کد خبر 385472
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

شش اثر سینمایی در بخش‌های رقابتی سودای سیمرغ، نگاه نو، هنر و تجربه و مستند در نخستین روز از سی وسومین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد به نمایش در می‌آیند.

 به گزارش مشرق، فیلم‌های قول، من می‌خوام شاه بشم(مستند)، ناهید، ارغوان، بوفالو و این سیب هم برای تو در نخستین روز از نمایش در بخش‌های سودای سیمرغ، نگاه نو، مستند و هنر وتجربه به نمایش در می‌آیند.

*قول

ساعت 10 صبح در اولین سانس در بخش سودای سیمرغ به نمایش در میاید. این فیلم ساخته محمدعلی طالبی است و روایتگر رفاقت دو دوست است و به خاطر ماجرایی که برای یکی از آنان اتفاق می افتد، زندگی دیگری به هم می ریزد. وضعیت روحی او متلاطم می شود چون احساس گناه می کند و در نهایت سعی می کند با آن اتفاق کنار بیاید و شرایط را بپذیرد.

*من میخوام شاه بشم

فیلم مستند 70 دقیقه‌ای "من می‌خوام شاه بشم" که تولید سال 1393 مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، در دومین سانس از اکران فیلمها در بخش سینما حقیقت به نمایش در می اید. این فیلم مستند درباره «عباس برزگر» یکی از اهالی روستایی نزدیک شیراز است که سال‌هاست با کمک خانواده‌اش از توریست‌های خارجی پذیرایی می‌کند و آنها را به دیدن عشایر می‌برد؛ اما او یک رویای بزرگ در سر دارد...

*ناهید

چهارمین فیلم بلند و اولین فیلم سینمایی آیدا پناهنده محسوب می‌شود که محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. آیدا پناهنده فیلمنامه این فیلم را با همکاری ارسلان امیری به نگارش در آورده است که مضمونی عاشقانه و اجتماعی دارد.
ساره بیات، پژمان بازغی و نوید محمدزاده بازیگران اصلی فیلم هستند که در کنار پوریا رحیمی سام، نسرین بابایی، میلاد حسین‌پور و بازیگران اهل استان گیلان به ایفای نقش می‌پردازند. ناهید روایتی از داستان زندگی پرسوناژی به نام ناهید است که تلاش می‌کند سر و سامانی به زندگی خود بدهد.

*ارغوان

ساخته امید بنکدار و کیوان علی محمدی داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف، برخورد اتفاقی شان روی گذشته و آینده هردوی آنها تاثیر می گذارد این فیلم نیز در بخش سودای سیمرغ به نمایش در می آید.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی، آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی و با حضور نسیم ادبی، رابعه مدنی، مریم بوبانی و با معرفی مرتضی اسماعیل کاشی و بازیگر خردسال نیکی نصیریان به ایفای نقش می‌پردازند.

*بوفالو

این فیلم سینمایی که در ابتدا با نام «ضدنور» پروانه ساخت دریافت کرده بود، داستان شکوفه و پیمان زوج جوانی است که مرتکب دزدی شده‌اند و به بندر انزلی می‌روند تا شخصی را ملاقات کنند غافل از اینکه طمعشان پرخطر است. پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی، هومن سیدی و پانته‌آ پناهی‌ها، سیامک ادیب و محمدرضا فتحی در این فیلم سینمایی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی به کارگردانی کاوه سجادی حسینی هستند.

*این سیب هم برای تو

آخرین فیلم به نمایش در امده در روز نخست جشنواره سی وسوم فیلم "این سیب هم برای تو" به کارگردانی سیروس الوند داستان دو دختر جوان است که با هم دوست هستند و درحالی که یکی از آنها نامزد دارد رابطه عاشقانه ای بین نامزد دختر با دوست او برقرار شده است... در این فیلم پژمان بازغی، رعنا آزادی‌ور، پریناز ایزدیار، امیرعلی دانایی و چنگیز جلیلوند به ایفای نقش می پردازند.

سی و سومین جشنواره فیلم فجراز 12 تا 22 بهمن به دبیری علیرضا رضاداد برپا است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس