کد خبر 387787
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

در چنین موقعیتی رهبران ایرانی نیازی نیست کار خاصی انجام دهند؛ فقط باید جلوی تلویزیون بنشینند و بخندند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz)، با انتشار گزارشی تحت عنوان "نتانیاهو به سلاح مخفی ایران تبدیل شده است" به بررسی آثار منفی عملکرد نتانیاهو در رابطه با ایران، بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخت.

در این گزارش آمده است: «نخست وزیر اصرار دارد که باید برای متوقف کردن توافق هسته ای با ایران، در کنگره سخنرانی کند؛ اما او در واقع گرانبها ترین سرمایه اسراییل را تخریب می کند.»

هاآرتص نوشت: «سه شنبه گذشته، "دن شاپیرو" سفیر ایالات متحده در اسراییل، با مقامات ارشد وزارت خارجه در اورشلیم ملاقات کرد و توصیف دلسرد کننده ای در مورد وضعیت فعلی بینامین نتانیاهو در واشنگتن با توجه به برنامه سخنرانی او در کنگره، ارائه نمود.»

بر اساس این گزارش، "شاپیرو" در این ملاقات در مورد خشم کاخ سفید از مشکلاتی که نتانیاهو با همکاری رهبر جمهوری خواهان کنگره ایجاد کرده، گفته و تاکید کرده است که اعتماد دولت آمریکا نسبت به سفیر اسراییل در واشنگتن از بین رفته است.

در ادامه این گزارش با اشاره به نارضایتی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، از تصمیم نتانیاهو، آمده است: «این فقط کاخ سفید نیست [که از عملکرد نتانیاهو خشمگین است]. "یولی ادلشتین" سخنگوی پارلمان اسراییل که هفته گذشته از کنگره بازدید کرده، از مواجه شدن با خشمی شدید در آنجا، مبهوت شده بود. او با اعضای دموکرات کنگره که دوستان قسم خورده اسراییل هستند ملاقات کرده بود؛ اما آن ها در حال حاضر احساس می کنند که نخست وزیر اسراییل به آن ها خیانت کرده است.»

این روزنامه صهیونیستی، نارضایتی از عملکرد نتانیاهو را محدود به دولت آمریکا و نمایندگان دموکرات ندانسته و در ادامه، از موضع گیری بسیاری از نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا نسبت به "مانور" نتانیاهو نوشت. در ادامه این گزارش نیز به اظهارات اخیر "جو بایدن" معاون اول رییس جمهور آمریکا که به ادعای این روزنامه، بهترین دوست نتانیاهو در دولت آمریکاست، مبنی بر عدم حضور در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره، اشاره شده است.

هاآرتص:نتانیاهو به سلاح مخفی ایران تبدیل شده

در این گزارش همچنین آمده است: «خبر واقعا بد این است که حتی اگر نتانیاهو، سخنرانی خود را لغو نماید، بسیاری از صدمات و آسیب ها به روابط اسراییل و آمریکا وارد شده است. در ویدئویی که حزب نتانیاهو، "حزب لیکود" دیروز منتشر کرده است، تصویری از صحبت کردن تلفنی نتانیاهو با رییس جمهور آمریکا وجود دارد؛ [با توجه به روابط بد نتانیاهو و اوباما در حال حاضر] واقعا این موضوع چقدر خنده دار است که نتانیاهو باز هم در طول مدت زمانی که اوباما در مقام ریاست جمهوری است با او تماس تلفنی دیگری داشته باشد.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: «این بحران باعث شده که اورشلیم و واشنگتن از هدف واقعی خود یعنی دستیابی به قراردادی که از رسیدن ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری می کند منحرف شوند؛ و نه تنها این بحران باعث تخریب جایگاه اسراییل در آمریکا و سراسر جهان شده است بلکه باعث شده است ایران فکر کند که پیروز شده است.»


در انتهای این گزارش آمده است: «نتانیاهو به سلاح مخفی ایران تبدیل شده است. در حال حاضر، تهدید وجودی واقعی برای اسراییل، از بین بردن اتحاد استراتژیک با آمریکا است. در چنین موقعیتی رهبران ایرانی نیازی نیست کار خاصی انجام دهند؛ فقط باید جلوی تلویزیون بنشینند و بخندند.»


منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صفا ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    از قدیم گفتن عدو شود سبب خیر گر "خدا" خواهد هرچند در خیر بودن توافق هسته ای ایران با 0=5 با توجه به صحبت های استاد اقتصاد دانشگاه تهران دکتر ابراهیم رزاقی که ـ سایت محترم مشرق منتشر کرده ـ کاملا مشکوکم
  • SMM ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    خخخخخخ حال کردم به جون هم افتاده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس