با وجودی که دستگاه قضایی، دستور ممنوعیت تبلیغات و فروش سهام شرکت تبرک را صادر کرده، این شرکت همچنان به تبلیغات و تغییر قیمت سهام خود ادامه می دهد.

گروه اقتصادی مشرق- اوایل دی ماه با دستور دادستان مشهد، دفاتر دلالی فروش سهام شرکت های تبرک، پدیده و پردیسبان پلمب شد.

قاضی صادقی درباره علت این تصمیم گفته بود: افرادی که به عنوان دلال و با تاسيس دفاتر غير قانوني فروش سهام شرکت‌های سرمايه گذاری فعاليت می‌کنند با تبليغات فريبنده ارزش سهام رابه طور غير واقعی و به اصطلاح بادکنکی بالا می‌برند و بدين ترتيب صدمات جبران ناپذيری رابه اقتصاد کشور و توليد سرمايه گذاری واقعی وارد می‌کنند.

وی همچنين خاطر نشان کرد: با صدور دستورات قضايی هم اکنون هر گونه تبليغات از سوی اين شرکت‌ها ممنوع است و آن ها حق تبليغ درباره خريد وفروش سهام در رسانه‌ها را ندارند.

دادستان مشهد درادامه به اين گونه دلالان هشدار داد آنها موظف هستند درقبال پولی که از مردم دريافت کرده‌اند به تعهدات قانونی وعرفی خود عمل کنند و درصورت بروز هر گونه مشکلی دراين باره همانطور که قبلا هشدار داده‌ايم مسئولان، مديران و هيئت مديره شرکت‌های سرمايه گذاری بايد پاسخگو باشند.

اين مقام ارشد قضايی مشهد با اشاره به هشدار های قبلی درمورد تبليغات اغواکننده اين شرکت‌ها افزود: مدير عامل، رئيس واعضای هيئت مديره اين شرکت‌ها بايد دراين زمينه پاسخگو بوده و فاصله غير واقعی بين ارزش واقعی سهام با ارزش بادکنکی آن را که به خاطر دلال بازی‌ها به وجود آمده است با تلاش و فعاليت‌های شبانه روزی برطرف کنند.

پس از اقدام دادستان مشهد، در سایر شهرهایی که مراکز فروش سهام سه شرکت فوق مشغول بودند، با ورود دستگاه قضایی این مراکز یکی پس از دیگر پلمب شدند.

همینطور دادستانی کل کشور نیز هرگونه تبلیغات شرکت های تبرک، پدیده و پردیسبان را در سطح کشور ممنوع کرد.

تبلیغات در صدا و سیما و معامله سهام تبرک همچنان ادامه دارد

20 دی ماه هم معاون دادستان کل کشور به مدیران پدیده شاندیز و تبرک نسبت به تداوم تبلیغات در سطح کشور هشدار داد.


سید مرتضی بختیاری در پاسخ به اینکه همچنان تبلیغات شرکت پدیده شاندیز در سطح استانها و شهرهای کشور (سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران و غیره ...) به چشم می خورد گفت: نامه منع تبلیغات این شرکتها به تمام نهادهای مرتبط ارسال وابلاغ شده است.

وی افزود: زیبنده این شرکتها نیست که بخواهیم با آنها بعنوان شرکتهایی که جرمی مرتکب شده اند(جرم تبلیغات بعد از دستور دادستانی) برخورد کنیم. برای همین دادستانی کل کشور به این دو شرکت هشدار می دهد که تبلیغات ممنوع است و اگر ادامه دهند جرم تلقی می شود.

با وجود دستورات دستگاه قضایی، متاسفانه شرکت تبرک همچنان در حال معامله سهام است. سایت شرکت تبرک http://www.tabarok.info همچنان همه روزه و به طور آنلاین قیمت سهام خود را درج می کند.

هرچند تبرک مدعی است فعلا فقط به خرید سهام خود می پردازد و هیچگونه فروش سهامی ندارد؛ اما افزایش سرمایه این شرکت در روز شنبه هفته جاری و رسیدن هر سهم این شرکت از 250 ریال به 140 ریال و همچنین درج قیمت خرید سهام ،در سایت آن گویای واقعیت دیگری است.

گفتنی است شرکت پدیده شاندیز نیز همزمان با مطرح شدن تخلفاتش در رسانه ها، با برگزاری مجمع و افرایش 600 درصدی سرمایه شرکت، قیمت هر سهم پدیده را از 12 هزار تومان به 2 هزار تومان رساند و سهامداران با مراجعه به دفاتر فروش سهام این شرکت، فعلا فقط به اندازه سهام درج شده در برگه خود، میتوانند سهام بفروشند و چون برگه حق تقدم آنها صادر نشده، دسترسی به بیش از 80 درصد از سرمایه خود را ندارند.

حجةالاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی دادستان کل کشور با اشاره به سهام فروشی این نوع از شرکت ها گفته بود: هیچ یک از شرکت‌های سهامی خاص حق ندارند همچون شرکت‌های سهامی عام اقدام به فروش سهام کنند و این سهام در بازار دلالی بدون پشتوانه افزایش قیمت پیدا کند.

تخلفی را که مسئولان دستگاه قضایی به آن اشاره داشتند،روال سهام فروشی شرکت ها خارج از بورس بود و این اقدامات شرکت پدیده و تبرک در کاهش قیمت سهام خود نیز نمونه ای بارزی بود که کسانیکه قصد خرید و فروش سهام دارند باید از طریق کارگزاری ها دارای مجوز بورس اقدام کنند، تا با مشکلات اینچنینی مواجه نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حامد ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    لطفا درست اطلاع رساني كنين، من هفته پيش پس از افزايش سهام پديده،كل سهامم رو فروختم.
  • حامد ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    لطفا درست اطلاع رساني كنين، من هفته پيش پس از افزايش سهام پديده،كل سهامم رو فروختم.
  • ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 0
    عجب!!.، حالا نوبت تبرک شد!.
  • خرگوشک ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 0
    مشرق سهمت چقدر میشه بگو تا من بهت بدم!!!
  • یزدان ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام.چرا دروغ گوئی و نشر اکاذیب فقط باید مایه خوراک سایت ها و روزنامه های ما باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من خودم همه سهام هامو هفته پیش فروختم و این مطلب شما چیزی به غیر از نشر اکاذیب چیز دیگه ای نیس.متاسفم
  • reza ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 0
    پدیده رو کارش تموم کردی نوبت رسید به تبرک هدف بعدی کیه
  • سارا ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 0
    ببش از 90 درصد از اختلاسها, به بانکها برمی گرده. بنظر من قوانین بانکها اونقدر پوسیده و نخ نما شده که دانه ریزها که هیچ, نهنگها رو ازش رد می شن !!
  • باغبان ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    عجب داستانی شده؟!!دادستان پرونده کم زوراست یا این شرکتهامیخشان خیلی به زمین رفته است؟راه کشین میخ اززمین،بستن اب پای ان است!یواش یواش شل میشودوبعدمیتوان بااستفاده از نیسان ان رابیرون کشید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس