کد خبر 389150
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳

دیشب نفس شهر گناوه هم به شماره افتاد و به جای باران ریزگردها از آسمان باریدن گرفت و گردشگران مستقر در سواحل این شهرستان را غافلگیر کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، چند روزی است که آسمان در شمال استان بوشهر نیمه ابری و گاهی تمام ابریست و در حالی که همه مردم انتظار بارش باران داشتند ناگهان در این دو روز ریزگردها از استان خوزستان با ورود به شمال استان بوشهر این بخش را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.

در این دو روز ریزگردهای در سطحی پایین در سطح منطقه وجود داشت ولی گرد و غبار شب گذشته به اوج خود رسید و دید افقی را کمتر از ۱۰۰ متر کرد؛ طوری که به سختی می شد در جاده های شهرستان گناوه به دلیل این گرد و خاک تردد کرد.

در حالی که مردم در شهرستان گناوه با توجه به پیش بینی نرم افزارهای هواشناسی و سازمان هواشناسی انتظار بارش باران داشتند، این روزها از آسمان گناوه ریزگرد می ریزد و بارش ریزگردها جای خود را به بارش باران داده اند.

ریزگردها گردشگران گناوه راغافلگیر کرد

به دلیل تعطیلی ادارات و نهادها در دو روز گذشته گردشگران زیادی به شهر گناوه برای تفریح در ساحل زیبای ماسه ای گناوه و خرید از مجتمع های بزرگ تجاری این شهر سفر کرده اند، اما ریزگردها و وزش باد نسبتا شدید کمی گردشگران را آزار داد.

در حالی که ساحل بندر گناوه مملو از گردشگران بود گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند شب ها کنار ساحل چادر زده و  استراحت کرده و معمولا صبح و عصر و گاهی تا ساعات آغازین شب را در بازار بزرگ گناوه به خرید می پردازند، برخی گردشگران با وجود این ریزگردها ترجیح دادند که شب را در گناوه سپری نکنند.

با این وجود مسئولان شهرستان گویا برخی اقدامات لازم را برای رفاه حال گردشگران مستقر در ساحل انجام داده اند و عده ای از گردشگران نیز برای در امان ماندن از ریزگردها در سالن های ورزشی اسکان داده شده اند.

ریزگردها گردشگران گناوه راغافلگیر کرد

انتقال گردشگران مستقر در ساحل گناوه به سمت سالن‌های ورزشی

فرماندار شهرستان گناوه، با اشاره به وضعیت بد جوی گناوه ناشی از ریزگردها اظهار داشت: با توجه به پیش بینی که هواشناسی کرده و به ما اعلام شده بود، احتمال بارندگی پراکنده در سطح شهرستان را انتظار داشتیم و پیش بینی ورود ریزگردها نشده بود.

عبدالنبی یوسفی گفت: با وزیدن باد به سمت شمال در استان خوزستان، ریزگردها نیز از آن استان وارد استان ما شدند و وضعیت طوری بود که دید افقی را به کمتر از ۵۰۰ متر رساند که خوشبختانه امروز دید به ۱۸۰۰متر رسیده است.

یوسفی بیان داشت: هواشناسی پیش بینی کرده است که وضعیت جوی بهتر شود؛ چرا که در خوزستان نیز وضعیت جوی بهبود یافته است.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده مدیران شهرستان برای گردشگران ادامه داد: مسئولان مرتبط ابتدا اقدام به بازگشایی سالن های ورزشی موجود در شهرگناوه کرده و سپس از گردشگران مستقر در ساحل خواسته اند که به سالن های ورزشی رفته و در آنجا مستقر شوند تا از ریزگردها در امان باشند و برخی به سالن ها مراجعه کرده اند.

یوسفی اضافه کرد: جمعیت گردشگرانی که در این چند روز تعطیلی به گناوه آمده اند بسیار زیاد است و ما نیز از قبل پیش بینی این حجم عظیم از جمعیت را کرده بودیم و تاکید ویژه به مجموعه شهرداری و همکاران در فرمانداری برای حضور در ساحل، نظارت و پیگیری امور گردشگران را داشتیم.

وی تصریح کرد: به مجموعه شهرداری گفته ام که این حجم انبوه گردشگرانی که در این چند روز به گناوه آمده اند، یک تست اولیه برای میزان آمادگی شهرداری برای خدمات دهی مطلوب در تعطیلات عید نوروز است که جمعیت چند میلیونی گردشگران به گناوه خواهد آمد.

یوسفی در پاسخ به پرسشی در زمینه پیگیری قضیه ورود ریزگردها و آثار مخرب آن بر سلامت، زندگی و اقتصاد مردم شمال و مرکز استان خاطرنشان ساخت: ما در شرایطی هستیم که بیشتر این ریزگردها را از سمت خوزستان دریافت می کنیم و طبیعی است که آنجا بیشتر می توانند برنامه ریزی کرده و کانون های بحرانی این ریزگردها را سر و سامانی دهند.

ریزگردها گردشگران گناوه راغافلگیر کرد

فرماندار شهرستان گناوه در پایان گفت: قطعا استاندار نیز در جریان این ریزگردها قرار گرفته و پیگیر هستند؛ چرا که شمال استان بوشهر همیشه به دلیل هم مرز بودن با استان خوزستان شرایط مشابه آن استان را در بحث ریزگردها دارد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • همایون ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    خدا رو شکر یه بارندگی خوب از دیشب کل استان بوشهر گرفته... الله تو بزن بارون سی مایه عیال وارون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس