کد خبر 387504
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲

معاون دبیر کل حزب الله لبنان، جمهوری اسلامی ایران را تکیه گاهی برای امنیت خاورمیانه توصیف کرد.

شیخ نعیم:ایران تکیه‌گاه امنیت خاورمیانه است

به گزارش مشرق،  شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان، انقلاب اسلامی ایران را عاملی تاثیر گذار در بیداری اسلامی، به حرکت واداشتن ملت‌ها و تجدید نظر در مفهوم اصلی اسلام خواند.

گزارش وبگاه خبری «العهد» حاکی است که شیخ قاسم در مراسمی به مناسبت فرا رسیدن سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در مجتمع فرهنگی «المجتبی» (ع) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران موضوعات زیادی را به ما یاد داد و از تجربیات آن استفاده کرده و به برکت آن توانستم گام‌های عزت بخشی را به سمت جلو برداریم.

وی افزود: ما به ایران به دیده تعصب، مذهب یا طائفه گرایی نگاه نمی‌کینم. بلکه به ایران به عنوان یک الگوی فکری، علمی و سیاسی می‌نگریم که توانست بسیاری از نیازهای امت در مسیر آزادی و کرامت را تحقق بخشد.

شیخ قاسم با بیان اینکه ایران یک نمونه و الگویی برای تشکیل قدرتی مستقل و تصمیم گیری آزادانه است که توانست حضور خود را در همه عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تثبیت کند، افزود: ایران یک تکیه گاه برای امنیت در منطقه است و همه کشور های منطقه به همکاری با آن نیاز دارند تا مرزهای کشورشان و آینده‌ نسل‌های بعدی را از آسیب مصون بدارند.

معاون دبیر کل حزب الله، جمهوری اسلامی ایران را الهام بخش ملت‌های دیگر خواند و با بیان اینکه انقلاب ایران، سرمایه بزرگی برای مقاومت و طرح آزادسازی فلسطین است، افزود: ما از ایران یاد گرفتیم که آزاد باشیم و به منظور دستیابی به اهداف عزت و کرامت خودمان، مبارزه و جهاد کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان، با بیان اینکه ایران از سال 1979 (1357) تا کنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده و در امور داخلی دیگران هیچ دخالتی نکرده است، تاکید کرد: این سیاست در حالی است که تقریبا همگان به ایران تجاوز کردند بویژه در جنگ (تحمیلی) عراق علیه ایران، همه شرق و  غرب جهان در مقابل آن ایستادند و ایرانی‌ها تنها از خودشان دفاع کردند.

وی با بیان اینکه ایران در قبال کمک به لبنان و مقاومتش، چیزی دریافت نکرده است، درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه ایران (از کمک به مقاومت) سود می برد، گفت: آشکارا می‌گویم که ایران از پیروزی آنچه به آن ایمان دارد، سود برد ولی ما در آزادی، کرامت و دستیابی به اهدافمان سود کردیم. ایران چیزی از ما نگرفت این در حالی است که ما همه چیز از آن گرفتیم. ایران اهدافش را تحقق نبخشید بلکه ما اهدافمان را محقق کردیم و ایران از این اهداف چون در راستای اهدافش بودند، سود کرد.

شیخ قاسم افزود: وقتی ما اسرائیل را در سال 2000 از لبنان بیروت راندیم و در سال 2006 بر آن چیره شدیم و طاغوت آن را در سال 2015 شکستیم، چنین اموری تنها با ارائه الگوی مورد حمایت ایران و همه کسانی که به طرح مقاومت ایمان داشتند، محقق شد... ایران از اینکه اهداف مشروعمان را تحقق بخشیدیم، خوشحال است.

وی عدم تبعیت از غرب و شرق، تلاش برای آزادی فلسطین و وحدت اسلامی را سه رویکرد اصلی جمهوری اسلامی ایران طی بیش از دهه گذشته برشمرد و تاکید کرد: به نفع ماست که به این سه نکته عمل کنیم و به همگان اعلام کنیم که به این سه قضیه پایبند هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس