کد خبر 386684
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

گروه تروریستی داعش که در کمتر از دو هفته دو تبعه ژاپنی و یک خلبان اردنی را اعدام کرده بهانه خوبی را در اختیار نخست وزیر ژاپن قرار داده تا او از "حضور نیروهای نظامی در خارج از مرز‌ها سخن بگوید.

به گزارش مشرق، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه گفت از قتل وحشتناک خلبان اردنی که تروریست‌های داعش او را گروگان گرفته بودند بسیار خشمگین شد.

نخست وزیر ژاپن در سخنانی در پارلمان ژاپن افزود: من وقتی شنیدم معاذ الکساسبه به طرز وحشتناکی زنده سوزانده شده است یک احساس شدید خشم و نفرت پیدا کردم.

وی تصریح کرد: این یک اقدام وحشیانه است و من آن را به شدت محکوم می‌کنم.

شینزو آبه همچنین با دولت و مردم اردن ابراز همدردی و همبستگی کرد و گفت ژاپن تلاش خود را برای حمایت از بشریت در منطقه افزایش خواهد داد.

وی گفت: ژاپن تسلیم تروریسم نخواهد شد و من مصمم هستم از طریق همکاری با جامعه بین المللی به تعهدات خود درخصوص مقابله با تروریسم عمل کنم.

گروه تروریستی داعش که در کمتر از دو هفته «هارونا یوکاوا»، «کنجی گوتو» دو تبعه ژاپنی و «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی را اعدام کرده است بهانه خوبی را در اختیار نخست وزیر ژاپن قرار داده تا او از "حضور نیروهای نظامی در خارج از مرز‌ها و در مواقع لزوم" سخن بگوید و عزم خود را برای تحقق آن جدی‌تر کند.

آبه که همواره به دنبال پیدا کردن روزنه‌ای برای حضور نیروهای نظامی ژاپن در خارج از مرز‌ها است، ظاهرا کشته شدن دومین گروگان ژاپنی به دست داعش بهانه خوبی را در اختیار او قرار داده است.

نخست وزیر ژاپن به صراحت اعلام کرد: با توجه به حادثه رخ داده، به دنبال اجرای طرحی است که بتواند نیروهای نظامی کشور را در مواقع لزوم به یاری ژاپنی‌های در معرض خطر قرار گرفته در خارج از کشور گسیل دارد.

شینزو آبه همچنین گفت: قصد دارد طرحی را به مرحله اجرا بگذارد که ارتش ژاپن در مواقع لزوم بتواند شهروندان کشور را که در خارج از مرز‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند، نجات دهد.

وی کمتر از یک ماه پیش نیز از داشتن یک «ارتش قدرتمند» سخن به میان آورده و گفته بود این ارتش حق دارد در جنگ‌های بین المللی حضور داشته باشد.



شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پس از اعلام خبر اعدام معاذ الکساسبه خلبان اردنی به دست داعش


شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پس از اعدام کنجی گوتو تبعه ژاپن به دست داعش

گریه«شینزوآبه»از جنایات داعش+تصاویر
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    آقای نخست وزیر ! وحشیگری آنها تو را مرعوب نکند -
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    گریه نکن. با پول خودتون درست شدن
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    اگه من جای این نخست وزیر بودم بجای دویست میلیون دلار دو میلیارد دلار می دادم به ارتش سوریه و حزب الله تا داعشیها را نابود کنند
  • کمال پاشا ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    52 فرمانده ارشد زیر شاخه فیلدمارشال های ارتش ژاپن،در سوریه و عراق نقش تخصصی(تخریب،عملیات،پدافند) برای داعشِ فاحش داشتند که اکثر اونها به درک واصل شدند
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    شینزو! برو کنار نتانیاهو جونت اشک تمساح بریز
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    آقای نخست وزیر! این داعشی ها زاده ی همان حرام زاده های آمریکایی هستند که بمب اتم روی هیروشیما و ناکازاکی ریختند و میلیون ها ژاپنی را کشتند و معلول کردند، منتها اینبار می خواهند یا این جنایات چهره پاک اسلام رو زائل کنند...
  • ایرانی ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    آقای کمال پاشا وقتشه برای حرفهاتون سند بیارین. هر روز چپ و راست این و اون رو به ارتباط با داعش متهم میکنید. خیلی حرفها میشه زد عزیزم. کسی توی اینکه عربستان و ترکیه از داعش حمایت میکنن شکی نداره. ولی دیگه نمیشه از هر کی خوشتون نیومد اتهام تروریسم بهش بزنید.
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    من هم براي اوشين گريه كردم اما عزيزم يادت باشه كه ديگه مارو تحريم نكني! در ضمن برو گوش اون يوكي آمانو را بكش كه هر چي انگليس ميگه اونهم تكرار ميكنه و آدرس دانشمندان مارو به سرويسهاي جاسوسي داد بسه ديگه گريه نكن اوشين جان
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    گریه نکن مثل زنها ، اقدام کن مثل مردها.
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    داعش های پست کثیف
  • افشین تهران ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    شما اگه خیلی باغیرتی برای کشته های هیروشیما و ناکازاکی گریه کن و انتقام بگیر.
  • هرمزچرم شیر ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    همیشه داستان همینه ! کشورهای قلدر و جنایتکار سرمایه داری مارها در آستین می پرورانند مثل عثمانی در جنگ اول و هیتلر در جنگ دوم و بعد که هزاران یا میلیونها انسان به بدترین وضعیّت ها جان باختند اشک تمساح می ریزند و یادشان میافتد برای دفع شر تلاش کنند و این داستان های شوم حداقل از 1870 و تأسیس امپراتوری واحد آلمان به رهبری بیسمارک تا همین لحظه ادامه داشته است . پس از متارکه جنگ دوّم و کنفرانس های تهران و یالتا و پتسدام ژاپن از داشتن ارتش محروم شد و امنیت آن به دست آمریکا سپرده شد که داستان های شرم آور اوکیناوا و سایر پادگان های آمریکایی در ژاپن از عوارض آن است و حالا خودشان دارند دوباره ژاپن را روی کار می آورند چون دیگر شوروی هم فروپاشیده و آمریکا یکه تاز جهان است البته با اطاعت همیشگی از صهیونیستها
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    جانم فدای امام خامنه ای. از اول درست دید و درست فهمید و درست عمل کرد. داعش ساخته دست امریکاست
  • vahid ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    ای روباه مکار!
  • ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    چرا گریه می کنی پول بدن جون هموطنت رو نجات بده
  • منتظر ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    احسنت
  • کمال پاشا ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    دوست عزیز ایرانی نمیدونم چقدر پیگیر اخبار روز هستید یا فقط از اون دسته اید که منتظر یک اظهار نظر و ایراد انتقاد هستید،اما همین اخبار روز را پیگیر باشید همین اعدام اخیر دو ژاپنی واکنش احساس شیدیدی در ژاپن داشت،این دو نفر مشت نمونه خروار نبودند؟؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس