فیلم «محمد رسول الله» در طول نمایش فیلم تماشاگران در سکوت محض تنها فیلم را به نظاره نشستند و احساساتشان از شکوه و عظمت، مهربانی و عطوفت پیامبر و جهالت و نادانی برخی از اطرافیان پیامبر به غلیان آمده و اشک از دیدگانشان جاری می‌شود.

 به گزارش مشرق، بالاخره انتظارها به سرآمد و بزرگترین پروژه تاریخ سینمای ایران در سینما فرهنگ با حضور مسئولین فرهنگی، علما، مسئولین و تعدادی از هنرمندان رونمایی شد. از سال 1389 که خبر رسید مجید مجیدی شروع به ساخت فیلمی درباره پیامبر اعظم (ص) کرده است، اهالی رسانه و به تبع آن علاقه مندان به سینما پیگیر نحوه ساخت و تولید فیلم بودند. این بار مجیدی در فضای خاص سیاسی منطقه قصد کرد از محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب و دوران کودکی حضرت رسول سخن بگوید.

پر بیراه نیست اگر بگویم در طول زمان نمایش فیلم نفس ها حبس شده بود و هیچ یک از تماشاچیان حاضر نبود لحظه ای چشم از پرده عریض سینما برگیرد. زیرا لحظات ناب پر از مهر و عطوفت را از دست می داد. مجیدی به خوبی از عهده کار برآمده است و به گونه ای وقایع را بازگو می کند و لحظه‌ای تماشاگر را به خود وا نمی گذارد. عظیم ترین فیلم سینمای ایران با هدایت و درایت مجید مجیدی ساخته شده است. عطوفت و مهربانی پیامبر در فیلم به وضوح دیده می شود و با این فیلم کودکی پیامبر رحمت به درستی معرفی می شود و نشانه های سینمای مجیدی (لطافت و انسانیت) بدون هیچ درشت نمایی قابل لمس است.

در طول نمایش فیلم تماشاگران در سکوت محض تنها فیلم را به نظاره نشستند و احساساتشان از شکوه وعظمت، مهربانی و عطوفت پیامبر و جهالت و نادانی برخی از اطرافیان پیامبر به غلیان آمده و اشک از دیدگانشان جاری می‌شود. مجیدی در فیلم به درستی از ادیان الهی و نوید و بشارت آمدن منجی بشر سخن به میان می آورد و بخش هایی از فیلم به زبان های عبری و ارمنی است که به خوبی می تواند با پیروان این ادیان هم ارتباط برقرار کند.

حرف بدیع و جدی از بخشی از زندگی پیامبر (ص)، از خاندان و حیات و بالاخره سیر و سلوک ایشان که  کمتر خوانده و شنیده ایم. قطورترین برگ های تاریخ به زمان رسالت ایشان باز‌می گردد و کمتر به زمان کودکی و نزدیکان حضرتشان اشاره شده است. همین امر کار گروه تحقیق و نگارش فیلمنامه را سخت تر می کرد.

مجیدی کارگردان صاحب سبک سینمای ایران هنرمندان ایرانی و خارجی را برای ارایه حرفی تازه و نمایش بخشی از زندگی پیامبر که کمتر در تاریخ به آن اشاره شده است به خدمت گرفت.
سینمای ما امروز مفتخر به ساخت فیلمی است که توانست مهربانی پیامبر رحمت را به درستی و به همت هنرمندان ایرانی و به کارگیری هنرمندان خارجی و تکنولوژی و دستاورد سینمای دنیا به تصویر بکشد.

فیلم محمد رسول الله پاسخی است روشنگرانه و مهربانانه برای آنان که هنوز بارقه هایی از حق جویی را درون خود دارند. این فیلم باید راهنمای سینمای ایران و فیلمسازان باشد تا با مضامین دینی  کارهای ارزنده و در خور شان ساخته شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    احسنت
  • رضا ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    یجوری می گید انگار هالییوود این فیلم رو ساخته من که عمرا برم نگاش کنم
  • علی ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    آقای مجید مجیدی دست مریزاد ...
  • ابراهيم ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    كاش هرچه زودتر نسخه ترجمه انگليسى، فرانسوى ، اسپانيايى و ديگر زبان هاى زنده جهان اين فيلم فاخر بدون ملاحظات مالى، حق پخش و امثالهم در دنياى غرب منتشر شود. اگر چنين شود، اين فيلم ضمن ايفاى نقش به عنوان پيوستى جذاب بر نامه اخير رهبر انقلاب خطاب به جوانان غرب، پاسخى زندان شكن به توطئه صهيونيستى شارلى ابدو شود و نيز نگاه منطقى و انسانى ايران امروز را نيز به جهانيان معرفى كند. ان شاء الله
  • سیروس ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ما که فیلمو ندیدیم اما امیدوارم کیفیت فیلم همینجور و یا بهتر بگم خیلی برتر از این تعریفهایی باشه که اینجا نقل شده.
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    برخلاف نظرات برخی افراد احساساتی؛ این فیلم تنها هدر دادن پول بود اگر نگوییم خیانتی ناآکاهانه بود. . از مجیدی انتظار نمی رفت فقط یک بعد از زندگی پیامبر را معرفی کند. یا باید همه زندگی پیامبر را با هم به دنیا معرفی کرد و یا به یاد آورد ه زندذگی پیامبر تجلی لااله الالله است. که هر بخش آن را جداگانه در نظر بگیرید کفر است و با هم که باشد توحید است. ای کاش مجیدی به جای اینهمه اصرار بر یک بخش زندگی پیامبر بخشی از حکومت ایشان را به تصویر می کشد. پآنچه در دنیا الان مورد بحث و هجمه است هم دقیقا سبک تمدنسازی پیامبر است نه کودکی ایشان. با همین با عرض معذرت، به نظر می رسد مجیدی ناخواسته به دام معرفی یک بعدی اسلام افتاده است. معرفی چهره ای از پیامبر که فقط رافت دارد ولی خلع سلاح شده است و شمشیر در دست ندارد دقیقا در راستای اراپه چهره لیبرالی از اسلام است. اسلام دین رحمت است نه دین رافت. و چه قدر فرق است میان رافت و رحمت. رحمت همان مهربانی برای سعادت شخص است ولو ظرهش خشن باشد. رحمت این است که مثلا باید به زور به بچه آمپول زد ولو گریه و زاری کند. اما رفات این است که بگوییم چون بچه دوست ندارد و می ترسد بگذاریم مریض بماند و از میکروب پاک نشود! لهذا اسلام با خشپونت هر چه تمامتر رحمت خدا را پیاده می کند و می گوید رافت را کنار بگذارید :"الزانية والزاني فاجلدوا كل واحد منهما مائة جلدة ولا تأخذكم بهما رأفة في دين الله إن كنتم تؤمنون بالله واليوم الآخر وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين " این اجرای حدود هم گناهکار و هم جامعه را پاک می کند.لهذا وقتی یکی از مسلمانان به دلیل گناهی مشمول حد شد و اعدام گردید ، عده ای به او به حسدش بی احترامی کرده و طعن می زدند اما پیامبر خدا به آنها فرمود برادرشما از گناهش پاک شد و الان در رحمت خداوند است. همین پیامبر بود که گردن می زد و همین پیامبر بود که برده می گرفت و جزیه برقرار می کرد. ممکن است عده ای بدشان بیاند همه اینها حکیمانه و عین رحمت برای مردم دنیا بود.
  • محمد ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام یه کم با علم و اطلاعات نظر دادن بخدا بد نیست این قسمت اول از سه گانه این فیلمه قسمت اول که مختص دوران کودکی و نوجوانی ایشونه. در قسمت دوم و سوم دوران جوانی و........ هست
  • مجد ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    اقا چي بگم ساختن اين فيلم پول هدر دادن بوده نه دكور مناسبي داره نه ديالوگهاي مورد پسند داره نه موسيقي گيرايي داره نه مردم عام و خاص رو جذب تماشا ميكنه وسط فيلم 3 ساعت و 10 دقيقه يي همه سينمارو ترك ميكنند ديگه چي بگم اون تهيه كننده معروف سينما تلويزيون هم كه فيلم را تعريف و تمجيد كرده يا بيسواده و يا از طرفهاي خود تهيه كننده و گارگردانه ( الكي مثلا من از منتقدين و كارشناسام )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس