عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: در گذشته دشمنان انقلاب می‌گفتند چگونه می‌شود انقلاب را در نطفه خفه کرد ولی امروز به دنبال راهی هستند که انقلاب اسلامی گسترش پیدا نکند.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه در نوزدهمین همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با موضوع «بیداری دانشجویی و تمدن‌سازی نوین اسلامی» در مشهد مقدس در حال برگزاری است، گفت: دشمن تحلیل‌های اشتباهی در رابطه با انقلاب اسلامی دارد. پس از شکل‌گیری انقلاب برخی می‌گفتند که انقلاب اسلامی دوام زیادی نخواهد آورد.

وی در ادامه به مشکلات کشور و انقلاب در 35 سال گذشته اشاره کرد و گفت: تجربه‌ای که ما در برخورد با مشکلات داشته‌ایم می‌تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد و وظیفه دانشجویان انقلابی این است که الگوی انقلاب را با دیدگاه مکتبی انقلاب اسلامی در اختیار سایر دانشجویان کشورهای اسلامی قرار دهند تا آنها نخواهند دوباره چرخ را اختراع کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تلاش‌های دشمنان و غرب برای از بین بردن انقلاب اشاره کرد و گفت:‌ در گذشته دشمنان انقلاب می‌گفتند چگونه می‌شود انقلاب را در نطفه خفه کرد ولی امروز به دنبال راهی هستند که انقلاب اسلامی گسترش پیدا نکند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: فرهنگ‌سازی انقلاب هرگز آنگونه که غربی‌ها می‌گفتند نبوده است. انقلاب اسلامی طبق مکتب انبیا به وجود آمده و امام همواره به جوانان انقلابی می‌گفتند از تمدن شرق و غرب تبری بجویند زیرا ما خودمان مکتب انبیا داریم.

وی به اقدامات مردم در بحث نهضت نفت اشاره کرد و گفت: در نهضت نفت مردم با عرق دینی وارد صحنه شدند و مبارزه خود را در راه حق می‌دانستند.

رحیم‌پور ازغدی به دخالت‌های انگلیس در امور داخلی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: رضا خان یک آدم بی‌سواد و معتادی بود که انگلیسی‌ها آن را آوردند و شاه ایران کردند.

وی به پیشرفت‌های بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب، ایران در رابطه با علم جایگاهی نداشت ولی امروز می‌بینیم که در سرعت تولید علم اول است.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی گسترده مردم در 22 بهمن اظهار داشت: بزرگترین راهپیمایی‌های جهان در ایران راه می‌افتد که ملت خودشان را صاحبان انقلاب می‌دانند. البته انتقاداتی هم وجود دارد و مردم گلایه‌هایی نسبت به مسئولان دارند ولی این مسئله آنها را از انقلاب دور نمی‌کند.

وی در ادامه به برخوردهای دوگانه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: چطور می‌شود که غرب رفتار امام خمینی را که ایشان سخن از تمدن اسلامی می‌کردند را افراطی می‌داند ولی کسانی که در مقابل دوربین‌ها سر می‌برند و به زنان مسلمان تجاوز می‌کنند افراطی نیستند؟

ازغدی ادامه داد: مردمی که امروز مورد حمله داعش قرار گرفتند به ایران التماس می‌کنند و می‌خواهند به آنها کمک کنیم. حال اگر ما به یاری آنها برویم می‌گویند دخالت کرده‌اید. ولی آمریکا که از آن طرف دنیا می‌آید و ملت‌ها را غارت می‌کند کارش دخالت نیست.

وی در ادامه در رابطه با آینده جمهوری اسلامی گفت: آینده درخشانی را برای جمهوری اسلامی پیش‌بینی می‌کنم. البته همه باید به وظایف خود عمل کنند و دانشجویان در رابطه با تمدن اسلامی نقش خود را ایفا کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس