شرکت را در اتمام پروژه های در حال اجرا ناکام خواهد گداشت و موجب تعطیلی پروژه ها را فراهم خواهد کرد.

منابع لازم برای عودت پول مردم نداریم، حواله 7 ماهه می دهیمورودی ضمن دعوت مجدد سهامداران به انصراف از فروش سهامشان اذعان داشته است: بدیهی است آقای محسن پهلوان مقدم مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز با تضمین 80 درصد سهام خود تعهد می کنند جلوی هرگونه ضرر و زیان احتمالی به سهامداران را بگیرند.

وی با اشاره به تمدید زمان انصراف تا ابتدای اسفند برای برخورداری از جایزه 10 درصدی اعلام کرد: بر اساس تصمیم جدید هیات مدیره برای اهدای جایزه 10 درصدی به سهام داران در 12 اردیبهشت ماه به سود همه سهامداران است که با انصراف از فروش، از این جوایز برخوردار شوند.

وی از هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیران اجرایی و دستگاههای قضایی برای حل مشکلات پدیده خبر داد و گفت: با اقداماتی که بر اساس دستور مقامات اجرایی و قضایی برای ورود شرکت به فرابورس صورت گرفته بزودی همه مشکلات مجموعه حل شده و امکان افزایش سرمایه مجدد پدیده فراهم خواهد شد.

ورودی در عین حال درباره افرادی که کماکان بر فروش سهام خود اصرار داشته باشند نیز گفت: با توجه به کافی نبودن نقدینگی شرکت برای پاسخ دهی به همه فروشندگان، این افراد بر اساس برنامه زمانبندی شده ای که از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد به دفاتر فراخوانی خواهند شد تا برگه های گواهی پرداخت خود را که برای 7 ماه آینده و با سود سالانه 30 درصدی آماده شده دریافت دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه تضمینی وجود دارد که این برگه ها نقد شود، گفت: مشغول هماهنگی با مراجع ذیربط هستیم تا بخشی از املاک و ابنیه ساخته شده شرکت به عنوان تضمین این برگه ها ثبت شود تا در صورت عدم تعهد شرکت برای پرداخت وجه، این امر براحتی توسط مراجع قانونی قابل انجام باشد.

وی در عین حال تاکید کرد: تلاش مجموعه پدیده این است تا با ورود به بورس و دیگر اقدامات لازم، سهامدارانی که قصد فروش سهام خود را دارند قبل از 7 ماه به پول خود برسند.

وی زمان تحویل این گواهی پرداختها را از 7 اسفندماه به مدت 10 روز اعلام کرده است.

* تحقق پیش بینی ها درباره حباب پدیده

لازم به یادآوری است که اعلام ناتوانی شرکت پدیده از بازخرید میلیون ها سهامی که طی سال های اخیر به مردم فروخته، قابل پیش بینی بود. یکی از شائبه های مهمی که به عملکرد شرکت پدیده وارد شد، فروش سهام به ارزشی بسیار بالاتر از دارایی های شرکت بود. اخبار غیررسمی حکایت از آن داشت که شرکت اقماری پدیده با معاملات صوری سبب می شدند که قیمت سهام پدیده روز به روز بالاتر رود. بدین ترتیب مردم به خرید سهام پدیده ترغیب می شدند زیرا تصور می کردند واقعا ارزش سهام این شرکت در حال افزایش است. اما واقعیت آن بود که این افزایش، صوری بوده و عملا پولی در کار نخواهد بود.

تجمع کارگران پدیده مقابل شهر پدیده شاندیز

روز گذشته نیز 100 نفر از کارگران پدیده به دلیل دریافت نکردن حقوق خود در مقابل شهر رؤیایی پدیده شاندیز تجمع کردند و این کارگران از مهر ماه امسال تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌اند و مراتب اعتراض خود را در چند روز گذشته اعلام کرده بودند.

یکی از این کارگران حاضر در این تجمع گفته بود: مدیران پدیده شاندیز قول پرداخت حقوق در روز شنبه 24 بهمن ماه را به ما داده بودند و این در حالی است که امروز هیچ کدام از مدیران در شهر رویایی پدیده حضور ندارند و پهلوان مقدم مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز نیز دقایقی پیش بدون توجه به تجمع، مکان را ترک کرده است.

مانور متقلبانه شرکت پدیده

دادستان مشهد نیز 22 دی ماه عملکرد شرکت پدیده را مانور متقلبانه خوانده و در این باره گفته بود: آن چه مشخص است اين که ارزش سهام در اين شرکت به صورت صوري و به اصطلاح «بادکنکي» افزايش پيدا کرده است که واقعيت خارجي ندارد اين در حالي است که رقم دقيق ارزش سهام بايد توسط کارشناسان زبده مورد بررسي قرار گيرد.

با این حال، ادعای شرکت پدیده درباره عودت پول مردم به صورت حواله 7 ماهه و با سود 30 درصد نیز احتمالا نوعی وعده توخالی خواهد بود. زیرا مشخص نیست چطور این شرکت تا آن زمان خواهد توانست منابع لازم برای هزاران میلیارد سهامی که به مردم فروخته را به دست آورد و پیشنهاد سود 30 درصدی به حواله ها باز هم تخلفی است که این شرکت در راستای اقدامات فبلی خود دارد انجام می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    دمش گرم. خاک بر سر هر کس با پولش قمار کنه. اینم آخرش
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    کشته من را این پدیده.......
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    باز هم توجیح و حرفهای خاک بر سری
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    یک سوال دارم از نویسنده خبر! واقعا شما به امانتداری و حق الناس اعتقاد دارین؟ تیتر زدین حواله 7 ماه! خب مسلمون طرف گفته با سود تضمینی 30%! این رو چرا نیاوردی تو تیتر؟؟! واقعا شما الان فکر میکنی که یک رسانه در طراز اول هستی؟!
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    دم کی گرم وخاک برسر چه کسی؟ اگه منظورت خاک بر سر مردم است که ادبیاتت نشان شخصیت پست و حقیرانه شماست؟ ثانیا-یعنی می فرمایید سالهایی که پدیده فعالیت میکرده و هیچ مسئولی مطلبی نگفته داشته قمار خانه ای را می ساخته که مردم درساخت آن سرمایه گذاری کردند؟؟!!!!! کمی منصف بوده و به نگرانی که در میان سهامدارها وخانواده هایشان است خوشحال نباشیم.
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    جالب اينه كه هنگام بازي پرسپوليس و پديده به تحريك ليدرهاي پديده بعضي از تماشاگران لقب امير كبير را به آقاي پهلوان ميدادنند
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    الحمدلله خیلی خوب شد کسی که بخواد بی هیچ زحمت وآبله کف دست یک شبه میلیاردر شود سزایش همین است .
  • ناشناس ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    من گول خوردم اقای پهلوان به فکر ما باش
  • نازی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    توروخدا نصف فامیلامون هنوز نفروختن اگه همه بفروشن که پدیده ورشکست میشه منوشوهرم وام ازدواجمونو دادیم عقب انداختیم جلسمونو توروخدا دیگه ب تهعداتون عمل کنید
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    تورو به پیغمبر کاری کنید به خدا دارم از فشار عصبی روانی میشم پول مارو بدین
  • نازیلا ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    خواهشا ب تعهداتون عمل کنید تا موجبات بی اعتمادی مردم نسبت به پدیده فراهم نشه منو شوهرم وام ازدواجمونو گذاشتیم واقعا لازم داریم که میخوایم برداریم خواهشا حواله هارو پرداخت کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس