مجید مجيدی از تمام امكانات و قابليت‌هاي اين مديا استفاده درست نموده‌اند و در مورد تمام جزئيات فيلم دقت شده است و به قطع يقين مي‌توان گفت اين فيلم با هيچ اثري در سينماي ايران در جنبه‌هاي گوناگون قابل مقايسه نيست.

گروه فرهنگی مشرق - دیروز پنجشنبه 23 بهمن 1393 و در روز پایانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) به کارگردانی «مجید مجیدی» در حضور عوامل اصلی این فیلم برای جمعی از اصحاب رسانه و سینماگران به نمایش درآمد.
 
یادداشت زیر را «آقای سید محمود رضوی» تهیه کننده سینما و تلویزیون که تهیه آثاری همچون فیلم های سینمایی دهلیز، درباره الی و معراجی ها و سریال موفق پرده نشین را در کارنامه دارد، درباره این پروژه بزرگ سینمایی قلمی کرده است.
 
تماشای فيلم محمد رسول الله(ص) خلق هنری «آقای مجيدی»، از شب گذشته حلاوت و شيرينی وصف ناپذيری در وجودم بر جای گذاشته است.
 
خدا عنايتی به اين گروه عظيم كرده و قسمتي از رسالت تبليغ دين مبين اسلام و پيامبر اعظم(ص) را بر دوش آنها قرار داده و به لطف خدای منان به خوبی اين مهم به نتيجه رسيده است.

غبطه بر عوامل! / یادداشت یک تهیه کننده بر فیلم
 
برای من اين فيلم تكمله ای بود بر نامه اخير مقام معظم رهبری به جوانان آمريكا و اروپا و وجه بصری اين نامه را كامل نمود و ان شاء الله با نمايش اين اثر جهانيان، "رحمة للعالمين" را بيشتر و بهتر درك می نمايند.
 
زبان فيلم، زبانی جهانی و با نگاهي درست به اعتقادات ديگر اديان بود كه قطعا از اين جنبه اثرات خوبی را در پيروان اديان الهي خواهد داشت.
 
در جنبه های هنری، آقای مجيدی از تمام امكانات و قابليت های اين مديا استفاده درست نموده اند و در مورد تمام جزئيات فيلم دقت شده است و به قطع يقين می توان گفت اين فيلم با هيچ اثری در سينمای ايران در جنبه های گوناگون قابل مقايسه نيست.
 
غبطه خوردم بر تمام كساني كه در ساخت اين اثر عظيم حتي به اندازه "مثقال ذره" دخيل بوده اند كه خير آنها را كريم به بهترين نحو جبران خواهد نمود.
 
اما نگران تفاسير و نقدهای جزئی هستم كه معمولاً بعد از ديدن اين آثار در رسانه ها شكل مي گیرد كه اكثرا از سر سليقه و نگاههای سطحی است كه اميدوارم دوستان نفسانيات خود را كنار بگذارند و كليت اين فيلم و اثری كه در جهان خواهد گذاشت را ببينند و از اظهار نظرهای بی جا خودداری كنند، ان شاء الله.
 
در پايان بايد گفت كه اين عزيزان جهاد كرده اند و كار بس عظيم را به انجام رسانده اند و در پيشگاه حضرت احديت تفاوت است بين امثال بنده كه با آسودگي فيلم می سازيم و اين عزيزان كه كاری جهادگونه را به نتيجه رسانده اند و خدا نيز بشارت داده است كه:
 
فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا
جهادکنندگان را بر آنها که از جهاد سر می تابند به مزدی بزرگ برتری نهاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    یادداشت خیلی عالی و جذابی بود. احسنت.
  • ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    آنچه امروز دنیا نیاز دارد بحث تمدنسازی و الگوی حکومتی پیامبر است و نه صرفا جنبه احساسی و کودکی پیامبر خدا صلی الله و علیه و آله. این نمایش یک بعدی از اسلام است و خلع سلاح پیامبر از شمشیر و جهاد و مبارزه. عمیقا متاسفم که همه برای مجیدی تبریک می فرستند در حالی که باید به طور جدی او را سرزنش کنند که چرا این همه سرمایه صرف معرفی یک بعدی از پیامبر کرده است و آیا اصلا کودکی پیامبر اولویت و ضرورتی برای نیاز امروز جهان و ابلاغ پیام رسول الله دارد یا نه. متاسفانه غلبه رویکرد احساساتی در کلیه کارهای آقای مجیدی مشهود است. هیچ پیام انقلابی و تمدنی از کارهای ایشان به نظر نمی رسد. فقط احساسات و درآوردن اشک مردم و بچه مظلوم و مهربان و دیگر هیچ.
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    تشکز از این طرز فکر زیبای آقای رضوی.
  • علی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    آقای ناشناس باید از اینجا شروع بشه تا به هدف نهایی ...
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    علی آقای عزیز! آقای مجیدی دهها سال است که در همین شروع مانده است و درجا می زند!! مجیدی می خواهد همه چیز را در قالب کودک ببیند! حتی اسلام را! و متاسفانه در چالش امروز دنیا علیه اسلام از تمدن اسلامی رسول الله حمایت نکرده است. در واقع حداکثر چالش پذیری مجیدی فقط در مورد این است که چهره پیامبر دیده شود یا نه؟ نه بیش از آن. خدا مصطفی عقاد را رحمت کند که فیلمی ساخت که با وجود همه نقایصش هنوز کسی بهتر از آن را نساخته است و حتی بدون نشان دادن چهره پیامبر هم توانست قدر ناچیزی از انقلاب بزرگ حضرت محمد صلی الله علیه و آله را به دنیا معرفی کند.
  • احمد ر ج ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    واقعا برای شما متاسفم که از روی نا آگاهی کامنت میزارین . اگه اخبار رو در مورد این فیلم دنبال کرده بودین , متوجه میشدین که قرار است 3 گانه های محمد رسوالله ساخته شود که این پارت اول این 3 گانه است . انسالله دفعه ی بعدی خوب اخبار رو درمورد هرچی هست بخون بعد نظر بدیدن .
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    احسنت بر شما
  • رضا ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    کسایی که فیلم و ندیدن لطفا حرف نزنن من دیدم و میگم فیلم بدی بود چند تا اسکار به گیر امده بودن که واسه اسلام فیلم بسازن باشه باور میکنی فیلم از هر لحاظ بد بود محتوا کارگردانی و کلا همه چیز حتی صدایی که واسه پیامبر گذاشته بودن
  • مجد ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    اقاي رضوي احسنت به ديدگاههاي مثبتت ، من هم با نگراني هاي شما موافقم نگران ابراز نظرهاي هميشه منفي اشخاص تنگ نظر و عالم نما هايي هستم كه هيچوقت نكات مثبت و نصفه پر ليوان را نمي بينند پيشرفت در هر علم و صنعتي جسارت و تهور لازمه حركت در پله اول است و پله هاي بعدي را ادامه دهندگان بيشتري اين حركت را به سر منزل و مقصود ميرسانند و در كنار گود نشستگان بايد مشوق حركت كنندگان باشند تا پيشرفتها حاصل شود من الله التوفيق
  • محمد جواد ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    مرحبا آقای رضوی ... مرحبا...
  • ناصر ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    آقای پاکدل با گریم نقش ابوطالب برای ایفای نقش پیامبر (ص) خوب بود
  • داود ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    ای لقای تو جواب هر سوال مشکل از تو حل شود بی قیل و قال ساختن فیلم در مورد ائمه و پیامبر به قدر توانایی بشر امروز است و مسلما با آفت و نواقصی همراه است که با تلاش همگانی و شبکه ای خدمت به اهل بیت کمتر می شود و نساختن اینگونه فیلم ها عرصه را برای رقیب فراهم می کند تا تاریخ اسلام را برای خودشان مصادره کنند و انشاءالله با آمدن امام زمان روش و منش پیامبر و امامان به خوبی جلوه خواهد کرد و تماشا و یاری آن حضرت حلاوتی است که خداوند رزق همه کند.
  • محمود ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    این هم از سواد تهیه کننده ایرانی!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ آقای مجيدی از تمام امكانات و قابليت های اين مديا(!!!!!!!!!!!!)استفاده درست نموده اند. منظور این بزرگوار مدیوم است. مدیا یعنی چه؟
  • سعید ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    همه برای مجیدی تبریک می فرستند در حالی که باید به طور جدی او را سرزنش کنند که چرا این همه سرمایه صرف معرفی یک بعدی از پیامبر کرده است و آیا اصلا کودکی پیامبر اولویت و ضرورتی برای نیاز امروز جهان و ابلاغ پیام رسول الله دارد یا نه. متاسفانه غلبه رویکرد احساساتی در کلیه کارهای آقای مجیدی مشهود است. هیچ پیام انقلابی و تمدنی از کارهای ایشان به نظر نمی رسد. فقط احساسات و درآوردن اشک مردم و بچه مظلوم و مهربان و دیگر هیچ.
  • حسن ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خیلی فیلم ضعیفیه واقعاً متاسفم!
  • دامغانی ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    فیلم های قبلی آقای مجیدی همه نمایانگر پاک ترین وشریف ترین احساسات فردی انسانی بود ،با پس زمینه ای نا مرئی اما تاثیر گذار از فقر وبدبختی اجتماعی در این فیلم ها هر کس با تفکر های مختلف چه در داخل وچه در خارج لایه مرد پسند خود را میافت.این فیلم را البته نمی خواهم ندیده قضاوت کنم.
  • یوسف ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    مدیا یعنی رسانه ، سینما هم یک مدیا است دوست عزیز منتها مولتی مدیا است :)
  • منتظر ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    از جناب مجیدی کارگردان فهیم وخبره تشکر میکنم وامیدوارم اجرش را خدای \یامبر به اوعطا نماید از کامنت گذاران هم استدعا دارم کارگردان خبره را دلسرد نکنند ایشان فیلمی ساخته جهانی وگویاا وعالی که نظیر ندارد اینهایی که نظر منفی دارند حسودندوبس
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    خداوند به آقای مجیدی جزای خیر دهد دست مریزاد قهرمان فیلم سازی آقای مجیدی عالی بود ُلذت بردیم ودر زمان دیدن فیلم برای سلامتی شما وعوامل فیلم صلوات گفتیم عالی بود عااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی
  • . ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    باید به آقای مجیدی قهرمان گفت نیاز جهان آشفته بود این فیلم وجود این \یامبر تا اندازه ای شناخته شد خداوند به توفیقات عوامل فیلم وکارگردان فهیمش بیفزاید
  • ... ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    تبارک الله آقای مجیدی احسنت برادر یک فتنه دیگری که توهین به مقدسات بود را بااین فیلم عالی در نطفه خفه کردی
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    رضا ماهم فیلم رو دیدیمُخیلی هم خوب بود اگر از فیلم سازی سررشته نداری لطفا صحبت نکن
  • . ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    احسنت
  • منتظر ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    عالی وممتاز بود باید از عواملش تقدیر شایسته ای شود
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    واقع نگر باشید سطحی نیندیشید فیلمش عالی وگویا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس