اگر ایران می‌تواند ماهواره‌ای را با وزن بیش از یک تن در مدار قرار دهد، پس می‌تواند موشک دارای کلاهک اتمی را بسوی آمریکا یا هر کشور دیگری بر روی زمین شلیک کند.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

                                                                                  ***

ایران و آمریکا بدنبال توافق

به گزارش روزنامه آرکانزاس دموکرات گزت، با نزدیک شدن به پایان مهلت مقرر، ایران و آمریکا در حال بحث درباره مصالحه‌ای هستند که طبق آن ایران اکثر توانمندی هسته‌ای خود را حفظ خواهد کرد و فقط در بخشهای نگران‌کننده توانمندی خود را کاهش خواهد داد.

ایران و آمریکا بدنبال توافق 

چنین مصالحه‌ای می‌تواند بن‌بست یک دهه‌ای پرونده هسته‌ای تهران را رفع نماید. به گفته منابع آگاه، ایران با درخواست آمریکا مبنی بر کاهش شدید تعداد سانتریفیوژهایش مخالفت کرده است. برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که کاهش کارآیی سانتریفیوژها به نسبت کاهش تعداد آنها زودتر قابل برگشت است. به گفته این دیپلماتها که نخواستند نامشان فاش شود، مطابق با پیشنهاد مطرح شده ایران به استفاده از 10000 سانتیریفیوژ خود ادامه می‌دهد، اما با ایجاد تغییرانی در آنها میزان اورانیوم تولیدی را کاهش خواهد داد.
این روزنامه به نقل از این دیپلماتها مدعی شد: همچنین، توافق هسته‌ای شامل محدودیتهای دیگری نیز برای برنامه هسته‌ای ایران می‌شود. یکی از آنها این است که به ایران اجازه داده خواهد شد تا فقط میزان مشخصی از گاز اورانیوم را برای تزریق به داخل سانتریفیوژها ذخیره کند. میزان این گاز بستگی به تعداد سانتریفیوژها دارد. دوم، ایران تعهد خواهد داد اکثر اورانیوم غنی‌شده خود را به خارج از کشور انتقال دهد.



پیشنهاد تهران به آذربایجان برای استفاده از پولهای ملی در روابط تجاری

روزنامه آذرنیوز چاپ آذربایجان در مقاله ای به نقل از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران می‌نویسد: تهران به باکو پیشنهاد کرده است تا در روابط تجاری دوجانبه از پولهای ملی دو کشور استفاده شود.


ایران و آمریکا بدنبال توافق
 
طیب‌نیا در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به این مطلب گفت: ایران در حال حاضر با چند کشور این تفاهمنامه را امضاء کرده است و علاقمند است آنرا با دیگر کشور نیز منعقد نماید. وی افزود: ما هنوز درباره این مساله با دولت آذربایجان مذاکره نکرده‌ایم. اما، مذاکرات در این زمینه باید توسط بانکهای مرکزی دو کشور انجام شود.



نتانیاهو و بوهنر اشتباه بزرگی می‌کنند

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بحث داغ این روزه‌های آمریکا درباره سخنرانی نتانیاهو در کنگره این کشور پرداخته و می‌نویسد: تصمیم نتانیاهو و جان بوهنر رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا برای سخنرانی در کنگره درباره برنامه هسته‌ای ایران بسیار خطرناک است.

ایران و آمریکا بدنبال توافق 

نتانیاهو باید بداند که از یک طرف این اقدام در شرایط کنونی می تواند به مذاکره با ایران بسیار آسیب رساند و از طرفی دیگر این تصمیم نوعی توهین به مردم آمریکاست. در واکنش به این اقدام جمهوری‌خواهان، گروهی از نمایندگان دموکرات سنا خود را از صف این تندروها جدا کرده و به کاخ سفید مهلت دوماهه‌ای برای پایان بخشیدن به مذاکرات داده‌‌اند. این کاملاً برعکس چیزی است که نتانیاهو می‌‌خواهد و نشاندهنده این است که تا چه حد دموکراتها از این اقدام ناراحت هستند.
نویسنده این مقاله در انتها می‌پرسد: چرا ما فقط باید به نظرات صهیونیست‌ها توجه کنیم؟ پس منافع آمریکا کجا می‌رود؟



ایران هسته‌ای حالا می‌تواند با موشکهای خود به آمریکا حمله کند
به گزارش پایگاه نیوزمکس، بدون توجه به توانمندی‌های موشکی و هسته‌ای ایران، حال ما به جرات می‌توانیم بگوییم ایران بعنوان کشوری با توانمندی موشکی تهدیدی ذاتی برای آمریکا و متحدانش است.

ایران و آمریکا بدنبال توافق 

چند وقت پیش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی  نوشت که ایران از نوع جدیدی از موشکهای بالستیک قاره‌پیما استفاده کرده است که می‌تواند فراتر از سرزمینهای اشغالی و اروپا برود. این درحالیست که ایران و دیگران ادعا می‌کنند این نوع موشک مصرف نظامی نداشته و تنها برای پرتاب ماهواره استفاده می‌شود.
این گزارش در ادامه مدعی می‌شود: اگر ایران می‌تواند ماهواره‌ای را با وزن بیش از یک تن در مدار قرار دهد، پس می‌تواند موشک دارای کلاهک اتمی را بسوی آمریکا یا هر کشور دیگری بر روی زمین شلیک کند.  در حقیقت، ایران تا کنون چندین ماهواره را در مدار قطبی جنوبی که از روی نیمکره غربی می گذرد قرار داده است، انگار که این کشور می‌خواهد توانایی رادارهای پیش اخطار موشک بالستیک آمریکا که موشکهای شلیک شده از شمال را رهگیری و منهدم می‌کند را آزمایش کند. بعلاوه، ارتفاع تمامی این ماهواره‌ها اگر قرار باشد کلاهک هسته‌ای با خود حمل کنند در سه بار پرتاب برای حمله الکترومغناطیس در سراسر آمریکا در حد متعارفی بوده است. ایران بارها تهدید کرده است که آمریکا را با بمب‌های الکترومغناطیس نابود خواهد کرد.
نویسنده این مقاله در ادامه اتهام‌زنی‌های خود می افزاید: ایران مجهز به موشکهای با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است، اما آیا ایران کلاهک هسته‌ای نیز دارد؟ تجربیات ما نشان می‌دهد موشک دارای کلاهک هسته‌ای نیازی به آزمایش ندارد،  همانطور که رژیم صهیونیستی بدون آنکه آزمایشی انجام دهد توانست کلاهک هسته‌ای بسازد. اگر ایران هنوز کلاهک هسته‌ای ندارد اما می تواند اولین کشوری باشد که بدون داشتن بمب هسته‌ای موشکهای بالستیک قاره‌پیما تولید می‌کند. بقیه کشورها ابتدا کلاهک هسته‌ای را تولید کرده‌اند و بعد به سراغ تولید چنین موشکهایی رفته‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    کاهش تعداد سانتریفیوژها و انتقال اورانیوم غنی شده به خارج از کشور به معنای زیر پا گذاشتن خطوط قرمز هسته ای میباشد و قابل قبول برای مقام معظم رهبری و مردم ایران نخواهد بود .
  • رحمن ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    این احمقها خیالشان از موشکهای قاره پیمای چین و روسیه و کره شمالی راحت شده است که نگران ایرانند.اینها از پیشرفت علم و فن آوری ایران می ترسند که شریک بازار های آنان شود .
  • هادی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    ای کیواونی درمدارقرارگرفته صدکیلوهستش نه یک تن مقاله نویس ماروببینین فرق بین صدکیلو ویک تن رانمیدونه
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    خوشحالم دشمنان مثل سگ ترسیده اند..
  • امیر تبریز اوغلی ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    1 0
    مانات اونا کجا ریال ما کجا؟
  • مسعود ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    اگر کسانی در داخل خیانت نکنند دشمنان آرزوی براندازی نظام و ممانعت از الگو شدن ایران برای ملت های ضعیف را به گور خواهند برد خداوندا تو را به چاه زمزم و حجرالاسود قسم میدهم دشمنان داخلی ما را مففتضح و رسوا کن و تشت رسواییشان را از پشت بام به زمین بینداز تا ملت فریب آنها را نخورد مضافا این که این ها شاگردان خوبی برای ابلیس اند
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    خفه شو
  • سروش ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    حرف های آمریکاییها این رو می رسونه چون ما کلاهک هسته ای نداریم پس نباید موشکی تولید کنیم که مصرف غیر نظامی داشته باشه! خدایی این حرف خنده دار نیست؟ یکی نیست بگه بابا اولا: شما بی خردها همه چیز رو از نظر نظامی نگاه می کنید وگرنه کشورهایی که به صلح جهانی می اندیشند، برای مصارف غیر نظامی به این تجهیزات نگاه می کنند . دوما تا شمایی بی خرد در دنیا حضور دارید که هر از چند گاهی پاچه می گیرید و حرکتهایی حساب نشده انجام می دهید داشتن یک چماغ از نداشتنش بهتره و امنیت رو برای دو طرف تضمین می کنه. سوما وقتی شما از حقوق بشری صحبت می کنید که ته حرفتون طالبان و داعش خونخوار ازش بیرون میاد برای ارائه یک نظریه صلح جهانی فراگیر نیاز به یک نیروی کاملا قوی است تا بتونه در مقابل کسانی که حامی طالبان و داعش و حکومتهای دیکتاتور هستند گزینه ای برای روی میز گذاشتن داشته باشیم. پس به همه موارد از سلاح تک تیر انداز تا موشکهای قاره پیما و حتی اگر لازم باشه و فرمانش صادر بشه به بمب اتم هم نیاز داریم. بنابراین رفتار امروز شما نیاز نظامی برای فردای ما رو سفارش خواهد داد. امیدواریم درست رفتار کنید تا ما نیاز به بمب اتم پیدا نکنیم.
  • حميد ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    اگر دوستان كمي كمتر اختلاص كنند، حتماً الگو خواهيم شد.
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    غنی سازی کنیم و بعد بفرستیم خارج؟ غنی سازی نکنیم سنگین تر نیستیم؟ اورانیومی که بره خارج دیگه به چه درد ما میخوره؟
  • سیستانی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    معلوم شدهمه تبلیغات امریکاوغرب مبنی برداشتن سامانه قوی وغیرقابل نفوذضدموشکی بلوفی بیش نبوده است!مجبورنددروغ بگویندکه امروز گرفتارتوهم شلیک موشکهای قاره پیمای ایرانی باشند؟!وقتی پای صحبت کارشناسان امریکایی وغربی می نشینند،ادعای نعل کردن پشه درهوارامیکننداماامروز نگران موشکهای قاره پیمای ایرانی هستند!!!دروغگوهستندیا بی عرضه؟
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    ماهواره ای به وزن یک تن؟ ماهواره فجر که پنجاه کیلو بود
  • سرباز وطن ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    مشرق اگه دین نداری لاقل آزاده باش و نظرمو منتشر کن! ..... که زیر بار چنین توافقنامه ی ننگینی با شیطان برود به خدا قسم که قلبم به درد اومد مرگ بر شرف کسانی که عزت این مردم را زیر پا بگذارند و با شیطان توافق کنند اونم توافقی که اورانیوم بخواد از کشور خارج بشه یا تعداد سانتیفیوژ کم بشه یا راکتور اراک بجای سنگین سبک بشه یا هر توافق ننگین دیگه به حق محمد وآل محمد ایشاالله که خدا سزای وطن فروشای خائنی که قصد چنین توافقی رو دارن بده من به عنوان یه ایرانی که مطمئنم اکثریت این ملت هم حاضرن بمیرن ولی چنین توافقی با دشمن نکنن مرگ بر امریکا و طرفداران رابطه و توافق با امریکا جانم فدای ایران جاوید ایران هسته ای
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    آره والا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس